כך תנווט את השיווק הדיגיטלי בעסק שלך – חלק ב-  מפת האינטרנט + מפת השיווק הדיגיטלי 

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on whatsapp
Share on email

 

איך זה נראה בראש של הלקוח: מסלול אורך חיי הלקוח – מודל מעגלי:

  1. מודעות: שיווק מאד מפוזר, אנחנו נרצה ליצור חשיפה ברמה מאד גבוהה לקהל היעד שלנו. 
  2. מחקר: מהצד של הלקוח. הוא נחשף לכמה שיותר מידע לגבי המוצר שהוא רוצה לרכוש 
  3. השוואה: או דרך מנועי חיפוש או דרך כלים כמו זאפ 
  4. בחירה: בוחרים מה אנחנו רוצים באופן מושכל 
  5. קניה: משאירים איזשהי אינפורמציה ברגע שרכשנו את המותג 
  6. חוויה: עוטפת אותנו כל הזמן אבל צריכה להגיע לשיא בזמן הרכישה של המותג. הצורה בה המותג נמכר, מועבר אלינו, מדריך אותנו איך להפעיל את המוצר 
  7. נאמנות והתמדה: אמורים לייצר את זה אם יש לנו מותג שעובד נכון. בגלל זה התהליך מעגלי 
  8. המלצה מפה לאוזן: הנק׳ הגבוהה ביותר, הכי ערכי הכי משפיע. בד״כ בוחרים מתוך המלצות של חברים. נובע מהערכת הממליץ כמקור חזק ללא אינטרס, לפעמים לכאורה. 

                                   שיווק מחזור חיי הלקוח

 

איך זה נראה מצד המשווק: מסלול אורך חיי הלקוח –

  1. להגיע אל הקהל 
  2. להעביר אליו את המסר: הרבה פעמים אנחנו לא מעבירים את המסר, עד כמה באמת קוראים את הטקסטים ומפנימים את המסר 
  3. לגרום לו להאמין, לרצות ואז לרכוש: לגרום לפעולה לקרות. 
  4. להתמיד בכך: הרבה פעמים אנחנו שוכחים את זה. זה תהליך מעגלי ולא קמפיין עם התחלה אמצע וסוף 
  5. להרחיב את הקהל: אם יש לנו כבר קהל מסוים, אנחנו רוצים להרחיב אותו 
  6. לגרום לו לחזור 
  7. לחדש את הקשר: נמצאים עם יוזר במערכת יחסים, עכשיו צריכה to re engage כמו עם משחקים במובייל, זה הגיע אלינו כי נחשפנו אליו, הוא העביר את המסר שהחוויה המשחקית תהיה מגניבה לנו אז האמנו ורכשנו את המוצר, אותו משחק חייב להמשיך להתמיד ולחדש לנו. ואז אנחנו רוצים לגרום לאותו לקוח לחזור, ככה משחקים של אותה חברה ינסו להגיע אלינו שוב 

 

 cross platform customer data ­ על המסלול שהלקוח עובר:

יש לנו לקוחה צעירה שרוכשת בעיקר דרך המובייל, מתחילה את המודעות ממייל, עשתה מחקר דרך אתר השוואה, כל שאר התהליך זה דרך הסמארט פון לעומת זאת.. 

הלקוחה השניה, מימין, טיפה יותר מבוגרת. התחילה מברושור מודפס, זה עובד עליה, נכנסת עם האייפד שלה למחקר, בוחרת דרך מחשב, מזמינה דרך טלפון לקול סנטר ובשלב הבא היא רוכשת בחנות אמיתית. התהליך של הרכישה שלה הרבה יותר מורכב. 

מה שמעניין זה שסוגים שונים של לקוחות יוצרים מסלולים שונים של רכישה. 

 

                   מערכת מידע לקוחות

 

להמשך לחלק ג’ לחץ כאן

תוכן עניינים

דברו איתנו

לפגישת ייעוץ ללא התחייבות השאר פרטים עכשיו או התקשרו: 077-9972792