כך תשכלל את העסק שלך – קמפיינים ממומנים בגוגל חלק א’

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on whatsapp
Share on email

 

קמפיין ממומן בגוגל

קמפיינים ממומנים בגוגל – היתרונות

 

א. הופעה בתוצאות הראשונות בחיפוש בגוגל.

ב. תשלום עבור תוצאות בלבד – תשלום פר הקלקה ( Click Per Pay – PPC )ולא פר חשיפה.

ג. שימוש באסטרטגיית Pull – הלקוח מגיע לתוצאות הרלוונטיות לחיפוש שלו, ולכן סביר יותר שיתעניין בפרסומת. זאת, בניגוד לאסטרטגיית Push במסגרתה מציגים ללקוח תכנים בנושאים מגוונים שלא בהכרח מעניינים אותו.

ד. מודעות דינאמיות – מודעות שמתאימות את התוכן שלהן בהתאם למילות החיפוש של המשתמש. אופציה זו מגדילה את הסיכוי שהמשתמש ילחץ על המודעה.

ה. שליטה בתקציב – גוגל מאפשרת למפרסם להקצות תקציב פר קליק, בהתאם למחירים הרלוונטיים בשוק.

ו. תשלום מינימלי בהתאם להצעות השונות בשוק – כל משתמש, שהציע סכום גבוה מהמשתמש הבא אחריו, ישלם את ההצעה המינימלית הנדרשת על מנת להופיע לפני המשתמש השני. לדוגמא: אם משתמש א’ הציע 5 ₪ לקליק, ומשתמש ב’ הציע 5.2 ₪ לקליק – משתמש א’ ישלם בפועל 6.2 ₪ בלבד.

ז. Remarketing – שיווק מחדש עבור משתמשים אשר ביקרו באתר בעבר. זהו יתרון

המשותף לכלל הפלטפורמות השונות.

PPC

 

קמפיינים ממומנים בגוגל – החסרונות

 

א. כמות חיפושים מוגבלת – כמות החיפושים המתבצעת בפועל לא תמיד תתאם את ציפיות הלקוח. לדוגמא, כאשר הלקוח דורש 100 הקלקות בחודש, בזמן שבפועל מתבצעים רק 80 חיפושים בחודש בנושא. זהו החיסרון של אסטרטגיית ה-Pull לעומת אסטרטגיית ה- Push ,אשר מאפשרת לייצר ביקוש/עניין בקרב אנשים שלא בהכרח התעניינו אקטיבית בנושא.

ב. מחיר לקליק גבוה ביחס לפייסבוק – בזמן שגוגל מתומחרת בשיטת PPC ,פייסבוק  מתומחרת בשיטת CPM ) Mille Per Cost – תשלום פר 1,000 חשיפות). מאחר שלרוב, יחס ההקלקה בפייסבוק גבוה מיחס ההקלקה בגוגל (כמות החשיפות גדולה והקריאייטיב מושך), המחיר פר ,הקלקה בפייסבוק יוצא בממוצע נמוך יותר ממחיר ההקלקה בגוגל.

ג. ניצול תקציב יומי משתנה – בתחילת הקמפיין, אנו נדרשים לקבוע מה יהיה התקציב היומי של הקמפיין וכנגזרת מכך, מה יהיה התקציב החודשי של הקמפיין – התקציב היומי X 2.30 ימים בחודש בממוצע. בפועל, המערכת מנצלת את התקציב באופן דינמי, בהתאם לביקוש, כך שייתכן שבימים מסוימים תנצל פחות מהתקציב היומי ובימים אחרים תנצל יותר מהתקציב היומי. על אף שמדובר בפיצ’ר שפועל לטובת המפרסם, מדובר בפיצ’ר בעייתי בכל הנוגע לניהול הקמפיין למול לקוחות קצה שאינם מבינים את היתרונות שלו. אלו, עלולים לחשוב בימים מסוימים כי הם משלמים יותר מהתקציב שהקצו לפרויקט. על כן, בעת בניית קמפיין יש לסכם עם המשקיע תקציב חודשי ולא יומי.

ד. הגבלה לארבע מודעות בלבד – על מנת להצליח להופיע בארבעת הפרסומות הממומנות שמופיעות בדף החיפוש הראשון של גוגל, צריך להציע סכום גבוה לקליק, עליו מתנהלת “מלחמה” מתמשכת בין המציעים השונים אשר מעוניינים לפרסם את המודעה שלהם.

 

 

אולי תרצה להמשיך לחלק ב’ של המאמר – כך תשכלל את העסק שלך – קמפיינים ממומנים בגוגל

 

בג’נסיס אנחנו אלופים בהקמת קמפיינים בגוגל  ובונים אסטרטגיה שיווקית המתאימה בדיוק לעסק שלך, מתמחים במדיה, מיתוג עסקי, פרסום בפייסבוק, קידום אתרים בגוגל, ניהול קמפיינים ב Outbrain, ובניית אתרים אם ברצונכם לקדם את העסק פנו אלינו עוד היום.

תוכן עניינים

דברו איתנו

לפגישת ייעוץ ללא התחייבות השאר פרטים עכשיו או התקשרו: 077-9972792