איך ליצור תעמולה חלק א’

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on whatsapp
Share on email

 

בסיס התעמולה – עקרונות

  • מה שמייצר משמעות של דברים הוא ההקשר שמכניסים בתוכן.
  • אותם אנשים, אותה פעולה, אף הפרשנות השונה של האנשים והתקשורת היא זו שמכניסה את ההקשר.
  • פוליסמיות: אנשים שונים מפרשים טקסטים באופן שונה. בדר”כ אנשים שיש להם מכנה משותף נותנים פרשנות שונה (קבוצת נשים לעומת קבוצת גברים וכו’).
  • היסטוריה– זווית ראייה לא אובייקטיבית על הסיפור.
  • הטקסטים הפופולאריים לא כל כך תמימים. יש שם אידיאולוגיה שאנחנו לא תמיד רואים. סוף טוב, סיפור סינדרלה- סוג של תעמולה שחוזרת על עצמה וגורמת לצופים להרגיש שהגורל ייתכן וישתנה והכל ייפתר. תמיד זאת תהיה פרשנות למצב השולט במדינה כמו טלנובלה שמציגה את הפערים במעמדות בדרום אמריקה.
  • החלום האמריקאי- אידיאולוגיה שחוזרת על עצמה בסרטים המתארת שלא משנה מאיזה מעמד או מקום הגעת בארה”ב כל אחד יכול ויש שיוון. יש בעייתיות בזה כי זה הרבה תלוי בך, תעבוד קשה- אתה תצליח. התקשורת ממחישה את זה בכך שמציגה את המליונרים שכן עשו את זה. הן בעצם מראים לך שאם הוא הצליח גם אתה יכול. זה סוג של מסר שחשוב לומר אותו אידיאולוגית, הוא יוצר אצלנו תפיסת עולם של אשליה.

כל סוגי הסרטים האלה הם סוג של תעמולה.

  • תחום התעמולה החל בעקבות מלחה”ע ה- 2. כל זה החל בעקבות חוקרים שרצו להבין את כל מה שהתרחש ואיך ומה עומד מאחורי זה ולכן נושא התעמולה החל להיחקר.

יש הטוענים שבזכות הקולנוע היטלר וגבלס (שר התעמולה הנאצית) כל כך הצליחו. שניהם הבינו ששכנוע ההמונים באידיאולוגיה שלהם מתבצע לא ע”י דיבור יתר, אלא ע”י מסרים ויזואלים כמו הקולנוע שבשביל האנשים באותה תקופה הינה מציאות. מבחינתם סרט טוב זה סרט שמניע לפעולה.

היטלר העדיף סרטי תעודה- בואו נראה את היהודים בגטו כמו שהם ובעריכה נראה את כל המכוערים, “הפגומים”, החולים, החיים בזוהמה. 

  • פרופגנדה= תעמולה. 

לאורך ההיסטוריה תעמולה היא מילה עם אסוסיאציה לא נעימה. תמיד הצד השני עושה עלינו תעמולה, אנחנו עושים הסברה.

  • המונח PROPAGANDA, כפי שנקבע במקורו במאה ה- 16, הוא קיצור של המונח הלטיני: Congregation de propadanda fide, כלומר, הפצת האמונה היחידה, כפי שהיא מתגלמת בכנסיה הקתולית.

לשם הפצת אמונה זו, ייסד האפיפיור גריגוריוס ה- 15 את “קולגיום הפרופגנדה”.

 

להמשך לחלק ב’ של המאמר איך ליצור תעמולה, לחץ כאן

 

אצלנו בג’נסיס, אנשי המקצוע עוסקים יומיום במיתוג עסקי פרסום בגוגל, פרסום בפייסבוק, קידום אורגני בגוגל, ניהול קמפיינים ב- Outbrain ובניית אתרים, פנו אלינו עוד היום לבניית האסטרטגיה השיווקית הנכונה עבורכם.

 

תוכן עניינים

דברו איתנו

לפגישת ייעוץ ללא התחייבות השאר פרטים עכשיו או התקשרו: 077-9972792