איך להשפיע בצורה חזקה על הצופה חלק ב’

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on whatsapp
Share on email

אולי תרצה להתחיל מחלק א’ של המאמר – איך להשפיע בצורה חזקה על הצופה

איך להשפיע בצורה חזקה

הנוסח החדש – כך משפיעים 

  • על ידי בחינה של הנוסח החדש, מנסים להבין את מוקד הקסם והמשיכה כיום ובעבר. 
  • מישורי הניסוח החדש:
  • ניסוח ודימויים, ברמת טקסט, ברמה ישירה. דימויים שלא מצליחים לחמוק מהם. 
  • משתמשים באותם מיתוסים ודימויים מטאפיזיים. לא הצלחנו לפתח כלים אחרים כדי לדבר על הנאציזם. יכול להופיע גם בסאב טקסט. 
  • בבסיסו של הנוסח החדש (והמקורי) עומדת הקשירה בין קיטצ’ למוות והרס. 

-השילוב בין שני דברים שהם על פניו מנוגדים. 

– תפקידה של האסתטיקה. אנחנו ממשיכים לשרת את הנאציזם בכלים שלו.

השילוב מעורר בנו רטט רגיש, השילוב בין שני הדברים האלה שהם כ”כ מנוגדים אחד לשני, מייצר בנו תגובה רגשית משמע, זה מזיז בנו משהו. לרוב, העניין הוא עניין של ריגוש/ גירוי/ עוררות. 

קיטצ’= שם כללי שאנחנו נותנים לדברים שהם לא אומנות גבוהה, או לא אומנות מתוחכמת. דברים שהם ברמה של התאמה ליום יום- “טעם המוני”. העיקר בקיטצ’ זה  התאמה סתגלנית לדרישות האסתטיות של מעמד הביניים. זו אומנות וזה עיצוב שלא מאתגר אותנו. זה עיצוב שעושה סדר ולא סטנדרט. האמנות המותאמת לטעמו של הרוב ולרגישויות הנפוצות של מעמדות הביניים. ההתאמה “הסתגלנית” לטעמי הקהל חשובה מההובלה והיצירתיות. חזרה אל השראה רומנטית ירודה- מכנה רחב ביותר. 

  • סדר לשם הסדר. 

המוות= הסוף הכי סופי של האדם. המקום המפחיד ביותר. 

בהשפעה חשוב לדעת – שילוב של קיטצ’ ומוות

  • לקחת שני דברים שבמהות שלהם הם מנוגדים ולהצמיד אותה. לקחת אסתטיקה הרמונית ונעימה ולחבר אותה עם רגש של מוות משמע, להפוך את המוות לרגע הרמוני, יפה וקסום. 
  • השילוב בין השניים יוצר אצלנו את הרעד והריגוש המהווים את התגובה הייחודית לנאציזם בנוסחו המקורי והחדש. במציאות לרוב אנחנו לא מתים בתחושה נפלאה, השילוב היוצא דופן הזה זה מקור הכח של הנוסח המקורי והחדש. 
  • מול הנוסח המקורי הצופים שרואים את זה (למשל גרמנים ב1930), הם מרגישים רק את האספקט של הרעד והריגוש, זה מצית את הדמיון שלהם, זה מחבר אותם לכל מיני תבניות עבר שרלוונטיות לחברה שלהם. אנחנו מול הנוסח החדש (באיזשהו מקום גם מה שיכול לעזור לנו לזהות נוסח חדש כשאנחנו פוגשים בו) זה כשאנחנו רואים את הסיטואציות האלה, זה גורם לנו לתחושה של חוסר נוחות. משהו שם “לא מתיישב טוב”. רב האנשים לא יודעים להסביר לעצמם את אותה תחושה של חוסר נוחות ולכן באיזשהו מקום הם סופגים את הנוסח כפי שהוא ואז זה לא מחסן אותנו מההשפעה שלה. 
  • שימוש ברוחניות פשטנית על ידי פניה למיתוסים (היסטוריה עממית). “טוב למות בעד ארצנו”. רוחניות פשטנית- ניסיון לסגל או לדמות איזשהו משהו שהוא כביכול עמוק וגדול מהסיטואציה, כביכול רוחני, רגשי (לא חומרי). החיבורים האלה נעשים לרוב בצורה מאוד שטחית. 

דוגמא מתוך סרט “קוקס ההילטראי הצעיר”- מסע הלוויה של חייל נאצי- המשטרה לא שמרה שמסע ההלוויה של נער נאצי יבוצע כהלכה. כל השותפים  למסע הנאצי יודעים שהם הולכים לקבל מכות בדרכם אבל ממשיכים ללכת. באיזשהו שלב כשמפריעים להם, הם מתחילים לשיר שיר עם. תוך כדי השיר עולות תמונות שקופות של הלוחמים הנאצים שנהרגו. החיים והמתים, כולם הולכים ביחד בהלוויה קדושה של הנאצי הקסום. 

קיטצ’ ומוות, כך שלט והשפיע הנאציזם על הדמיון

הקיטצ’ של המוות

  • הצתה של הדמיון- איך החיים שלנו יכול להיות או להיראות.  
  • במקום לתאר מוות בצורה ריאלסטית (אנשים לא מתים בכיף עם חיוך) סיטואציות של פציעות בעיקר מזוה עם תחושות של פחד וחרדה. בחיבור עם הקיטצ’ בעצם מייפים, משתמשים בפאתוס, מסיחים את הדעת מהעובדה שמישהו מת בגלל האידיאולוגיה הנאצית, אנחנו עוטפים את זה בהרמוניה, הופכים את המוות למשהו שווה ולגטימי. 
  • אידיליה וערכים על פני רציונל. 
  • הרמוניה, שותפות רגש פשטנית/ בדידות ואימה.
  • הסבת מצבים קיצוניים במיוחד של מוות לאידיליה רגשנית, פאתוס, ראש מורם.
  • מתכתב עם אלמנטים ואסתטיקה דתי. תמיד יש איזה רעיון גדול שצריך למות בשבילו ולא רק זה גם אנשים שהולכים למוות הזה עושים את זה עם תחושת סיפוק ושליחות. בכל מלחמה עושים שימוש בקיטצ’ ומוות, צריך לשכנע אותנו למות למען משהו. 
  • מתכתב עם יסודות פשיסטים:
  • מרידה/ יציאה נגד המודרנה/בקדמה בשם אוטופיה קדומה. 

הטוהר (רוחני) כמוטיב חוזר ומרכזי

  • כערך בפני עצמו= עצם העובדה שאני אדם לא חומרי ואני נאמן לערכים הנוסטלגיים שלי. 
  • תמיד צעירים
  • טוהר כאנטיתזה לעולם המודרני המנוון. 

הגיבור

  • תמים, טהור, מסור עד כדי הקרבה, הוא שרוי בממד של קדושה בעולם מנוון וחומרי. 
  • תמיד צעירים. אין שום דבר מקסים באיש זקן שהולך למות, זה לא מרגש אותנו. החיים עוד לא קלקלו אותו. 
  • לעולם לא ינסה להילחם בגורל שמצפה לו. הגיבור שלנו זה גיבור שמקבל על עצמו את גזר גורלו בהשלמה וברצון. הוא לא מנסה להילחם בזה.  
  • כל קבלה של גזר הדין וכל ההליכה מרצון אל עבר המוות הבלתי נמנע, מתכתב באופן ישיר עם אותם אלמנטים עם העולם הדתי, של הקדושים. הוא מקבל ממד של קדושה. 
  • גיבור שהוא אוהב אדם, ערכי, לא חומרי , הוא לא מנוון. (חומריות ניוון, ועצלות- אילו דברים שמזוהים עם המודרנה והקפיטליזם). יש משהו במציאות הנוכחית שהוא יוצא נגדו ורוצה לשנות אותו והוא תמיד מביא איתו אידיאליזציות של עבר. 

 

אולי יעניין אותך לקרוא על – כך תשכלל את העסק שלך – קמפיינים ממומנים בגוגל חלק א’

 

בג’נסיס אנחנו יודעים לייצר השפעה חזקה במדיה ובונים אסטרטגיה שיווקית המתאימה בדיוק לעסק שלך, מתמחים במיתוג עסקיפרסום בגוגל, פרסום בפייסבוק, קידום אתרים בגוגל, ניהול קמפיינים ב Outbrain, ובניית אתרים אם ברצונכם לקדם את העסק פנו אלינו עוד היום.

תוכן עניינים

דברו איתנו

לפגישת ייעוץ ללא התחייבות השאר פרטים עכשיו או התקשרו: 077-9972792