כך תגרום ללקוח שלך להכיר בצורך-  תהליך תפיסת הצרכן #שלב3

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on whatsapp
Share on email

אולי תרצה להתחיל לקרוא מכאן –

כך תגרום ללקוח שלך להכיר בצורך- תהליך תפיסת הצרכן #שלב 1 – חשיפה, זיהוי, גירוי והכרה:

כך תגרום ללקוח שלך להכיר בצורך – תהליך תפיסת הצרכן #שלב 2

 

חיפוש חיצוני של מידע – תהליך תפיסת הצרכן

ממדי החיפוש ומקורות המידע. כשהצרכנים מרגישים שהמידע שיש להם בזיכרון לא מספיק לקבלת החלטת קניה והם נעזרים במידע חיצוני ממקורות מידע שונים. אנשים מחפשים מידע בשלושה שלבים: 1. חיפוש בטרם הקנייה- נובע מהרצון להצליח בקנייה, הורדת אי הוודאות לפני הקניה. 2. חיפוש מתמיד- עניין במוצר והמעורבות בקטגוריה מסוימת (בעלי עניין מתמשך במוצר). 3. חיפוש לאחר קנייה- בעיקר כדי להצדיק את הקנייה שביצענו, להרגיש נוחות. שלושתם חשובים לנו כצרכנים למען הוודאות שלנו לגבי הרכישה של המוצר.

מדדי החיפוש החיצוני-

  1. מידה- כמות שבה אנו מחפשים מבחינת היקף החיפוש (כמות חנויות שעוברים בהן עד הקנייה), הוצאות כספיות, זמן (כמה זמן חיפוש המידה יגזול ממני) ומרחק (מאמץ להגעה לקניה הספציפית- מעורבות גבוהה). כמה מידע אנחנו מחפשים. 
  2. כיוון- תוכן החיפוש, העדפות.
  3. סדר- רצף הפעולות של החיפוש, אינדיבידואלי– חשיבות הסדר קניה של הצרכן מה חשוב יותר ומה פחות. 

למה שצרכנים ירצו לחפש מידע

    • פעולת החיפוש היא אקטיבית, נשקיע את המאמצים כתלות של עלות מול תועלת. 
    • תאוריית כלכלת המידע- הצרכן מפתח ציפיות בנוגע למידע הנאסף והערך שלו לצרכן והציפיות הן אלו שמנחות אותנו אם להמשיך לחפש מידע או לא. אם מרגישים שהמידע יתרום לקבלת ההחלטה אנחנו נחפש מידע, אם נרגיש שלא לא נשקיע את המאמצים לאיסוף המידע. 
  • ערף תוספת המידע- משמעותו הפחתת אי הוודאות שהייתה קיימת לצרכן לפני קיבלת את המידע. אם נרגיש שהמידע החדש יועיל לנו ויפתור את הבעיה נשקיע את הזמן ואם לא אז ההפך.

מודל כלכלת החיפוש: 

המידה שבה אנחנו נחפש מידע, תלוי בעלות  ותלויה גם בתועלת שהצרכן מקבל והתועלת מורכבת מתפיסת הסיכון של הצרכן (עד כמה מרגיש שקבלת ההחלטה כרוכה בסיכון משמעותי, כלכלית, שביעות רצון ועוד) והרכיב השני הוא אהבת הצרכן לחפש דברים. ככל שהתועלת עולה על העלות ככה החיפוש יהיה גדול יותר. ככל שהעלות יורדת מידת החיפוש יורדת. נצטרך יותר מידע כדי להקטין את אי הודאות בקניות בעלות תועלת גדולה.  

מודל כלכלת החיפש

תפיסת סיכון זה הסיכון כפי שהצרכן תופס אותו ולאו דווקא הסיכון הממשי מהקנייה. מוגדרת מכמה דברים: חשש מהחלטה שגויה, תחושת אי הודאות שלנו כשאנחנו לא יכולים לחזות מראש את תוצאת הקנייה, הסיכוי להפסיד משהו בעל ערך (בין אם מוצר אחר או כסף שהתבזבז) בגלל חוסר מידע. 

ממה מושפעת תפיסת הסיכון של אנשים?

  • האדם עצמו- גיל, הכנסה, השכלה
  • מאפייני השוק- מספר החלופות בשוק (יותר חלופות מחפשים יותר), הבדלים בין החלופות (הבדלים משמעותיים בין החברות), יציבות השוק (דברים לא משתנים לאורך זמן או משתנים תמיד)
  • מאפייני מצב הקנייה- כשאנחנו באים לקנות למה אנחנו נחשפים: הזמן העומד לרשות הקונה (מסגרת הזמן משפיעה אם נחפש מידע או לא), תנאי קנייה בנקודת המכירה (אסתטיקה, נוחות לשאול שאלות), מצב גופני ונפשי (רעב, עייפות משפיעים על הקנייה). 

חיפוש חיצוני- מקורות המידע של הצרכן:

מקורות מידע אישיים/ לא אישיים ויכולים להיות מסחריים (גוף שנותן מידע הוא מטעם מישהו)/ לא מסחרי (אובייקטיביים יותר). רמת הביטחון שלנו במידע שאנו מקבלים היא גבוהה ביותר כשהמידע מגיע ממקורות אישיים ולא מסחריים- נאמין יותר למשפחה כי אנחנו מאמינים שאין להם אינטרס שלילי כלפינו ורוצים רק את הטוב עבורנו. 

מדיה המונית- פרסום המהווה מקור מידע בשלבים הראשונים של תהליך ההחלטה: אינטרנט, טלוויזיה, עיתונות, כתבי עת, שילוט חוצות, מידע בנקודות המכירה. 

מקורות ציבוריים- מקורות מידע ניטרליים, ללא אינטרס מסחרי, ולכן נותנים לגיטימציה למוצרים. כמו חדשות ומדורי צרכנות, ייעוץ ועלוני מידע של ארגונים להגנת הצרכן, אתרי אינטרנט בלתי תלויים. 

כך תגרום ללקוח שלך להכיר בצורך

 

אולי יעניין אותך גם – כך תגרום ללקוחות לבחור דווקא בך:  גיבוש עמדה והשוואת חלופות – שלב ראשון

 

בג’נסיס אנחנו יודעים איך לגרום ללקוח שלך להכיר בצורך ובונים אסטרטגיה שיווקית המתאימה בדיוק לעסק שלך, מתמחים במדיהמיתוג עסקי, פרסום בגוגל, פרסום בפייסבוק, ניהול קמפיינים ב Outbrainקידום אורגני ובניית אתרים אם ברצונכם לקדם את העסק פנו אלינו עוד היום.

 

 

תוכן עניינים:

התנהגות צרכנים:

כך תשפיע על הצרכן לקנות החלטת קנייה וקנייה

כך תגרום ללקוחות לבחור דווקא בך:  גיבוש עמדה והשוואת חלופות – שלב ראשון – גיבוש עמדה :

כך תגרום ללקוח לבחור דווקא בך: גיבוש עמדה והשוואת חלופות – שלב שני – השוואת חלופות :

כך תגרום ללקוח שלך להכיר בצורך- תהליך תפיסת הצרכן #שלב 1 – חשיפה, זיהוי, גירוי והכרה:

כך תגרום ללקוח שלך להכיר בצורך – תהליך תפיסת הצרכן #שלב 2

כך תגרום ללקוח שלך להכיר בצורך-  תהליך תפיסת הצרכן #שלב3

כך תבין את הצרכן שלך, מה מניע אותו ומה “עובד” עליו- הדינמיקה של הצרכים:

כך תדע איך להשפיע על לקוחותיך: מניעי הצרכן

 איך לגרום לצרכן לרצות את מה שיש לך להציע? מודל תהליך ההכרה בצורך

מה מניע את הצרכן שלך ולמה, ואיך בכלל מתחיל מסע הצריכה שלו?

גישות להבנת התנהגות הצרכן – בחר את האחת שלך

ההשפעות של שינויי השנים האחרונות על הלקוחות שלך ועל העסק שלך

תוכן עניינים

דברו איתנו

לפגישת ייעוץ ללא התחייבות השאר פרטים עכשיו או התקשרו: 077-9972792