מיתוג עסקי | עיצוב לוגו | משרד מיתוג | ג'נסיס - בלוג

עיצוב לוגו - איפה זה התחיל?

המצאות, טכניקות ופיתוחים רבים תרמו להתפתחות של הלוגו כפי שאנו מכירים אותו כיום. הבה ונבחן כמה נקודות ציון בהיסטוריה של עיצוב לוגו ונראה כיצד לאורך כל השלבים נמצאים ברקע הצורך ליצור מיתוג ונמצא את השלב בו התהליך הוביל ליצירת לוגו חברה ראשון שנרשם כסימן רשום.
 
עיצוב לוגו - ההמצאות שתרמו לפיתוחו
לאורך ההיסטוריה, צף ועלה הצורך להטביע סמל שייצג את מטביע החותם. בין היתר נוכל למנות חותמות ייחודיות לחיתום מכתבים (2,300 לפסה"נ) ומטבעות כסף עם סימנים מזהים (600 לפנה"ס) אשר תרמו רבות להעברת מסרים בין תרבויות באמצעות סמלים, אשר מצאו לבסוף את ייעודם גם בהטבעה על כלי נשק ופרטי לבוש כגון שריונים ומעילים. כמובן שהמצאת טכנולוגיית ההדפסה המודרנית סיפקה כלים להמונים ליצור ולהפיץ תוכן וגם סמלים ובמקביל להמצאת האינטרנט, היא מהווה את פריצת הדרך הגדולה ביותר בכל הקשור לעיצוב לוגו לעסקים.

נקודות ציון בהתפתחות הלוגו כסמל מייצג
כבר במאה השישית, ניתן לזהות את ההצלחה הראשונה של לוגו שהוטבע על גבי מטבע והציג אריה שואג המקרין קרני שמש. מטבע זה היווה את הבסיס לכל שאר הסמלים המעטרים מאז את המטבעות שאנו עושים בהם שימוש עד היום.
המהפכה התעשייתית הגבירה את הצורך בפיתוח צורות הפרסום כבר במאה ה-18 והובילה למצב בו משולבים קטעי טקסט ותמונות/ציורים יחדיו על אותו הדף ובכך יצרה תודעה נרחבת להעברת מסרים ויזואלית, שהייתה שמורה לאמנות עד אותה התקופה, ולא שיחקה תפקיד בתפעול עסקים.
באמצע המאה ה-19 קיבלו הסמלים דחיפה משמעותית נוספת לתודעה כאשר אמנים מאנגליה, צרפת וארצות הברית החלו מפתחים סגנון אילוסטרציה מופשט שנועד להעביר מסרים בדרך שהייתה לא מקובלת עד אז – דרך ייצוגית ולא ישירה. פתאום לקו, לצבע או לצורה הייתה משמעות שעד אז ניתן היה להעביר רק בצורה מפורשת של יחסי גומלין בין דמויות בציור.
האמנות התפתחה ולא הייתה מוגבלת עוד לנוי בלבד, אלא לקחה חלק בווריאציות רבות של מותגים עסקיים ולקראת סוף המאה ה-19 היו בארה"ב 700 חברות שעסקו בדפוס גרפי.
באותה התקופה, בשנת 1876, הוכרז הלוגו הראשון של חברת "בס" כסימן רשום (™) וצורתו – משולש אדום, אשר היווה למעשה את הלוגו הראשון באופן שאנו מכירים היום.

בעת המודרנית
במאה ה-20 עיצוב גרפי מקצועי של לוגו כחלק מתהליך המיתוג הפך לעניין שבשגרה והעיצובים הפכו ויזואליים ופשטניים יותר ויותר כאשר הקונספט השולט הפך להיות "פחות הוא יותר" וככל שהשטף הוויזואלי אליו נחשפו בני האדם הלך וגבר – כך הוכח קונפסט זה כיעיל.
כדוגמא לנקודה שהגענו אליה כעת בכל הקשור לעיצוב לוגו, חשבו כמה מוצלח הלוגו של פייסבוק. ומדובר סה"כ בריבוע כחול עם האות f עליו. גאוני בפשטותו!

זקוקים ללוגו מנצח שמעביר את המסר הנכון וממתג אתכם? ג'נסיס מיתוג ופרסום מעצבים לכם לוגו בהתאמה מושלמת לצרכי העסק ולמטרות השיווק – צרו קשר עוד היום והצטרפו להצלחה!
צור קשר
לפגישת ייעוץ ללא התחייבות,
השאר פרטים עכשיו>>>
 
03-5361513 ניתן ליצור קשר
גם בטלפון