שלבים בניתוח תעמולה חלק ג’

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on whatsapp
Share on email

 

אולי תרצה להתחיל לקרוא מחלק א’ וחלק ב’ של המאמר שלבים בניתוח תעמולה

ללמוד מתעמולות עבר, לתקן את אלו בהווה ולתכנן את של העתיד – 

קהל היעד, מדיה

קהל היעד

קהל היעד נבחר על-ידי סוכן הפרופגנדה לפי הפוטנציאל שלו לאפקטיביות. מסר הפרופגנדה נעזר בקהל שהכי סביר כי יגיב למסרים בצורה המתבקשת (לדוגמה: עולם השיווק עושה פילוח שוק כדי להבין מי הקהל שיעבד בצורה הכי טובה את הפרסומת, ובסוף גם יקנה את המוצר). 

קהל הפרופגנדה המסורתית הוא קהל המונים, כשבימינו זה לא תמיד המצב. גם אם המסר מופנה להמון, הוא נעשה בשילוב עם פניה לקבוצות קטנות יותר כמו מפלגות, קבוצות עלית, חלקים ספציפיים באוכלוסיה וכו’. לדוגמה- סוכנות הידיעות האמריקאית מפנה את מסריה לרוב למובילי הדעה, ולא לציבור הרחב, מתוך תפיסה שאלו ישמשו כערוצים (channels) להמון. גם בארצות הברית, לרוב, הפרופגנדה מופנית למובילי הדעה ולא לציבור הרחב.

 

טכניקות לניצול במדיה  

טכניקות לניצול במדיה

התעמולה קשורה במדיה. טכנולוגיות המדיה שזמינות לי כתועמלן תמיד ישפיעו על התעמולה שלי. תעמולה לפני 600 שנה עבדה אחרת מבחינה טכנית בהשוואה לתעמולה של היום. 

איזה נוסחה של אמצעי מדיה משמשת את המסר הכללי (מתחבר לנושא היררכית המסרים- איפה אעביר את המסר העיקרי שלי, איך אנסח את המסרים התומכים שלי, ואיך כל התמונה הכללית הזאת מתחברת בתודעה של הקהל). 

חלוקת מסרים בין אמצעי המדיה (מה אני אומרת איפה. מסרים רגשיים בטלוויזיה, מסרים עמוקים בעיתון) 

– איזה חוויה מצטברת בונים בקרב הקהל) 

הפרופגנדה המודרנית משתמשת בכל אמצעי המדיה האפשריים (טלוויזיה, עיתונות, דלת אל דלת, ספרים, קומיקס, בולים ועוד) כדי להפיץ את מסריה. לדוגמה- בזמן המלחמה בעיקר הרעיון שמתנגד לחשיבה המוסלמית הופץ בכל- סרטונים ויראליים שמראים טרוריסטים מתעללים. כמו כן, גם לסאונד וטונים יש אפקט (חוקר סובייטי שהשתמש ברמקולים להפצת המסרים).  המסרים המגוונים שמגיעים מאותו המקור דרך המדיה צריכים להיות מושווים אחד לשני כדי לזהות עקביות של מטרת הפרופגנדה. הפוקוס העיקרי צריך להיות על איזה שימוש נעשה במדיה- ארגון יכול לדוגמה להראות לקהל מאמיניו סרט, ובסופו לחלק להם דפי מידע הקשורים לסרט. הפרופגנדה קשורה בשליטה על זרימת המידע. מידע מסוים יופץ בסדר מסוים או בליווי מידע נוסף וכל זאת כדי לתמוך במסר אליו שואף סוכן הפרופגנדה. זוהי דרך של עיוות מידע במטרה להשיג את התגובה הרצויה למסר. הבחירה בסוג המדיום יכולה להיות קשורה בשיקולים כלכליים או בכלי שיהיה האפקטיבי ביותר בהגעה אל הקהל. 

 

אולי תרצה להמשיך לחלק ד’ של המאמר שלבים בניתוח תעמולה

 

העסק שלך חייב תעמולה נכונה !

אנחנו בג’נסיס שולטים בתחום המדיה, מתמחים במיתוג עסקיפרסום בגוגל, פרסום בפייסבוק, קידום אתרים בגוגל, ניהול קמפיינים ב Outbrain ובניית אתרים, אם ברצונכם לקדם את העסק פנו אלינו עוד היום.

תוכן עניינים

דברו איתנו

לפגישת ייעוץ ללא התחייבות השאר פרטים עכשיו או התקשרו: 077-9972792