מדהים: המדריך המקוצר לקידום בפייסבוק בצורה אפקטיבית

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב whatsapp
WhatsApp
שיתוף ב email
Email
שיתוף ב linkedin
LinkedIn

רשת הפייסבוק הינה כלי מתקדם להפצת העסק, המוצר או השירות שלכם. כיום, כמעט לכל עסק יש דף ברשת החברתית. אך המפתח הוא יצירת דף עסקי – מנצח. קידום בפייסבוק הוא קידום באמצעות פרסום ממוקד ומפולח בר מדידה. קהל היעד המתאים ביותר מקבל אותו והמודעה המתאימה מצליחה לעורר מודעות בדיוק לאנשים הנכונים. לאורך כל קמפיין של דף העסק בפייסבוק ניתן לבדוק עד כמה המודעה יעילה והאם יש צורך לבצע בה שינויים.

כידוע, רשת הפייסבוק היא הרשת החברתית הגדולה והמוכרת ביותר באינטרנט, בממוצע בכל חודש יש כ-1.5 מיליארד גולשים אתר משתמשים בפייסבוק ומבלים באתר זה זמן רב, עסקים רבים הבינו את הפוטנציאל האדיר של רשת חברתית זו ולכן משקיעים זמן וכסף רב בתהליך קידום בפייסבוק לעסק. משתמשים רבים בפייסבוק גולשים באתר דרך הסלולר, בין אם זה האתר או האפליקציה, הרשת החברתית רק גודלת מרגע ורגע וכל עסק יכול לנצל את המצב ולעזור למוצר שלו להפוך למותג דרך קידום בפייסבוק והגעה למיליוני גולשים המחפשים בדיוק את המוצר המסויים.

פייסבוק מציעה מגוון רחב של אפשרויות פרסום לקידום בפייסבוק של העסק, כל עסק יכול לקבל תהליך פרסומי המותאם בדיוק בשבילו, אם זה קידום האתר או קידום הדף העסקי. קידום בפייסבוק מציע לכל עסק אפשרות להגיע לקהל יעד שלו. השאלה היחידה שנשארה היא כיצד העסק רוצה להתחיל לפעולת. תשיגו לייקים נוספים, תערבו את הקהל שלכם, תגדילו את התנועה לאתר.. האפשריות לקידום בפייסבוק של העסק כבר פה. נותר רק לבחור.

אנחנו בג'נסיס מאמינים בקידום בפייסבוק ככלי חשוב ויעיל להשגת המטרות של כל עסק וכשלב חשוב בתהליך מיתוג ולכן אנו מביאים לכם 7 טיפים שיזניקו את המודעה לשלב הבא ויגרום לקהל היעד שלך – לפעולה.

1. פילוח המודעה לקהל יעד ממוקד ככל האפשר

 לפלח על פי קריטריונים דמוגרפיים הינו דבר נחוץ ויעיל, הדבר הראשוני כאשר מאתרים קהל יעד הוא גיל, מין ומקום מגורים אבל במידה שאתם רוצים קהל יעד עוד יותר מפולח תנסו להיכנס לעומק העניין כדי לפנות גם לתחומי העניין הרלוונטיים לקהל היעד.  שימוש בקהל אוהדים של דף בעל עסק דומה יקצור פירות כבר מההתחלה. לדוג' במידה שאתם בעלי עסק לחנות למוצרי טיולים תוכלו למקד את הדף העסקי שלכם לחנות מתחרה מוכרת או קבוצת מטיילים.

2 . דף עסקי איכותי

תוכן שיווקי זה נכון ואפקטיבי, פרטים ליצירת קשר, ציון אודות קצר שייתן רקע על החברה יוצרת ומושכת קהל רלוונטי, אך יש לשים דגש בפן העיצובי של העמוד, תמונת פרופיל מוצלחת שמתאימה לעסק בשילוב של תמונת קאבר רלוונטית שמתקשרת לעסק ימשוך 'וילכוד' את קהל היעד, שימו דגש להיות מעודכנים ולהתאים את תמונות הפרופיל (עם לוגו החברה) והקאבר למצב אקטואלי לפי טרנדים של חגים, אירועים או כל דבר רלוונטי אחר יכול למקסם עוד יותר את הדף העסקי. דף עסקי בפייסבוק ששומר על קו עם דף החברה מראה על המשכיות והבנה לצרכים של הלקוחות שלכם.

3. דברו עם הקהל שלכם

פוסטים מעניינים מעודדים מבקרים, תגובות של העסק יגרמו להם להישאר. תהיו בקשר עם הקהל שנמצא בעמוד שלכם, עדכונים על מבצעים ותחרויות יגרמו למשוך קהל חדש ולהשאיר קהל קיים. עדכונים שוטפים על המוצרים או השירות שחברתכם מספקת תגרום לעמוד העסקי שלכם להיות פעיל. ספקו ערך מוסף בתוכן אשר יספק עניין, יוביל למטרה להיכנס לדף העסקי וימתג את העסק ברמה שהיא גוף אנושי שמבין את צרכי הלקוח. אינטראקציה היא מילת המפתח. השתמשו בה בתגובות, בפידבקים ובלייקים ללקוחות שלכם.

4. עדכוני הדף בשעות אקטואליות

לכל עסק יש את הקהל יעד שלו, אחרי שהוא טורגט בצורה הטובה ביותר יש לשים דגש רב על שעות הפעילות הכי אפקטיביות של אותו קהל יעד. ברגע שתיווצר ההבנה מתי קהל היעד שלנו הכי פעיל באתר יהיה ניתן לפרסם קצת יותר טוב את המוצר או השירות של העסק יש לשים דגש אבל לא לפרסם בשעת השיא-בסמוך לה כי אז הפרסום יתערבב עם כל שאר המודעות הפרסומיות האחרות ותיעלם האפקטיביות של המודעה המפורסמת.

5. תמונות רבותי, תמונות

כיום כאשר אנשים גולשים ללא הפסקה באינטרנט וברשתות החברתיות הם מאבדים נורא מהר את העניין בתוכן שהם קוראים, במספר שניות הם מחליטים לעבור הלאה לנושא הבא וכן הלאה. כאשר לקוח גולש בפייסבוק הוא מדפדף ומגלגל את הניוז פיז עד שהוא רואה משהו מעניין ולכן תמונה היא חובה בכל תהליך של פוסט לדף העסקי שלך. יותר מ-90% מהתכנים בפייסבוק מלווים בתמונות, השמה של תמונה + טקסט קצר וקולע מבליט אותה יותר (במיוחד בגלישה במובייל). תמונות נכונות מובילות לתנועה.

6. שימוש בטרנדים

טרנדים ברשת תמיד עובדים לטובת עסק, כאשר ישנו באזז סביב טרנד חדש אשר מסתובב ברשת יש לנסות לקשר אותו בצורה המתאימה ביותר בדף העסקי של החברה. כאשר ישנו אירוע רלוונטי והחברה משתמשת בו לטובתה היא מראה לאוהדי עמוד שהיא תמיד מעודכנת בכל מה שחם. בין אם זה באינטרנט, בטלוויזיה או בכל מדיה אחרת- זה תמיד יכול לשחק לטובת החברה. אירועים כגון מונדיאל או חזרה ללימודים יכולים לעבוד בהתאמה עם דף עסקי וכך יגרום לו להיות רלוונטי.  שחקו עם טרנדים, אירועים וחגים – שם המשחק הוא להיות מעודכנים.

7. תקציב נכון ומותאם אישית

אפשר להשתמש בקידום ממומן באמצעות הפייסבוק ולפרסם מודעות עד אין סוף, אבל לפני הכל יש לעשות חושבים של הגדרות ויעדים, מה אתם רוצים מקמפיין פרסום בפייסבוק, כמה אתם רוצים להשקיע, בכמה זמן אתם רצים להוציא את כל ההשקעה התקציבית שלכם לפרסום ומהי המטרה הסופית של המודעות ופרסומם בפייסבוק. מודעות איכותיות שמכוונות לקהל יעד מרכזי הינה הדרך הטובה ביותר להשתמש בתקציב לפרסום בפייסבוק, כאשר יש מודעה ממוקדת מטרה היא תהיה אקפטיבית. ובכך תהיה משתלמת.

קידום פייסבוק בחברת פרסום מקצועית נעשית בכמה דרכים:

תהליך קידום בפייסבוק דרך מודעות פרסום המגדילות את הפוסטים בדף העסקי והגברת המודעות עליהם דרך אינטראקציה עם קהל, ניתן לייצר את המודעה דרך מנהל המודעות של פייסבוק או באמצות בוסט לפוסט, אותו כפתור שמגדיל (בתשלום) את החשיפה לפוסט של העסק, בין אם זה תמונה שהכינה מעצבת גרפית, וידאו, קישור לאתר או סטטוס לעדכן על מוצר חדש או מבצע חדש, בין רגע אותו פוסט מגיע לאלפי גולשים בטרגוט מדוייק לקהל יעד שלכם. אפשרות זו יכולה להפוך את הקהל הפוטנציאלי הזה לקהל רלוונטי.
קידום בפייסבוק באמצעות לייקים לעמוד הוא תהליך שנועד להשיג אוהדים חדשים לדף הפייסבוק העסקי, חשבו על זה רגע, ככל שהדף שלכם יהיה עם יותר אוהדים, חבריהם גם יראו את הדף העסקי שלכם, הוא יקבל חשיפה, יראה יותר גדול, יותר רציני, יותר פופולארי.. וכך הוא יסחוף אחריו אוהדים חדשים.קידום בפייסבוק באמצעות קליק לדף חיצוני היא דרך להשיג תנועה לאתר או דף נחיתה באמצעות פרסום מודעה באתר פייסבוק "המושך" את הלקוח לבקר בלינק מסויים.
קידום בפייסבוק דרך המרות היא קידום מודעות פרסום שמטרתן להמיר פעולה של הגולש, בין אם זה קניית מוצר או הורדת יישום או הרשמה מסויימת. המעקב דרך אותן המרות נעשות באמצעו הטמעת קוד באתר שנותנות את האפשרות לעקוב אחר ההמרות.

ישנן שיטות קידום בפייסבוק נוספות המתפתחות לאט לאט עם הרשת החברתית ששווה לעקוב, פייסבוק כבר נותן לכם, בעלי העסק את כל המידע שאתם צריכים על הקהל שלכם. משתמשים בפייסבוק נותנים מידע רב על תחומי עדיין, סדר יום, העדפות ומידע נוסף שיכול לעזור לכל עסק. קידום בפייסבוק נותן מיקוד מדוייק לקהל יעד והגעה אליו באופן ספציפי. עדיין מתלבטים על קידום בפייסבוק? הקהל שלכם כבר מחכה לכם.

קידום בפייסבוק למטרת פרסום הינו קלף מנצח ואפקטיבי לכל עסק, שימוש בדרכים יצירתיות, הכרת הפלטפורמה והקשבה לצרכים של אוהדי העמוד תניב רווחים ותמקסם את העסק שלכם . אנחנו בג'נסיס נשמח לעמוד לרשותכם ולהפוך את הדף העסקי שלכם לדף מנצח ומשתלם באמצעות פילוח מדויק של קהל היעד, כתיבת תוכן איכותי ורלוונטי ותמיד – להיות מעודכנים.

 

ניהול דפי פייסבוק – מה מטרת ניהול דף הפייסבוק?

מה חשוב לדעת שמוכרים ניהול דף פייסבוק?

ניהול המותג בפייסבוק מתחלק תחת שני כובעים, שבעין לא מקצועית נראים דומים, אבל בפועל הם בעלי מטרות שונות לחלוטין – ניהול דף פייסבוק וקמפיינים ממומנים. ניהול דף הפייסבוק מטרתו לחזק את המותג. לחשוף אותו לקהלים חדשים, לחזק את הנוכחות שלו ברשת בקרב קהלים קיימים ולספק תוכן מעניין לגולשים ע"מ שישארו באינטרקציה עם העמוד.

 

קמפיינים ממומנים מטרתם ליצור לידים ורכישות מהמותג.

ניהול דף פייסבוק מספק לגולשים ולעוקבים תוכן שחושף אותם למותג ומחזק בהם את הערכים שהמותג מעוניין להעביר. פעילות זו היא פעילות משלימה שתורמת ליצירת לידים ורכישות בעסק, אבל לא תביא אותם באופן ישיר. בשנים האחרונות בוצעו שינויים נרחבים באלגוריתם של פייסבוק, מה שמשפיע על המפרסמים באופן ישיר.

בעבר, מפרסם בעל עמוד עם עוקבים רבים היה נהנה מחשיפה בקרב הקהל שלו, חשיפה אורגנית (כלומר לא בתשלום). השינוי באלגוריתם יצר מצב שהחשיפה האורגנית של דפים עסקיים קטנה משמעותית ומחייבת כל מותג שרוצה לחשוף את התוכן שלו לשלם לפייסבוק עבור החשיפה.

ולכן, הגישה שלנו כיום היא שאם כבר חייבים לשלם, נפיק מזה את המירב. ובמקום תוכן שפונה רק לקהל שמכיר את המותג, באמצעות החשיפה הממומנת נוכל להגיע לקהלים נרחבים, שלא היו מכירים את המותג כנראה בדרך אחרת.

 

שינוי נוסף באלגוריתם שהתרחש לאחרונה הוא מעבר להתמקדות בתוכן בעל ערך.

כדי לקדם שיטה זו, פייסבוק אימצה מעין שיטת "מקל וגזר", פייסבוק מדרגת כל עמוד בציון איכות, שאינו גלוי למפרסם, שקובע עד כמה התוכן שלו מעניין וחשוב לגולשים. עמוד עם תוכן בעל ערך יזכה לגזר, שהוא חשיפה מוגברת (גם אורגנית וגם באופן ממומן) ועמוד בעל תוכן שאינו מעניין, יזכה למקל, חשיפה קטנה יותר באורגני ובממומן. כלומר, תוכן בעל ערך, מגדיל את הValue for Money שהמפרסם מקבל מהחשיפה הממומנת.

 

מהו תוכן בעל ערך? תוכן שיש לו ערך לגולשים, כזה שמעניין אותם, שגורם להם לרצות לקרוא עוד, לדבר עליו או לשתף חברים.

מדד הערך של פייסבוק נקרא מעורבות (Engagement) שהוא שיקלול של כל הפעולות המבוצעות בפרסום – לייק, תגובה, תיוג, שיתוף, קרא עוד, צפייה בסרטון (מעל 3 שניות) וכדו'. למדד הערך הזה ישנה השפעה ישירה על כמות הפרסומים. אם בעבר היינו מפרסמים לכל לקוח 3 פוסטים בשבוע, כיום זה כבר אינו אפשרי.

כל פרסום חייב להיות מאד טוב ומעניין כדי לזכות בגזר ולא במקל, ורוב הלקוחות ורוב התחומים העסקיים לא מסוגלים לייצר כזו כמות של תוכן. וכך, אם יוצרים תוכן, רק בשביל "לרצות" את הלקוח, יוצא שאנו פוגעים בו אנושות, ציון הדף שלו יורד והוא לא יזכה בחשיפה כלל.

 

כמה פרסומים לקוח צריך? זה תלוי בתחום ובלקוח.

לקוח שמסוגל לספק מספיק תוכן מעניין יכול לקבל יותר פרסומים ולקוח פסיבי שלא מעוניין לספק תוכן כזה (ולצערנו רוב הלקוחות כיום כאלה) יפרסם את המינימום. לקוח שדורש יותר פרסומים מכמות התוכן שהוא יכול לספק פוגע בעצמו. למה תלוי בלקוח? כי עם כל הכבוד לכשרון שלנו, תוכן איכותי צריך להתבסס על משהו, אנחנו לא יכולים לספר סיפור, אם התחום או הלקוח ספציפית לא יכולים לספק את הבסיס לכך.

 

מהו תוכן מעניין?

הגישה המקובלת היום שאליה הולך רוב עולם הפרסום היא סטוריטלינג

לספר סיפור מעניין שימשוך את הקורא לקרוא הכל או לצפות בכל הסרטון ואף לרצות להיכנס לדף ולעקוב אחריו.

 

מהו תוכן לא מעניין?

תוכן שיווקי בהארד או סופט סייל, שמנסה לדחוף משהו ללקוח. לקוחות רוצים שיספקו להם חוויה וסיפור וברגע שאנחנו מנסים למכור להם, גם בצורה סמויה, אנחנו פוגעים בעסק (בשביל זה יש את הפרסום הממומן, שגם הוא מתחיל לעבור לעולם של סטוריטלינג).

 

סיכום:

  • ניהול דף פייסבוק וקמפיינים ממומנים בפייסבוק הם שני דברים שונים לחלוטין וחשוב לעמוד על ההבדל.
  • ניהול דף פייסבוק לא יכול להתקיים ללא תקציב מדיה.
  • כמות הפרסומים בדף היא נגזרת של התקציב ושל כמות התוכן שהלקוח יכול לייצר.

 

מחפשים חברת פרסום לדף הפייסבוק? כנסו >>> פרסום בפייסבוק

מחפש חברה לבניית אתרים? כנסו>>> בניית אתרים
מדהים: המדריך המקוצר לקידום בפייסבוק בצורה אפקטיבית
5 (100%) 1 vote

שתפו את המאמר

שיתוף ב facebook
שיתוף ב google
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב whatsapp

מאמרים נוספים

לפגישת ייעוץ ללא התחייבות

דברו איתנו

לפגישת ייעוץ ללא התחייבות השאר פרטים עכשיו או התקשרו: 077-9972792