כך תפעל כדי להעביר מסרים בצורה מיטבית לקהל המטרה-  תקשורת שיווקית משולבת (תהליך, מודל ותכנון)

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on whatsapp
Share on email

 

מהי תקשורת שיווקית משלבת: 

 

תמהיל השיווק ותמהיל התקשורת:

תמהיל השיווק ותמהיל התקשורת

תקשורת שיווקית משולבת – IMC , היא מכלול הפעולות ואמצעי התקשורת בהם ניתן להשתמש על מנת להעביר מסרים לקהלי המטרה. התקשורת המשולבת עושה אינטגרציה בין כל הצורות השונות של  התקשורת, ולפי התפיסה, כל מפגש בין מותג ללקוח בו ניתן להעביר מסרים שונים נקרא הזדמנות שיווקית, ועל המסרים להיות עקביים. תפקידה של התקשורת המשלבת הוא להעביר את המסרים הנכונים והמדויקים לקהל המטרה – לצרכן הסופי. היכולת של השימוש בתוך מערכת הכלים של הערוצים השונים – זה שם המשחק, ולכן השם הוא תקשורת שיווקית משולבת. 

  • תקשורת 360: נקודות מגע:

תקשורת 360: נקודות מגע

מודל תהליך התקשורת:

מודל התקשורת השיווקית:

מודל התקשורת השיווקית

מימין לשמאל: כאשר הפירמה מגיעה למשרד הפרסום עם אסטרטגיה\בריף\פילוח\קהל מטרה\וכד’ והולכת אתו למשרד הפרסום על מנת שיקודדו מסר ויכינו ג’ינגל\או כל דבר אחר על מנת להפוך אותו לפרסומת; כאשר יש פרסומת עוברים למדיה; המודעה\הפרסומת היא הקידוד של הבריף השיווקי. הצרכן\הלקוח צורך את הפרסומת ומפענח את הפרסומת; ככל שהפענוח יהיה נכון יותר – כך הקידוד היה מדויק ונכון יותר; ואז מתקבלת תגובה מצד הלקוח – קניה\הפנמה\חיבור\עירוב של הלקוח; או שלא. 

  • הרעש: הפיענוח של המסר ותשומת הלב שלנו לפרסומת גבוהה יותר כאשר אנו בקשב מלא. אנחנו לא בקשב מלא כשיש רעש (לדוגמה, החסינות של ביבי היא רעש; פעילות בעזה היא רעש); כאשר הצרכן יושב מול הטלוויזיה וצופה בפרסומות, היכולת שלו לפענח את המסר ולהיות מעורב גדול יותר כשאין רעש; היצרן רוצה שיהיה מצד הצרכן קשב מלא; לכן בתקופות של אסונות גדולים וכו’ – המפרסמים אומרים לפרסומאי להוריד את הפרסומת משום שלא ישימו לב, לא יקלטו, לא יבינו את המסרים. הרעשים הם גורם מפריע בקליטת המסר ובמעורבות הצרכן עם המסר. רעש הוא גם גורם סביבתי גם תקשורתי גם בטחוני גם משפחתי ועוד – כל דבר שמפריע לקלוט בצורה מסודרת את המסר ולפענח את המסר של התקשורת. משום שעל כל אחד מאיתנו משפיע רעש באופן שונה, זהו יתרון גדול שהפרסומת מופנית לקהל מטרה מסוים, כך שלתכנון המקדים יש יתרון.

 

תכנון מהלך התקשורת – שלבים לפיתוח תקשורת יעילה:

  1. זיהוי קהל המטרה   הקהל אליו הקמפיין מכוון את מסריו: הקונה? הצרכן? לקוחות קיימים? ?פוטנציאלים
  2. קביעת יעדים –  קביעת היעדים מתבצעת מתוך תגובות הצרכן לתקשורת, מתוך מדרג ההשפעות (מודעות, ידיעה, אהדה, העדפה, שכנוע, רכישה, רכישה חוזרת).
  3. תמהיל התקשורת השיווקית  מתבסס על תקשורת שיווקית משולבת ועל שישה מרכיבים: פרסום, קידום מכירות, שיווק ישיר, יחסי ציבור, מכירה אישית ואירועים וחוויות. התמהיל מאפשר למנהל השיווק להגיע לקהלי מטרה בסיטואציות שונות. בערוץ הפרסום\בתמהיל הפרסום\ערוץ קידום מכירות מיועד לטווח ארוך\קצר\בינוני. בערוץ השיווק של מכירה אישית (מכירה פרונטלית) שנועד למכור בשיטת פנים אל פנים נדרשת מעורבות גבוהה\מעורבות נמוכה\לא נדרשת מעורבות כלל\אף תשובה אינה נמוכה.
  4. קביעת תקציב
  5. עיצוב המסר – החלטות המסר:  מה לומר- (המשפט האסטרטגי שמלווה את המותג; “תל אביב עיר ללא ההפסקה”).  איך לומר- (זה הקריאייטיב. האם בסרטון, האם בהומור או בדרמה, האם ג’ינגל שמח או רציני; איך לומר את זה, את האסטרטגיה היצירתית. משפט אסטרטגי). מי צריך לומר – מהו מקור המסר (לדוגמה, ג’ורג’ קלוני ונספרסו). 
  6. מדידת התוצאות

 

עשוי לעניין אותך גם – ”איך אתה מתכנן לשווק את עצמך? הפצה וניהול ערוצי הפצה”

תוכן עניינים

דברו איתנו

לפגישת ייעוץ ללא התחייבות השאר פרטים עכשיו או התקשרו: 077-9972792