כך תנווט את השיווק הדיגיטלי בעסק שלך – חלק א' 

Share on facebook
Facebook
Share on whatsapp
WhatsApp
Share on email
Email
Share on linkedin
LinkedIn

מפת השיווק הדיגיטלית

המותג- ­ מוכר ערך לקהל ממוקד, יש לו מטרות שיווקיות. 

הפירמה- הגוף המסחרי עם המטרות המסחריות, עסקיות\חברתיות\אישיות (החברה היא כל החלק המשפטי)  לא תמיד המותג הוא אותו הדבר כמו הפירמה. לדוג׳ שטראוס הוא הפירמה, גבינה לבנה של שטראוס היא המותג. תמיד המטרה העסקית מציינת משהו ששייך לויזן של הפירמה. לדוג׳ המטרה שלי היא לצמוח ב %20 ברווח 

אסטרטגיה שיווקית- ­ מחברת בין מטרה לדרך פעולה. היא למטרות העסקיות. מה שחשוב לזכור פה זה דרכי הפעולה, תקציבים, ערוצי פעילות 

הפעילות השיווקית- ­ זה גם קמפיין. קמפיין (=קרב, מערכה) בד״כ בתחום הפרסום, עם יעדים והתחלה אמצע וסוף. יש גם מחקרים, מדידה של הפעילות השיווקית והכל משרת את הקומה שמעל 

 

תחת זה יש גם: שיווק בדיגיטל וגם 

שיווק באופליין- 

*מערכת היחסים בניהם היא סינרגטית לחלוטין אחד לא יכול ללא השני.  

 

ערך ורווח- ­ הוא מודד לנו את המותג, את האסטרטגיה השיווקית, את השיווק שעשינו בדיגיטל ובאופליין ואומר לנו אם הם היו מוצלחים 

הערך והרווח חוזרים בחזרה בשלוש דרגות: לשיווק (בו החלטנו על הפעולות), אסטרטגיה שיווקית (הרבה פעמים צריך לתקן את המטרות שהצבנו), המותג (לפעמים זה משפיע ממש על המותג עצמו) 

 

הלקוח בימינו חי על הרבה מאד פלטפורמות, השיווק צריך להיות רספונסיב שידע להתאים את עצמו לכל הפלטפורמות ומצד שני צריך להיות מותאם לשפה של אותה פלטפורמה. אנחנו רואים את המעבר בין הדפדפנים לבין האפליקציות, אנחנו צורכים את המידע שלנו ע״י אפליקציות ייעודיות.  

או שיש לנו מערכות עם אפליקציה אחת (כמו מכשירים חכמים סטייל שעון חכם) וגם עם זה אנחנו צריכיםלהתמודד מבחינה שיווקית. מה שחשוב לזכור הוא שהעולם עושה שיפט בין לוח חלק שהבראוזרים אפשרו לנו, לעולם שהולך ונהיה יותר ויותר מדוייק ואפליקטיבי (מלשון אפליקציה) 

 

מסלול אורך חיי הלקוח – בקצרה, מה צריך לדעת:

מחולק לנקודות מגע בהם אנחנו יכולים לגעת בלקוח, וזה קורה בהתנהגויות שהולכות ומעמיקות את הקשר בין הצרכן למותג. יש פה ממש שלבים של תהליך הרכישה והחיבור למותג. השלבים האלו בונים על אי­קומרס שנגמר ברכישה, אבל זה יכול להסתיים גם בזה שנהיה חברים בקהילה, או נוריד אפליקציה וכו׳ כלומר, זה לא חייב להיות קנייה ברמת הכסף והחלפת הסחורות. הכי חשוב זה איך אנחנו הופכים אותו לממליץ. 

 

בקצרה: שיווק חוצה פלטפורמות – בדרך ללקוח: 

אנחנו פוגשים לקוחות שנפגשים עם המותג בדרכים המסורתיות (חוצות, פליירים וכו׳) ומשם עוברים 

לפלטפורמות הדיגיטליות. מצד שני אנחנו פוגשים גם מסלולים שונים לחלוטין שעובדים דרך הרשתות החבריות ודרך הסמארטפונים. המסקנה היא שהמסלול הוא לא רק של שלבים אלא גם של נקודות מגע, הצרכן יכול לפגוש אותנו בנקודות שונות של התהליך זה משליך על כך שהמותג צריך לפגוש אותו בכל נקודות המגע שלו. 

 

שתפו את המאמר
Share on facebook
Share on google
Share on twitter
Share on linkedin
Share on whatsapp
מאמרים נוספים

לפגישת ייעוץ ללא התחייבות

דברו איתנו

לפגישת ייעוץ ללא התחייבות השאר פרטים עכשיו או התקשרו: 03-5361513