בחירות ומדיה באמריקה

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on whatsapp
Share on email

 

אמריקניזציה מוקדמת –

 

המדיה בארה''ב

הבחירות בארה”ב והשימוש באינטרנט

התעמולה של אובמה

הקמת אתר אינטרנט לתרומות. התרומות (שיכולות להתבצע ע”י כל אדם ובכל סכום) גורמות להם להרגיש שייכים, שהם יכולים בעצמם לבצע את השינוי, גורמות לתחושת נגישות.

לראשונה, מישהו מדבר אל כל ה”לא נחשבים” והוא מארגן אותם לכוח משפיע ושירגישו ככוח משפיע. השיטה מבטאת את המסר של אובמה

הבחירות בארץ והשימוש באינטרנט

מפלגות ישראל לא משתמשות נכון באינטרנט. אנחנו חיים בפוטנציאל שלמרות כל המדיה והאפקט, בסוף חוזרים למדיה הרגילה.

בחינת הטמעת השימוש במדיה חדשים

יתרונות השימוש במדיה חדשים

  • כשיש את אופציית הבחירה להיחשף למידע, אנו יותר פתוחים אליו, כשאנו מרגישים שדוחפים לנו משהו בכוח אנחנו נסגרים. הכי חשוב שתועמלן זה לפרוץ את “חומת החרשות”. כמות המידע שאנחנו נחשפים אליה היום ביום אחד, היא כמות מידע שלפני 150 שנה נחשפו אליה ב- 4 שנים. 

 

  • מוזיל עלויות– להיכנס לטלוויזיה זה המון כסף, מדובר במליונים. הציפייה הגדולה מהאינטרנט הייתה שהוא יהיה המשווה הגדול (באינטרנט הכסף, השליטה והגודל לא ישפיעו). על פניו, באינטרנט כולם שווים, אך זה לא באמת נכון. בסופו של דבר הטענה הרווחת היום היא שהאינטרנט הלך באותו מסלול כמו המדיה מיינסטרים שבסופו של דבר האליטות חזקות יותר, הכסף והעוצמה משחקים והכל משפיע גם באינטרנט. המרחבים העצומים של האינטרנט מצד אחד מתנים חופש ומצד שני אתה יכול ללכת לאיבוד. 

 

  • נתפס כתקשורת בלתי אמצעית– לכאורה תקשורת אישית ואינטימית. נתפס כמו בנאדם אחד שיושב מול בנאדם אחר ומעביר לו את הדברים האינטימיים והאישיים דרך המקלדת. אין מראיין ששואל אותך שאלות ויכול להתקיל אותך, אין עורך שיכול לחתוך את מה שאמרת.

 

  • מטשטש את “התעמולה”– מטשטש את התועמלן- פוטנציאל לשינוי מערכת היחסים בין התועמלן לנמענים- מפיג התנגדויות. אתה חושב שזה מגיע ישירות מהבנאדם, מטשטש את האקט התעמולתי. כשאתה צופה במסר בטלוויזיה אתה מבין שהייתה פה הפקה, ברור לך שזה אקט של תעמולה ואז בהתאם לדעות שלך אתה נתפח או נסגר למסר הספציפי שמנסים להעביר לך עכשיו. באינטרנט אתה לא מרגיש שהדברים תעמולתיים, אבל אתה יכול להסביר אותם יותר טוב, להעביר את המסרים בשפה מדוברת ולא בסיסמאות. האינטרנט מדמה לנו משהו יותר אותנטי, אישי, מדבר בשפה מדוברת- זה הטשטוש, והטשטוש מרפה התנגדויות.

 

  • חשיפה יזומה מצד הקהל– כשיש אופציית בחירה לחשיפה למידע זה מוביל לפתיחות למסר. אני בא ומחפש את המסר באופן יזום, אני באופן יזום פתחתי את עצמי למסר. חשיפה יזומה זה דבר מדיד, כמה אנשים נכנסו מרצונם לקרוא ולשמוע את מה שיש לך להגיד. 
  • פוטנציאל גיוס סמוי של הנחשפים לתכנים (share/ recommend)– אם בטרום תקופת האינטרנט היו יחידי סגולה שהגדירו מזה כל דבר: “זה ראוי… זה איכותי… זה שווה צפייה” – היום כל אחד יכול לעשות את זה. לא משנה אם אנו תומכים במישהו או אף אחד מהם, אם אנחנו מעבירים את המסר למישהו אחר- גייסו אותנו להפיץ את המסר.

 

  • ערוצים נוספים לפרסונליזציה מוגברת ועיסוק בדימויים– גם תדירות וגם יכולת ההרחבה. לדוגמא: ביבי יכול כל יום להעלות תמונה מארוחת ערב ולכתוב סיפור קטן על עצמו, להגיד כמה דברים אישיים. אף אחד לא יכניס את זה לטלוויזיה ובטח שלא כל יום, באינטרנט אפשר לעשות הכל. דוגמא נוספת: כשבאתר של הליכוד כתוב לנו קודם כל איזה שירים ביבי אוהב ואיזה ספרים הוא קורא, אין לזה משמעות מבחינת יכולות ההנהגה שלו, אך זה גורם לנו להתחבר אליו (אני והוא קראנו אותו ספר). עיסוק בדימויים: האינטרנט מאפשר העלאת אינספור תמונות מאינספור אירועים.

 

  • משחרר מהתלות בעורכים ועיתונאים– באינטרנט כל שרשרת ההפקה נחתכת.

עץ המדיה

 

הגדרות מדיה חדשים שחייב להכיר

  • אתרים ברשת– קודם כל בודקים האם יש אתר אבל גם איך הוא נראה ואיך הוא מתפקד.
  • דואר אלקטרוני (רשימות תפוצה, מיילים)– האם מצליחים ליצור תקשורת דו כיוונית. כולם שולחים מיילים, השאלה היא האם אתה מצליח לקבל תגובה, האם זה מייצר תגובה, האם אנשים הולכים אחרי זה לעשות עם זה משהו או ישר מוחקים את המייל. 
  • בלוגים– לרוב מצומצם לחובת נוכחות. זוהי תופעה מעניינת, היום לכולם יש בלוגים, השאלה היא מה קורה בבלוג הזה. האם זה בלוג שמייצר עניין? האם אתה טורח לפתח את הבלוג שלך על מנת שיהיה בעל ערך? בלוג יכול להיות כלי אדיר של תקשורת והוא גם יכול להיות כלום. עצם העובדה שיש לך בלוג זה לא מספיק.
  • רשתות חברתיות– הזירה המובילה ליצירת התפיסה והאשליה של הקשר האישי. כל “אורגיית האניפורמציה” (תמונות, פוקים, מיילים, סטטטוסים) יוצרת לנו אשליה שמשהו קורה: החברים שלי בפייסבוק הם חברים שלי, כשהם שולחים לי הודעה זה אליי. 
  • סלולרי– אחוזי חדירה גבוהים ביותר ותחושה של קשר אישי. זה קורה יותר ויותר. לדוגמא: שיחות טלפון מכל מיני רבנים שמדברים אלייך בהודעה קולית מוקלטת, כל מיני אס אמ אסים. זה עובד בכל הדברים. 

כל דבר שהוא חדש אנחנו מתייחסים אליו בצורה מסוימת ואחרי מספר שנים הוא מאבד מהזוהר שלו.

כשפונים לבנאדם בהודעה אישית עם השם שלו הוא מרגיש מיוחד, שהשקיעו בו ובמיוחד בארה”ב באוכלוסייה הגדולה והמנוכרת.

 

אולי תרצה לקרוא גם על כוחה של התעמולה הנאצית

 

בג’נסיס אנחנו אלופים במדיה ובונים אסטרטגיה שיווקית המותאמת לעסק שלך, מתמחים במיתוג עסקיפרסום בגוגל, פרסום בפייסבוק, קידום אתרים בגוגל, ניהול קמפיינים ב Outbrain, ובניית אתרים אם ברצונכם להתקדם פנו אלינו עוד היום.

 

 

 

תוכן עניינים

דברו איתנו

לפגישת ייעוץ ללא התחייבות השאר פרטים עכשיו או התקשרו: 077-9972792