כך תנווט את השיווק הדיגיטלי בעסק שלך – חלק ג’-  מפת השיווק הדיגיטלית 

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on whatsapp
Share on email

 

ארבעת חלקי היקום הדיגיטלי ואיך תשתמש בהם לטובת שיווק אפקטיבי:

תוכן, חברתי, חיפוש ומסחרי 

לדוג׳ גוגל now טכנולוגיה שעובדת ללא חיפוש שצמחה מתוך חברה שהתחילה מחיפוש. היא נותנת לנו מידע ספציפי שאנחנו צריכים מבלי שנבקש. 

 

שיווק בדיגיטל נקודות המפגש מותג ­לקוח אנחנו נבחר את הערוצים שלנו בהתאמה למה שאנחנו רוצים ליצור ­ יצירת קהילה, לגרום לקנייה וכו׳. 

 

נחלק את עולם השיווק הדיגיטלי לשתי סוגי פעולות שיווק 

  1. אינטראפטינג מרקטינג (Interruptive marketing\ Outbound marketing): כל מה שקושר אותנו לעולם השיווק הקלאסי ­ 

 

  • מודל הפרסום המסורתי: התוכן נדחף ללקוח ומוצג במקום שהלקוח צורך אותו וללא רשותו: מודעות, חוצות, רדיו, טלוויזיה, ישיר. מציגים בפני הלקוח מסר שיווקי, הוא מפריע לשתף צריכת המידע הרגיל שלנו. אנחנו קוראים כתבה בווינט, הדבר האחרון שבא לנו לדעת זה מה המחיר של מכונית מסויימת שמערכת השיווק של ווינט החליטה שמעניין אותנו. זה מפריע, זה נכנס באמצע.  

 

  • מתאים לקהלים גדולים ברמות מיקוד שונות (כתלות ביכולת המדיה)  

בעולם הדיגיטלי זה עבר עוד פאזה אחת קדימה כי אנחנו ממש יכולים למקד מי יקרא את התוכן השיווקי שלנו.  

 

  • בערוצי הדיגיטל: Display Ads הצגת טקסט, מודעות או מדיה בצמוד לתוכן. בווינט יש את הסופר באנר שהוא המדיה הכי גדולה בווינט.  

 

  • ההנעה לפעולה: עמודי הנחיתה, המכירה, ההרשמה, הלידים. אם מודעת הרכב של ווינט מופיעה לנו, המשווק החליט שהוא קושר את הקמפיין אל הערוץ השיווקי ובד״כ כל הדיספלי אד יובילו לאותו עמוד נחיתה.  

 

  • מטרות: בתוך הלייף סייקל של הלקוח בד״כ הן יצירת מודעות וחשיפה למותג, ירי מפוזר שעושים בכדי שיכירו אותנו מאד מתאימה לדיספליי אד.  

 

 Display Ad model 

                                   

Publisher: המו״ל, בעל המדיה יש לו שטח פנוי שניתן לנצל עבור שיווק. בכל אתר אינטרנט בעולם ניתן לשתול מסרים שיווקיים. יש למו״ל תוכן שמישהו רוצה לקרוא. ככל שיותר אנשים ממוקדים תחת התוכן האיכות והמחיר של אותה פיסת מדיה עולה. בלוג עם 12 אלף קוראים בתחום הסקייט יהיה מאד שווה למי שרוצה לשווק להם. Ad Network: המדיה, יש נתונים שניתן למכור אותם, הסטטיסטיקה של אותו בלוג או אתר. הוא מנהל מצד אחד את המדיה ומצד שני את המפרסם שרוצה לפרסם את אותה המדיה.  

תמיד יהיה לנו את המפרסם ואת המו״ל כי תמיד אנחנו הצרכן נרצה תוכן ותמיד יהיה שם נדל״ן של מדיה שהמפרסם ירצה להשתמש בכדי להגיע אלינו הצרכן. Advertiser: מי שרוצה לפרסם לנו את המסרים שלו Agency: משרד הפרסום, מי שיתרום את התוכן של המודעה.  התוצאה של כל זה הוא הDisplay Ad 

 

גוגל אדס לדוג׳ זה גם אינטראפטיב אבל זה אינטראפטיב מאד מאד ממוקד 

 

  1. אינבאונד מרקטינג (Inbound marketing): מתאר את כל מאמצי השיווק שנעשים בתוך הארגון על גבי מדיה ששייכת לו. כלומר, הארגון משווק על ערוצי מדיה שהוא מנהל וששייכים לו. המותג יכול לקחת את הקהילות שלו, את עמודי המדיה החברתית שלו וליצור תוכן בעצמו, זה נוצר באמצעותהתוכן. במקום להסתכל על ווינט ולהפריע למשתמשים, אומרים שעדיף לקחת את הקהל הממוקד שרוצה לצרוך את המידע ולדבר אליו כשהוא רוצה את זה. המודל מאד פשוט בעל המותג ללא מתווכים מייצר תוכן וככה מייצר את נקודת המפגש עם הלקוח 

 

  • רקע­ משבר הDisplay: מורכבות תמונת הערוצים + עלויות גבוהות + בעייתיות בהשגת יעדים. היכולת להפיק מזה הכנסה ירדה, במילים אחרות היעילות של ה AD Display הולכת ויורדת. אנחנו נעשים יותר ויותר אדישים ומפעילים מסננים אוטומטיים מהמודעות. אחוז ההקלקות וההשתתפות המעשית הולכת ויורדת כל הזמן והחשיפה שלנו לפרסום הזה הולכת והופכת יותר ויותר אדישה.  

 

  • הלקוח החדש: דורש דיאלוג במקום מסר, רוצה לקבל במקום לשמוע. הוא מבין את הכוח שלו ולכן רוצה מישהו שידבר איתו ולא מישהו שיצעק עליו את המסר שלו. על הרקע הזה צמח עולם השיווק בתוכן.  

 

  • שיווק בכל תקציב: השיווק יכול להיעשות בכל סוג של תקציב החל מאפס כי אנחנו משתמשים במשאבי הארגון עצמם, בערוצים בבעלות או בניהול המותג: אתרי האינטרנט, דפי המדיה החברתית, בלוגים.. כל זה מייצר ערך למותג!  

 

  • פנייה ממוקדת ללקוחות: הפנייה ללקוחות היא מאד מאד ממוקדת והם ללקוחות המביעים עניין וצורכים את התוכן מתוך רצון לשמוע ולקבל את המסרים. התוצאה היא תוצאה של לקוח ממוקד בתוך תהליך השיווק עצמו. בעצם התגובה של הקהל אלי, בעצם זה שנרשמו 3000 איש לניוזלטר שלי הם כבר מיקדו את עצמם. 

 

  • פעילות בשלוש דרגות: יצירת תוכן, תמריץ (אינסנטיב מסויים, בד״כ זה בתוכן עצמו­ עצות חינם וכו׳) ודיאלוג. 

 

  • מטרות: ניהול קהילת לקוחות קיימת, יצירת לידים לשיווק כי מי שצורך את הידע מביע יותר עניין מהצרכן מהשורה.  

לדוג׳ מותג הנעליים של Brooks אומרת איזה נעל מתאימה לך. כמה אתה שוקל, איפה את רץ, וכו׳ את הסיפור הפרטי שלי היא מזינה לתוך תוכן. בדרך למדתי הרבה על פרופיל הריצה שלי וצרכתי תוכן. 

 

בשלב האסטרטגיה אנחנו עושים שיווק כלפי חוץ­ Interruptive marketing עושים דיספליי אדס, ריץ׳ מדיה (משחקים, וידאו וכו׳), פרסום ממוקד חיפוש ויחסי ציבור. נעשה את זה בערוצי הסושיאל מדיה, על אתרי תוכן, על המובייל ווב וגם על אפליקציות מובייל, אתרי וידאו, מנועי חיפוש, כתבות וכו׳ 

 

האינבאונד מנהל את המותג, משווק בתוכן ובמדיה החברתית ­ אתרי האינטרנט של החברה, בלוג החברה, ניוזלטר החברה, עמוד המדיה החברתית של החברה וכו׳ 

 

שיטה מעולה עבור העסק שלך להסתכלות על שיווק במדיה:

נכסים ששייכים לך (Owned (Inbound שיווק בערוצים ובנכסים שהארגון מחזיק או מנהל ללא הוצאה נוספת ­ אתרי האינטרנט, מיניסייט מוצר, בלוגים, מאמרים, מדיה חברתית 

דברים שקונים (Paid (Interruptive ­ פעילות שיווקית בערוצים אחרים. חשיפה בבלוגים, חשיפה במדיה וכו׳ 

רווח Earned אני מקווה להשיג את הרווח מכל זה 

 

מפות השיווק בדיגיטל: 

 

                                 

 

 

להמשך לחלק ד’ לחץ כאן

 

 

 

תוכן עניינים

דברו איתנו

לפגישת ייעוץ ללא התחייבות השאר פרטים עכשיו או התקשרו: 077-9972792