איך תמנף את העסק שלך באמצעות הגדלת מוטיבציית העובדים

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on whatsapp
Share on email

 

 

מוטיבציה פנימית:

כוח מניע חיובי, הגורם לתחושת שליטה, הגשמה והישג, בלא קשר לתוצאות מועילות אחרות לעובד או לארגון. רצון לפעול המתבסס על עניין או הנאה מהעבודה עצמה (העבודה לשם העבודה, באהבה). בניסיון להניע מוטיבציה פנימית עשויים להרוס את המוטיבציה.  

תיאוריית ההגדרה העצמית :

שלושה צרכים מהם מורכבת המוטיבציה הפנימית של העובד: 

  1. אוטונומיה – תחושת חופש בחירה ושיקול דעת. 
  2. יכולת – תחושת יכולת ומסוגלות. 
  3. שייכות – תחושה של שייכות וחיבור לאחרים. 

תכנית עבודה שתיתן מענה לשלושת הצרכים תצליח להניע את העובדים ממוטיבציה פנימית, והם יפנימו את היעדים והמטרות שלהם בצורה טובה יותר. 

מוטיבציה פנימית ותמריצים חיצוניים: טיפים – איך לדחוף את העסק למעלה

  • מוטיבציה פנימית משפיעה על משימות מורכבות, בעוד תגמולים חיצוניים (כגון כסף) מתאימים למשימות פשוטות. 
  • העברת התגמול החיצוני – כאשר תגמולים חיצוניים מועברים בצורה התומכת באוטונומיה, ביכולת ובשייכות, הם מחזקים את המוטיבציה הפנימית. האופן שבו התגמול ניתן יכול לתמוך/לא לתמוך במוטיבציה פנימית. 

מניעים חיצוניים נעים על ציר לפי מידת האוטונומיה לעומת השליטה החיצונית

חיצוניים – הכי פחות מוטיבציה פנימית. 

מופנמים – אלו שלא בהכרח מתחברים לעבודתם, אך יש להם רגשות חיוביים ושליליים כלפי העבודה- כך שההערכה העצמית והאשמה מניעים אותם מבפנים. 

מזוהים – האידיאולוגיה שלהם לא תואמת במלואה למקום העבודה, אך קיים חיבור כלשהו בין מקום העבודה לערכיהם האישיים (אמונה במוצר). 

ממוזגים – מצב בו קיימת הלימה בין העבודה לבין הערכים הפנימיים של העובד. 

  • המניעים האידיאלים – שילוב של מוטיבציה פנימית עם מניעים מזוהים או ממוזגים.

 

עשוי לעניין אותך גם – ”כך תלמד להנהיג ו\או לפתח מנהיגות בקרב עובדים”

תוכן עניינים

דברו איתנו

לפגישת ייעוץ ללא התחייבות השאר פרטים עכשיו או התקשרו: 077-9972792