איך לנהל קמפיין מוצלח – הסטארט אפ של אובמה חלק ב’

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on whatsapp
Share on email

אולי תרצה להתחיל לקרוא מחלק א’ של המאמר איך לנהל קמפיין מוצלח – הסטארט אפ של אובמה

איך לנהל קמפיין מוצלח

הצלחה פוליטית והבנת המדיה – מטה מקיין

אנו נמצאים בעידן שבו בפוליטיקה המודרנית להיות צעיר זה יתרון בלתי רגיל. עפ”י פוסטמן הטכנולוגיה שינתה את החשיבה. המבוגרים לא משתמשים בה והצעירים כן, היא שינתה משהו משמעותי. הובילה לרצון לפוליטיקאי חדשני, אסטרטגי ונועז יותר מבעבר.

מטה מקיין –

  • מקיין היה יחסית מבוגר.
  • 60 אנשים בלבד.
  • בנה על מערכת מסורתית של תומכים כבדים.
  • לא בנה מערכת התרמה אינטרנטית.
  • לא הצליח לגייס צוות של מקצוענים. עבד עם אסטרטגים של פעם, לא הלכו למדיה החדשים ופנו לקהלים באופן אישי, אלא הלכו רק לפרסומות בטלוויזיה.
  • לא הייתה אסטרטגיה. הניחו שהמדינות שהצביעו עבור בוש יצביעו גם עבורו.
  • השקיע במדינות שאותן איבד במקום במדינות המתנדנדות.
  • עסק בהשמצות אובמה (תעמולה שלילית) במקום במסרים כלכליים. נראה כי מי שהולך להפסיד פונה אל קמפיין שלילי. ככל שאתה יותר משמיץ, אנשים פחות רוצים להצביע עבורך. זוהי לא אסטרטגיה פסולה, אלא אסטרטגיה של נואשים.
  • בחירת שרה פיילין כסגניתו. זוהי בחירה אומללה כי התקשורת הציגה אותה כטיפשה. הרבה מאוד פליטות פה, חוסר ידע, ביטויים לא חכמים. לאט לאט הצליחו יותר ויותר לגחך אותה ועליה והחלו לחקות אותה. 

הבחירות ב- 2012

  • הניתוח של הבחירות ב- 2012 הוא מה שנקרא “המהפכה הדמוגרפית” שהתרחשה בארה”ב. אותן קבוצות שבעבר היו קבוצות מיעוט- גדלו והתרחבו ואחוזי ההצבעה שלהן עלו. כאשר ניתחו את הבחירות ב- 2012 ראו שלעומת העבר אותן קבוצות מיעוט הצביעו באחוזים מאוד גבוהים של 70-80%.  בדר”כ הקבוצות האלה הצביעו עבור הדמוקרטיים. הרפובליקנים שייכים לאליטה העשירה בארה”ב, הדמוקרטיים יותר נתפסים כמפלגה שפונה לשכבות החלשות. העובדה שמדובר בברק אובמה הובילה לשיא בחירה בדמוקרטיים. 
  • מבחינת קמפיין, ב- 2012 היה קמפיין שלילי שלא נראה שם כבר הרבה עשורים. רומי (רפובליקן אמריקאי) שבא ממשפחה מאוד עשירה, ניהל קמפיין אגרסיבי מול ברק אובמה והפוך. לא היה ברור מה הולך להיות והם כמעט היו צמודים, היה מאוד קשה לנצח. ניסו לבדוק מדוע ברק אובמה ניצח בפער מאוד קטן. ההסבר לכך הוא שכאשר יש כמעט שוויון, זה בדר”כ הדברים הקטנים שמשפיעים. לאובמה היה עימות רע מאוד מול רומי שהוא לא התכונן אליו בהתאם (רומי ניצח באותו עימות). ואז, הייתה סופה בניו ג’רזי. אובמה הגיע לשם, דיבר עם המושל, עבד עם המושל הרפובליקני, הביע תמיכה, נכונות והגיש עזרה. פעולה תרמה לאובמה לעקוף את רומי באחוזים בודדים והוביל לניצחונו בבחירות.

 

איך לנהל קמפיין מוצלח

 

עשוי לעניין אותך גם המאמר על בחירות ומדיה באמריקה

אנחנו בג’נסיס מנהלים לך קמפיין מדיה מוצלח!

אנחנו אלופים במדיה ובונים אסטרטגיה שיווקית המותאמת לעסק שלך, מתמחים במיתוג עסקי,  פרסום בגוגל, פרסום בפייסבוק, קידום אתרים בגוגל, ניהול קמפיינים ב Outbrainובניית אתרים, אם ברצונכם להתקדם פנו אלינו עוד היום.

תוכן עניינים

דברו איתנו

לפגישת ייעוץ ללא התחייבות השאר פרטים עכשיו או התקשרו: 077-9972792