מודלים בפרסום דיגיטלי – מה מתאים לעסק שלך ואיך תעשה זאת בפועל (שיווק במנועי חיפוש + פרסום בדיגיטל):

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on whatsapp
Share on email

מודל ה Ad Exchange 

תמיד יש שם מידע ייחודי על הלקוח כי זה קורה בדיעבד, הוא פתוח לכל העולם וכולם יכולים להיות מפרסמים שם. המחיר או הבידינג הוא מילת המפתח ­ אם אני חנות מאד ענייה אני יכולה לפרסם באתרי ספורט אבל רק אם מחיר המדיה יהיה כזה שחשיפה עולה לי 2 סנט. בAd network לא יסתכלו עלי אם אני לא אהיה לקוח של 20K בחודש במינימום. אז במקום זה אני אלך לAd exchange. 

 

זו בורסה של מדיה שאין לה שימוש (מכל מיני סיבות אין לה שימוש). האד אקסציינג עושה עבודה על מדיה שאף אחד אחר לא רוצה אותה ולכן ניתן לסחור בה כמו בבורסה שהמרבה במחיר יקבל והדבר השני והחשוב היא שיש שם מידע ייחודי ללקוח. למה? כי זה קורה בדיעבד. המערכת מעבירה מידע על המדיה הלא שמישה יחד עם מידע ללקוח. למעלה נמצאים אדוורטייזר אבל נמצאים גם אד נטוורקס. אד אקסציינג למעשה פתוח לכולם. RTB­ריל טיים בידינג. כך צמח השוק שנקרא RTB – פונקציה חשובה בעולם השיווק הדיגיטלי­ ריל טיים בידינג. 

 

מבחית ציר זמן של שנייה, נגיד שנכנס לאתר חדשות, לוקח בין 4­3 עשיריות השנייה עד שמקבלים ורואים לנד עינינו את האתר. כל עבודות המסחר שעשה האד אקסציינג והאד נטוורק נגמרה בשלב זה ואנחנו רואים את הבאנרים על גבי הדף של אתר החדשות. בעשירית השנייה הראשונה מה שקרה הוא RTB ריל טיים בידינג. אתר החדשות שיושב על פלטפורמה של גוגל עוקב אחרינו מהרגע שנכנסנו למחשב. בנוסף יש עוגיות ויודעים עלינו גם עוד מידע לפי הגלישה שלנו. כל המידע הזה נמסר דרך הפבלישר לאד אקסציינג­ אתר החדשות אומר לאד אקסציינג את המידע שיש לנו עליו והאד אקסציינג לוקח את המודע ומוציא אותה למכרז לפי הנתונים הדמוגרפיים האישיים שלי. כל אחד מציע ,הבידינג נגמר, בונים את העמוד ואחרי עשירית שנייה הכל נבנה יחד עם מי שזכה באותו בידינג. 

 

 

מה זה טרגטינג ואיך ביצוע נכון ישדרג לך את העסק: 

זה קורה בכל מיני קטגוריות: 

  1. מילות החיפוש Keyword: המובילות הראשיות של המידע ­  בעזרתו המנוע יודע מה תחומי העניין שלי 
  2. הנושא והקטגוריה Topic & Category: קיטלוג של עמודים ברשת, כל אחד במה הוא עוסק ולמה ולמי הוא יהיה רלוונטי. גוגל עוסקים כל הזמן בקטלוג של אתרים ברשת, כל העמודים אצל כל הפבלישרז מקוטלגים מראש באיזה נושא הם עוסקים (אפייה\ספורט) ­ טרגט של האתר עצמו, לא של המשתמשים בו. 
  3. דמוגרפיה וגיאוגרפיה: המיקום והנתונים הדמוגרפיים ­ מין, גיל, השכלה.. 
  4. מיקום Placement: איפה אנחנו רוצים להיות. איפה הלקוח רוצה להופיע ­ באיזה אתר הוא רוצה שהמודעה תופיע, מיקום ספציפי בעמוד ספציפי (סופא באנר בראש הדף הכי יקר זה טוב, ואילו בתחתית העמוד הכי פחות כי אף אחד לא מגיע לשם ורואה את זה) 
  5. העניין של הלקוח(Interest (Cookies: ממה ההתנהגות של הלקוח מורכבת. עושים את זה באמצעות 

׳קוקיז׳, מבינים את תחומי העניין של הלקוח לפי מה שנאסף עליו  

6.Look a like : לבנות פאטרנים של משתמשים, למצוא כאלו שדומים לך. בעצם להפוך מישהו לפרסונה שיווקית ואז שהמפרסם בא ומבקש פרסונה מסויימת יהיה הרבה יותר קל למצוא אותם ואת האנשים שהם כמותם. 

**טרגטינג נכון הוא להשתמש בכמה כאלו ולא רק באחד 

 

 :Retargeting

באתרי אי­קומרס טובים ומבוססים אם ניכנס ונעשה תהליך קניות מלא עד לשלב בו צריך ממש לשלם ואז לעזוב את האתר וללכת משם לאתר אחר לגמרי באופן גס. באפקט כזה בימים הקרובים המוצר שכמעט קנינו יכולים להופיע בבאנרים באתרים בכלל לא קשורים. את הריטרגטינג מפעילים דרך האד אקסציינג׳. 

 

 Conversion Basics:

המרה: היחס בין כמות המבקרים או הנחשפים לתוכן ובין אלה שביצעו את הפעולה המבוקשת (הקליקו, ראו, נרשמו, קנו) 

 

 

 

 

 

 

 Analytics and Optimization

  • impression ­ חשיפה בודדת של מדיה פרסומית בשיטת display. מרכיב החשיפה הוא מדד התמחור הבסיסי לקמפיין 
  • bounce rate ­ אחוז הנוטשים את האתר/התוכן בלי שביצעו את הפעולה המבוקשת (שנקבעה כיעד לקמפיין) 
  • unique user ­ משתמש/מבקר ייחודי­ נספר כאחד לאורך כל ביקורו באתר. אותו אדם בשני ביקורים שונים בזמן ובפלטפורמה ייספק כשני מבקרים שונים.  
  • time on page ­ משך הזמן (הממוצע) של מבקר בודד (יוניק יוזר) באתר/עמוד 

אולי יעניין אותך גם – ”הלידה מחדש של העסקים חלק א’:  המעבר לדיגיטל” 

תוכן עניינים

דברו איתנו

לפגישת ייעוץ ללא התחייבות השאר פרטים עכשיו או התקשרו: 077-9972792