כך תשכלל את העסק שלך – קמפיינים ממומנים בגוגל חלק ב’

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on whatsapp
Share on email

אולי תרצה להתחיל לקרוא מחלק א’ של המאמר – כך תשכלל את העסק שלך – קמפיינים ממומנים בגוגל חלק

קמפיינים בגוגל

רק תבחר – סוגי קמפיינים בגוגל

 

1 .קמפיין חיפוש – קמפיין של מודעות טקסט המופיעות בעת החיפוש של קהל

לקוחותינו.

2 .קמפיין רשת המדיה – ידיעות מושכות לעין שיוצגו בפלטפורמות השונות של גוגל.

3 .קמפיין שופינג – קמפיין המתאים לאתרי ממכר. מודעות המציגות מוצרים (כולל

תמונה ומחיר) המופיעות בתחילת עמוד החיפוש.

4 .קמפיין Apps Universal – קמפיין להתקנת אפליקציות.

5 .קמפיין וידאו – קמפיין YouTube .

 

קמפיין חיפוש

 

קמפיין המאפשר לנו להשפיע על תוצאות החיפוש בעמוד החיפוש של גוגל, בהתאם למילות המפתח אותן מחפשים, באמצעות הצגת מודעות בתחילת העמוד. ישנן מספר דרכים לסנן ולהתאים את תוצאות החיפוש לקהל היעד:

 

1 .זנב קצר – ביטויים קצרים בעלי משמעויות רחבות. ככל שהביטוי יותר קצר, כך המשמעות יותר רחבה. לדוגמא – חיפוש של המילה “וטרינר” בלבד הוא חיפוש רחב הכולל בתוכו תוצאות רבות. שימוש במילות מפתח מסוג זנב קצר מתאים לארבעה סוגי עסקים:

 

א. עסקים בעלי תקציב גדול – עסקים אשר מוכנים לשלם עבור מגוון סוגים של מילות מפתח, בהן מילות מפתח רחבות שלא בהכרח יניבו תוצאות אפקטיביות. לדוגמא, קוקה קולה הינה חברה עשירה אשר מוכנה לשלם עבור מילות מפתח רחבות, כדוגמת “שתייה”, “משקה” וכו’, שמי שמחפש אותן לא בהכרח מחפש דברים אשר קשורים לחברת קוקה קולה.

 

ב. רשתות בעלות סניפים בפריסה ארצית – רשתות אשר פרוסות במקומות רבים בארץ ועל כן רלוונטיות למרבית החיפושים, לא משנה מאיזה מקום בארץ הם נעשו. לדוגמא, קמפיין של קסטרו רלוונטי לאדם המחפש לקנות בגדים בין אם הוא גר בחדרה ובין אם הוא גר באילת.

 

ג. עסקים המציעים שירותים וירטואליים – עסקים אשר השירותים שהם מציעים אינם תלויים בגאוגרפיה, שכן הם וירטואליים בלבד. לדוגמא, שירותים של מעצב גרפי.

 

ד. עסקים שהשירות שלהם אינו מושפע מהגיאוגרפיה מאחר שהם ניידים – עסקים שבוחרים להתנייד אל לקוחותיהם לשם מתן השירות. לדוגמא, יועצים עסקיים אשר נותנים את השירות שלהם במשרדי החברה לה הם מייעצים. דוגמא נוספת לשירותים מסוג זה – דיג’יי שמקבל תשלום פר אירוע ומגיע למקום האירוע על מנת לתת את השירות.

 

יתרונות – חשיפה רחבה לאתר. כלל האנשים אשר מחפשים את מילת החיפוש נחשפים לאתר, בין אם הוא רלוונטי למטרת החיפוש שלהם ובין אם לא.

חסרונות – דורש תקציב גבוה, גורם לתנועה לא איכותית של לקוחות שהחיפוש שלהם לא בהכרח קשור לאתר המפורסם.

למי זה מומלץ? רשתות גדולות, נותני שירות בפריסה ארצית, נותני שירות וירטואלי.

 

2 .זנב ארוך – ביטויים ארוכים בעלי משמעויות ספציפיות. ככל שהביטוי ארוך יותר,

כך המשמעות ספציפית יותר. לדוגמא – חיפוש של המילים “וטרינר בעפולה” הוא

חיפוש ספציפי יותר לעומת חיפוש של המילה “וטרינר”. שימוש במילות מפתח

מסוג זנב ארוך מתאים לעסקים לוקאליים – עסקים הנמצאים/נותנים שירות

באזור גיאוגרפי אחד בלבד.

 

יתרונות – עלויות נמוכות, פרסום לקהל יעד רלוונטי בלבד.

חסרונות – חשיפות מועטות ביחס למילות מפתח של זנב קצר.

למי זה מתאים? בעיקר לעסקים מקומיים. אולם, שיטה זו מתאימה גם לעסקים בפריסה רחבה, אשר בוחרים לפרסם פרסום ממוקד עבור כל אחד מהסניפים שלהם, וכך להוזיל עלויות.

הסוד להצלחה בניהול קמפיינים – שמירה על חווית המשתמש

קמפיין ממומן בגוגל

 

שלושה פרמטרים לחוויית משתמש טובה

א. רלוונטיות של דף הנחיתה.

ב. קשר בין המודעה לבין מילות המפתח – התאמת המודעות לחיפושים של קהל

הלקוחות.

ג. הקריאייטיב והטקסט של המודעה.

ככל שנשמור על חווית המשתמש, כך נוכל להעלות את ציון האיכות שגוגל מעניקה

לאתר. ציון איכות גבוה יכול להוריד למפרסם את מחיר המודעות ולשפר את המיקום

בו הן מופיעות.

 

אולי תרצה לקרוא על – איך לבנות קמפיין מוצלח לעסק שלך

 

בג’נסיס אנחנו אלופים בהקמת קמפיינים בגוגל  ובונים אסטרטגיה שיווקית המתאימה בדיוק לעסק שלך, מתמחים במדיה, מיתוג עסקי, פרסום בפייסבוק, קידום אתרים בגוגל, ניהול קמפיינים ב Outbrain, ובניית אתרים אם ברצונכם לקדם את העסק פנו אלינו עוד היום.

תוכן עניינים

דברו איתנו

לפגישת ייעוץ ללא התחייבות השאר פרטים עכשיו או התקשרו: 077-9972792