הלידה מחדש של העסקים חלק א’:  המעבר לדיגיטל 

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on whatsapp
Share on email

 

מיפוי ערוצי השיווק 

ערוצי שיווק­ מפה קלאסית 

WOM­ מפה לאוזן­ תהליך ידני שמועבר בהמלצות אחד לשני. צריך לזכות שזה הערוץ הבסיסי והחזק ביותר ששיווק עובד בו. 

 

מותג­ ערוצים בהם המותג עובד. 

 

פרסום­ הפרסום כולו עובד בכל הערוצים הפנימיים שלו. 

 

דיגיטל­ ערוצי הדיגיטל 

 

שיווק ישיר­ ערוץ שעובד ללא מתווכים. פירוט כמו פגישות אישיות, ביקורים, כנסים, אירועים. 

נק’ מכירה­ המקום שבו השיווק פועל במקום שבו אנחנו מוכרים את המוצר. אסטרטגית המידוף, שילוט בנקודות המכירה וכ’ו. 

 

שיווק בתוכן­ עוסק בעולם התוכן של המוצר. חברה שעוסקת במוצרי ספורט יכולה להקים בדיגיטל פורטל שעוסק בספורט ונותן המלצות וכתבות. זה לא קשור ישירות למוצר אבל הוא קשור לתחום התוכן של המוצר. השיווק בתוכן הוא אחד הערוצים המשמעותיים ביותר. הרצאות, ספרים, כנסים, סמינרים וכו’.  

 

קד”ם ואירועים­ אלה דברים שקורים בעזרת הפקה של אירועים ספציפיים, חנויות המותג שמוקמות ונסגרות לטובת מותג ספציפי. אירועים, מסיבות, מותגים של משקאות קלים כמו קוקה קולה עושים זאת הרבה. 

 

בחר מה מתיישב על העסק שלך מתוך הקטגוריות העסקיות: 

 

קטגוריה 1­ B2C (ביזנס טו קוסטומר) 

הלקוח הוא הצרכן­ הלקוח במרכז התמונה, המותג מעל הכל. יוצר קשר רגשי ונאמנות ושימוש בערוצי פרסום. מקדם את המטרות העסקיות של הארגון. 

 

קטגוריה 2­ B2b חברה או ארגון שנותנים שירות לעסקים אחרים. 

הלקוח הוא הארגון­ עסקים שמשרתים עסקים אחרים. הם נמדדים בעיקר בפונקציונליות וביצועים והמותג פחות משרת אותם. בדרך כלל הביצוע של המותג גובר על בניית המותג עצמו. היחס למותג הוא ציני כי בעצם הדעה הרווחת גורסת שמותגים בהיבט הרגשי שלהם מפעילים אנשים ולא חברות אחרות. חברות נמדדות לפי ביצועים ופרמטרים עסקיים קשיחים ולכן המותג ירד בערכו בקטגוריה זו. במצב זה משתמשים בערוצים ישירם, הם לא קונים את המדיה כדי להשתמש בערוצים, הם משתמשים בערוצי שיווק שהם יכולים להשתמש לבדם. העלייה של ערך המותג החלה בשנים האחרונות עם ההכרה שהלקוח הוא תמיד אדם, זה נכון שזה ארגון אבל מקבל ההחלטה הוא האדם ועל האדם מופעלת פסיכולוגיה כמו על הצרכן. 

 

קטגוריה 3­ B2B2C 

הלקוח הוא ארגון שמוכר לצרכן­ הלקוח משפיע על המותג. המותג ושפע מדרישות המותג המסחרי­ תלות בלקוח הסופי. התקופה האחרונה הפכו את הצרכן למאוד טובעני והכל מאוד מהיר ומשתנה במהירות וזה דורש את הארגונים להיות זריזים בקבלת החלטות. למשל, טרנד של אוכל ארוז לעבודה הפך מטרנד שולי והיום זו אחת הקטגוריות הצומחות ביותר בעולם של מוצרים טריים. חברת הזרעים הייתה בעצם לספק מוצר חדש של ירקות למשל עגבנייה גדולה וקשה יותר. אלו דרישות צרכניות חדשות. מדרישה בתחום זריעת הירקות למוצר שהוא בכלל אריזת מזון מוכן. זו דוגמא קלאסית שהמותג מקצר את הדרך והוא מקצר את הדרך ללקוח הסופי וכך בונה את המותג שלו. חברת הירקות לא ימכור ישירות למי שקונה את העגבנייה אבל הם רוצים לבנות מותג חזק. 

 

 NON PROFIT

פעילות ללא מטרות רווח­ מותגים ללא מטרות רווח נוגעים למימוש עצמי ולתשוקה שלנו למוסריות וערכים פנימיים, בגלל זה הם שייכים לדור עכשווי של מותגים, שואפים למעלה להגיע לחלק של מימוש עצמי. מותגים מהסוג הזה כשאנו צורכים אותם אנו תורמים להם ואנחנו מממשים את עצמנו. הופכים לאנשים טובים יותר, מוסריים יותר. 

 

המעבר לדיגיטל – איך ולמה הגענו עד הלום:

2014: מהפכת המידע והמובייל 

מצב שבו האנושות הגיע למצב שהמידע נגיש בצורה מידית לאיש ברחוב. זאת מהפכה שעברה על העולם מאמצע שנות ה90, בשנת 92 היה כבר אינטרנט וזה היה נדיר, לרוב האנשים לא היה. היום אנחנו 20 שנה 

משם ולכל אדם יש אינטרנט. הדבר הראשוני שצריך לזכור מכל המהפכה זה שבאמצעות טכנולוגיה שאפשרה למידע להגיע אלינו כל האנושות צורכת מידע בקצות האצבעות.  

 

המהפכה מורכבת מ3 מרכיבים: 

  1. נגישות המידע ­ נגישות של כל מידע. הנגישות הטוטאלית, הרחבה, היקיפת כל של המידע. 
  2. ניידות, מובייל ­ השילוב שהחל בזה שמהנדסים הבינו שהמכשיר הסלולרי מתחבר לאינטרנט, רק ב

2007 עם הפריצה והחדירה של האייפון לחיינו רק אז בעצם מכשירי סלולר הפכו למכונות אינטרנט. המשימה שעמדה בפני מתכנני האייפון היה לבנות מכונת אינטרנט ניידת. השיחות הטלפוניות על הסלולר היום הופכות להיות שוליות לחלוטין. 

  1. הענן ­ אנו נשתחרר בקרוב מכל הצרכים שלנו בכלל לחישוב. המחשבים והסלולר שלנו הם בעלי מערכות זיכרון ששומרות את כל התכנים וככל שאנו רוצים יותר אינפורמציה ומהר אנחנו לא לנצח נישא על גבינו בפועל את המשקל של כוח החישוב והזיכרון שאנו צריכים (הארדיסקים), אנחנו מעבדים הרבה מידע, רוצים אנימציה מתקדמת, וידאו באיכות גבוה, וכל אלה נפסקו כשהבנו ששרתים מרוחקים יכולים לשרת אותנו ומספיק הגישה לאינטרנט כדי לצרוך את המידע. אנחנו לא צריכים להחזיק אצלנו כלום, הכל יקרה במקומות אחרים, וירטואלים­ ענן. הטרנד, הכיוון של העולם הוא לעבור ממצב שבו יש את כל המידע בכל מקום באפס משקל, לא צריך להשקיע משקל ומקום.  

להמשך לחלק ב’ לחץ כאן

 

תוכן עניינים

דברו איתנו

לפגישת ייעוץ ללא התחייבות השאר פרטים עכשיו או התקשרו: 077-9972792