התנהגות צרכנים:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on whatsapp
Share on email

 

למד לצפות את התנהגות הצרכנים שלך או להשפיע עליהם בעזרת אסטרטגיה נכונה

התנהגות צרכנים הן כל אותן פעולות הקשורות ישירות לתהליך החיפוש, הקניה, הצריכה והיפטרות מהמוצר. מתייחסת לכל תהליך חיפוש המידע של הצרכן לגבי המוצר. אופן צריכת המוצר על ידי הצרכן ומה הוא עושה לאחר סיום השימוש במוצר (מחזור, העברה הלאה, זריקה). שביעות רצון מהמוצר.

התנהגות צרכנים באקדמיה

הדגש האקדמי הוא על האופן בו הקונים והצרכנים מגיבים למאמצי השיווק של הפירמה וכיצד ניתן לתת מענה לצרכים. מאמצי שיווק אלה הפעולות אותם פירמה מבצעת כדי לשכנע את הצרכנים שהם צריכים/ רוצים את המוצר, יכולים להתייחס לפרסום, קידום מכירות, הורדת מחיר, ייצור מוצר חדש ועוד.. התחום מתמקד באופן שבו פירמות יכולות לתת מענה לצרכים האלה, צריכות לדעת איך לפתח מוצר/ פעולה שיתנו מענה לצרכנים. חלק מהתנהגות הצרכנים בנקודת המכירה היא גלויה (התהליך נראה לעין) וחלק סמויה (לא נראה. לדוגמא אם מתייעץ לגבי המוצר לפני הקנייה) לחלוטין. 

  • מעבר מעודפי ביקוש לעודפי היצע- בעבר היה ביקוש גבוה מצד הצרכנים לכמות מוצגים מוגבל, והיום ההיצע הרבה יותר רחב מהביקוש לפעמים. 
  • עודף היצע מביא את החשיבות לסיפוק צרכנים- יותר היצע מביקוש ולכן החברות צריכות לספק את הצרכים בצורה הטובה ביותר, כי הצרכן יכול לבחור במגוון האופציות השונות. 
  • התרחקות הצרכן מהיצרן- שלבים מרובים מייצור המוצר במפעל עד שהמוצר יכול להגיע אלינו הצרכנים.  וזה גם משפיע על החלטות הקניה שלנו.
  • קיצור חיי המוצר- התקצרו בכחצי מאשר בעבר, הפירמות צריכות לתפוס את תשומת לב הצרכנים כדי לנצל את מחזור חיי המוצר הקצר ובכך להגדיל את החלק שלהם בשוק ובכך להאריך את חיי המוצר.
  • התפתחות טכנולוגיות ושיטות מחקר חדשניות- גישה טובה יותר להבנת דפוסי הקנייה של הצרכן הבודד. – אפשרות גדולה יותר למידע על הצרכנים וזה כמובן מועיל לפירמות לקבל מידע על הצרכנים ודפוסי הקניה שלהם.

 

השפעות השינויים בסביבה העסקית על הצרכן שלך ועל החברה שלך – תנאי הכרחי להצלחת העסק שלך:

העובדה שכולנו מקושרים ומחוברים תמיד באמצעות אמצעים טכנולוגיים משפיע על הפירמה ועל הלקוח כאחד: 

בהיבט הפירמה- 

    • הטכנולוגיה מתקדמת מאוד ומובילה לכך שישנה אינטאקטיביות ומידיות של הפירמה עם הצרכן. 
    • התאמה אישית של המוצר– צרכן יכול לעצה לעצמם את המוצר ובזכות הטכנולוגיה להתאים את המוצר לצרכנים באופן אישי וכך להתאים את המוצר ספציפית לצרכן.
  • הצעות קידום אישיות- התאמת המבצעים לצרכן ספציפית. 
    • המחרה מפלה- מחיר שונה למוצרים על בסיס קהלי יעד שונים. וכך הצרכן יחוש קרבה לפירמה ודאגה כלפיו מצידה.
  • תקשורת אישית וישירה מול הלקוח- זמן תגובה מהיר לפניות התורם לתפיסה של הפירמה.
  • תרבות צריכה גלובאלית- צריכת מוצרים בייצור מכל העולם ובכך פניה לשוק גלובאלי.

 

בהיבט הלקוח-

  • רלוונטיות- אנחנו יכולים להחליט לבדנו אם ההצעה הספציפית בהחלט יותר רלוונטית לנו. הצרכנים במרכז העשיה של הפירמות.
  • נגישות למידע- קבלת מידע בלחיצת כפתור.
  • מגוון- רכישת רחבה של מוצרים
  • שליטה- הכוח עבר לצרכן, בעזרת הטכנולוגיה ניתן למחות 
  • שיתופיות- הכלכלה שיתופית (לא תלוי בתאגידים אלא באנשים קטנים- UBER AIRB&B) 
  • יצירה והפצת תכנים- הופכים להיות מרכז שידור בעצמינו. 
  • חופש בחירה- לבחור כל דבר, מתי שרוצים, כמה שרוצים. מגוון אפשרויות. 

לשינויים משני הצדדים יש כמה תוצאות:

  • ניתוק הקשר בין התוכן לבין המדיה- הצרכנים אוספים את המידע שלהם דרך ערוצי תקשורת שונים.
  • הקטנת התלות של הלקוח בגופים גדולים- יצירת תוכן עצמאי והוא מה שחשוב ולא אופן ההפצה שלו. 
  • הצרכן שותף ומעורב בתהליך יצירת הערך- הצרכן שותף פעיל בייצור המוצר עצמו. 
  • הצרכן יותר אקטיבי ומשפיע- בין אם משפיע על התהליך ובין אם נותן הערות שליליות. 

והמסקנות : הזדמנות לשיטות פעולה חדשות בין הפירמות והלקוחות ושיפור מערכת היחסים עם הלקוחות, מעורבות גבוה יותר עם הלקוחות, נאמנות ארוכת טווח והם יובילו לרווחיות גבוהה יותר. הכוח הצרכני והשליטה הגדולה של הלקוחות מהווה איום מסוים על הפירמה- אפשר להתאגד נגד הפירמה ולהוביל למחאה. 

אולי יעניין אותך גם – ”כך תשפיע על הצרכן לקנות החלטת קנייה וקנייה”

 

בג’נסיס אנחנו בונים אסטרטגיה שיווקית המתאימה בדיוק לעסק שלך, מתמחים במדיהמיתוג עסקי, פרסום בגוגל, פרסום בפייסבוק, ניהול קמפיינים ב Outbrainקידום אורגני ובניית אתרים אם ברצונכם לקדם את העסק פנו אלינו עוד היום.

 

 

תוכן עניינים:

התנהגות צרכנים:

כך תשפיע על הצרכן לקנות החלטת קנייה וקנייה

כך תגרום ללקוחות לבחור דווקא בך:  גיבוש עמדה והשוואת חלופות – שלב ראשון – גיבוש עמדה :

כך תגרום ללקוח לבחור דווקא בך: גיבוש עמדה והשוואת חלופות – שלב שני – השוואת חלופות :

כך תגרום ללקוח שלך להכיר בצורך- תהליך תפיסת הצרכן #שלב 1 – חשיפה, זיהוי, גירוי והכרה:

כך תגרום ללקוח שלך להכיר בצורך – תהליך תפיסת הצרכן #שלב 2

כך תגרום ללקוח שלך להכיר בצורך-  תהליך תפיסת הצרכן #שלב3

כך תבין את הצרכן שלך, מה מניע אותו ומה “עובד” עליו- הדינמיקה של הצרכים:

כך תדע איך להשפיע על לקוחותיך: מניעי הצרכן

 איך לגרום לצרכן לרצות את מה שיש לך להציע? מודל תהליך ההכרה בצורך

מה מניע את הצרכן שלך ולמה, ואיך בכלל מתחיל מסע הצריכה שלו?

גישות להבנת התנהגות הצרכן – בחר את האחת שלך

ההשפעות של שינויי השנים האחרונות על הלקוחות שלך ועל העסק שלך

 

תוכן עניינים

דברו איתנו

לפגישת ייעוץ ללא התחייבות השאר פרטים עכשיו או התקשרו: 077-9972792