להיות או לחדול- שיווק במדיה החברתית & מובייל, איך תעשה זאת נכון

Share on facebook
Facebook
Share on whatsapp
WhatsApp
Share on email
Email
Share on linkedin
LinkedIn

 

שיווק אורגני (Inbound) בדפי מותג:  

בניית קהילה וניהול דיאלוג ­ לדוג׳ אוסם מדברת עם קהל לקחותיה דרך עמוד הפייסבוק שלהם. ברגע שמותג נמצא בקהילה הוא גם רוצה להשפיע עליה, לכן נדבר בשיווק גם על בניית קהילה של ממש. לכן זה גם השתלבות בתוך השיח החברתית, וגם ניהול קהילה בפני עצמה, שמביא לערך הרבה יותר גבוהה. 

 

פרסום דיספליי במדיה החברתית:  

יתפוס את מירב הנפח במאמרים ובהתעסקות, זה בעצם להפוך את המדיה החברתית להזדמנות פרסומית. 

 

מאפייני רשתות חברתיות: אילו דפים מעניינים את המשתמשים? :  

                                     

  1. פינטרס: מעל 70M חברים פעילים, רובן נשים. עושים את זה בצורה של חווית משתמש מעולה, קולאג׳ים של אימג׳ים ולכן גם חווית הלקוח גם מאד חזקה. הם מצליחים באיזורי עניין שבאופן קלאסי מתאימים למדיה כמו אופנה, עיצוב, מוצרי צריכה וכו׳. היא יותר נישתית אבל העושר של המדיה הוא עצום ולכן אם מותג מקים לו דף שהוא שם בו גם דברים שמעניינים אותו מעבר למותג שלו הוא יקבל הרבה תמיכה מצד הקהל.  

 

2. טוויטר: 560M משתמשים פעילים. הקימו את מיקרו­בלוגינג הראשון שהצליח, קצב החיים שלנו היום מחייב אותנו ליצור רשת של הודעות מאד קצרות וגם כל אחד מהמשתמשים יהפוך להיות ׳פבלישר׳, יש קהל שמביע את נכונותו והסכמתו לקרוא את התוכן הזה. מכאן אנחנו מבינים שהמבנה הוא של הודעות מאד קצרות, והצד השני הוא ה׳עוקבים׳ לא מפרסמים לכל העולם אלא לקהל של אנשים שעוקבים אחרי, כמו ׳פבלישר׳ בעולם האמיתי. עם שינויים פוליטיים והשפעה על העולם האמיתי של האופליין הרשת הזו היא אחת המשפיעות. בעבר לא היה אופציה לתמונות ווידאו, אבל היום הם כבר השתדרגו. הביאו לעולם את החיפוש ע״פ #האשטאגז. נוכחות מותגים מאד גדולה, לאחרונה השיקה שירות דיספלי מאד מאד חזק שמיועד להתחרות בשירותי הדיספלי של המובייל וכך הפכה להיות אחד משירותי הדיספלי של המובייל החריפים ביותר שכבר עברה אפילו את פייסבוק. 

 

3. פייסבוק: 1B משתמשים פעילים. רשת דיגיטלית שהיא כמעט אינטרנט עצמאי בפני עצמו, היא כמו ארץ סגורה. חוק המספרים הגדולים עובדים פה כי זה בזכות כמות המשתמשים העצומה. גם צורך השימוש שלנו בה היא מאד ארוכה, אנחנו נמצאים שם הרבה זמן ואפשר אפילו לא לצאת ממנה, אנחנו מבלים בתוכה וגם טכנולוגית הרשת הולכת ומפתחת לנו יותר ויותר אופציות ש״לא נותנות לנו לצאת ממנה״ כמו המסנג׳ר, מערכת הודעות לצעירים בלבד שאמורה לתת פייט לוואטסאפ. העובדה שהטריטוריה שלהם סגורה הופכת אותה להזדמנות מדהימה עבור מותגים, ברגע שאתה יודע מה אתה עושה אתה יכול ליצור מעין בועה שיווקית שפועלת רק בתוך הרשת הזו. הייתרונות המשמעותיים הם שהיא מייצרת כמויות מידע מטורפות עבור כל משתמש וזה נותן לנו יכולת טרגטינג חסרת תקדים. השילוב בין כמות המשתמשים העצום והיכולת של הדאטה על כל יוזר יוצרת הזדמנות שיווקית מטורפת עבור המשווקים. אם אחד מ2 הפרמטרים האלו היו פחותים זה כבר היה פחות מעניין. הם ניסו במשך 4 שנים לעשות מודל שיווקי למכירת מדיה אבל זה לא צלח, עד הניסיון האחרון שזו מכירת המדיה כמו שאנחנו מכירים אותו כיום. היא מחברת בין השיווק במדיה החברתית (שמהר מאד עברה למובייל) לבין המספר הגדול של המשתמשים והידע הגבוהה שיש להם על כל משתמש. 

 

4. אינסטגרם: 150M משתמשים. היום כבר מפיצה גם וידאו, היא אתגר מאד מעניין למשווקים כי אין להם מודל שיווקי פנימי, הם לא מוכרים את המדיה שלהם (למרות שזה כנראה יקרה בעתיד). הם נמצאים במצב בו הרשת לא מגובשת ­ יש המון משתמשים, פרופיל השימוש מאד מעניין ­ אנחנו אוספים סביבנו את האנשים שאנחנו רוצים לעקוב אחריהם. מצד שני, הרשת עובדת על האשטאגז ולייקים ויודעת לעשות חיפושים. יש כל מיני סיפורים מעניינים בבניית מותג וקהילה בסביבת האינסטגרם וזו עבודה מאד קשה אבל אפשרית. אחד האתגרים הבאים הם הרשתות נישה שהשיווק יצטרך לפצח אותם 

5.Google  + : הניסיון של גוגל לרשתות חברתיות. היא רוצה את היוזר במעטפת המלאה שלו ­ רוצה לדעת עלינו כמה שיותר בכדי שהמידע הזה ישמש לפרסום ולשיווק ולהיות שם כל הזמן בשביל להיות המדיה הפרסומית החזקה ביותר ­ גם פרסום במובייל, גם ברשתות חברתיות וכו׳. הבעיה שלה היא עניין הרשתות החברתיות לדוג׳ פייסבוק שהוא עולם משלו ואז אנחנו מנותקים ממנה והיא לא יכולה לעקוב אחרינו. הם ענו על האתגר עם כל מיני כשלונות, פתחו וסגרו כל מיני רשתות חברתיות. בארץ החדירה שלה היא לא מרתקת אבל בחו״ל היא תופסת וכל הזמן גדלה. רמת השימוש היא אפילו יותר גבוהה מפייסבוק. מצד אחד היא מתחרה בפייסבוק מצד שני קצב החדירה שלהם הרבה יותר גבוה מפייסבוק, היא ברמת המיליון משתמשים ביום. רשת עם מודל מעניין מבחינת חווית משתמש, היא בנוייה על מעגלים שהמשתמש בונה סביבו, ואיתם אפשר להפיץ מדיה, להעלות תמונות וכד׳. אין לה את האופצייה ליצירת קהילות סביב נושאים קטנים אבל היא מקושרת לכל היקום הגוגלי ­ חשבון המייל שלך הוא גם הגוגל פלוס וגם הדרייב וכו׳. האינטגרציה הזו סביב השירותים של גוגל מאפשרת חוויה של מלא שירותים שעוטפים אותך ומשרתים אותך. המודל העסקי עוד לא בשל, אבל גוגל מכניסה ממנו הרבה כסף. מותגים זוכים שם לרמת נאמנות הרבה יותר גבוהה מפייסבוק.  

6.LinkedIn : משתמשים פעילים 300M המשתמש הוא מעל גיל 35, היא נישתית לעולם העסקים. לאחרונה הפכה מרשת נקודתית של פרסום העולם המקצועי שלך גם לרשת של הפצת תוכן. אפשר להקים סוג של בלוג מקצועי לעולם המקצועי שלך בקלות ממש. אסור לשכוח שהמון ארגונים חברים שם בכסף, זו הרשת היחידה שיש אופציה לשלם כסף בשביל לקבל שירותים מתקדמים. אחת מכלי הגיוס אדם החזקים בעולם ולכן יש בה היבט מאד מעניין עם מספרים גבוהיים 

 

 

BE THE MASTER – שיווק במדיה החברתית: 

מדיה חברתית: פלטפורמה דיגיטלית המיועדת להפצת תוכן אישי ותקשורת בין קבוצות בעלי עניין דומה. שיווק במדיה החברתית מתחלק ל: 

  1. שיווק אורגני InBound: שבו יוצר המותג נוכחות דומה למשתמש פרטי: הוא מפיץ תוכן בעל אופיחברתי, ומקיים דיאלוג עם קבוצות עוקבים שהביעו עניין, מעורבות ונאמנות 
  2. פרסום Display: שימוש במדיה החברתית כפלטפורמת תוכן ייחודית לפרסום וקריאה לפעולה של קהל במיקוד גבוה  

 

לדוג׳ פריגת, אופציה לזיהוי חיוך וככה ממשיכים את סחיטת המיץ ­ זה מייצר רמת מעורבות ממש גבוהה של הקהל. כל אחד מהמשתתפים היה צריך לצלם את עצמו, לחייך, להעלות את התמונה שלו זה יוצר קשר מאד חזק בין המותג לבין הלקוחות שלו ברמה שלא היית משיג בשום קמפיין משום סוג. 

 

עקרונות השיווק במדיה החברתית: סיכום 

  1. תוכן ליבה: יצירה והפצה של תוכן אמיתי, שקוף ומלב המותג. העוקבים של המותג רוצים אותו ואת מה שיש לו להציע.  
  2. שיח קבוע ושקוף: המגרש החברתי יוצר דיאלוג ומייצר תקשורת ונאמנות.  
  3. אינטראקטיביות: פעילות המעודדת שיתוף, ביטוי אישי ומשתמשת פלטפורמה ליצירתיות של הצד השני 
  4. מינימום קידום, מקסימום הנאה: המותג כחבר טוב, מצחיק ואכפתי. כמה שפחות לקדם באופן ישיר וכמה שיותר לייצר הנאה ורגשות שחשובים לערכים של המותג. כמו לקשור את פעולת החיוך למיץ התפוזים של פריגת. 

 

היום רוב הרשתות החברתיות עוברות למובייל, הגרפים מבטאים זמן שימוש בסה״כ עולמי, ברובן הוא חצה את השימוש במעל %50. בפינטרסט זה ממש מפתיע כי זה כלי שנוצר במיוחד לדסקטופ והמעבר הזה הוא מאד מפתיע. (%92 במובייל) 

                               

 

שיווק במובייל – מי שלא שם לא קיים:

מהפכת המובייל: (הסרטון של חנוך) ״המובייל הוא השלב הבא באבולוציה של האדם. האגודל שלנו הפך להיות האיבר החשוב ביותר בגוף האדם, מאז שהצלחנו להחזיק איתו אבנים ולצוד ממוטות. ניווט בכל הידע האנושי הוא היום חוויה של מסך בן שישה אינץ׳ ושני אגודלים.״ 

 

נמצא ב2 איזורים: 

  1. מובייל ווב ­ העברה של כל האופציות שלנו לשווק ברשת הרגילה אבל על המסך של המובייל 
  2. שיווק באמצעות אפליקציות 

 

מהו בכלל שיווק במובייל? 

יצירת חשיפה, העברת מסרים והנעה לפעולה שיווקית דרך מכשיר נייד טאבלט או סמארטפון. 

תוך שימוש בטכניקות שונות למשיכה או שימור של לקוחות פוטנציאלים ויצירת תנאים עבורת לתקשר עם המותג. 

המהפכה נוגעת לרגע בהיסטוריה השיווקית בו המדיה השיווקית היא אישית וגם אינטראקטיבים וגם תלויית זמן ומקום. אנחנו יכולים לשלוט במסר ברמה האישית בכמעט כל מקום שהוא נמצא. 

 

קצת על מהפכת המובייל ומאפייניה: 

  • מטלפון סלולארי למכשיר אינטרנט נייד: ההנחיה של סטיב ג׳ובס ­ תבנו לי מקינטוש אבל שאפשר להחזיק אותו ביד. זו התכונה המרכזית של המכשירים החדשים, זו הפונקציה הכי קריטית שלו. אפילו התקשורת הסלולארית הטלפונית תעבור להיות דרך האינטרנט. (האנגאאוט, סקייפ וכד׳) אפשר לראות את זה גם בספקי התקשורת ­ שיחות וסמסים ללא הגבלה במחיר מגוחך כי האינטרנט הוא זה שמשחק את התפקיד המשמעותי. 

 

  • השקת האייפון וממשק המגע: האינטראקציה הטוטלית של האנושות היום עם עולם המידע היא באמצעות מסכי מגע. זו השיטה שניצחה את הכל כולל המקלדות. אנחנו לא רואים כרגע איזה יורש בעתיד הנראה לעין. יש כל מיני דברים סטייל ׳סירי׳ אבל הם מאד בשוליים. היום רק %2 

מהסטארטאפים מטפלים בשיטות שונות. זו מהפכה שלא התחילה עם האייפון הראשון אבל זה נראה ככה היא הם היו הראשונים שהצליחו עם זה ובגדול.  

 

  • מערכות הפעלה פתוחות ועידן האפליקציות: המכשיר מגיע עם מערכת הפעלה בסיסית אבל הוא מאפשר למפתחים לייצר אפליקציות עבור המכשירים שלהם 

 

  • חנויות האפליקציות כמנועי שינוי לשוק: המציאו שוק והם הולכים ומשנים אותו כל הזמן. הפקטור המרכזי והגדול ביותר שמשפיע על כל שוק המובייל. 2 שחקניות מרכזיות: Google Play & App Store. מתו פה מנועי החיפוש ­ כשאנחנו רוצים אפליקציה אנחנו ניגשים לחנות האפליקציות ומחפשים שם ולא במנועי החיפוש. אנחנו נצטרך לשווק אפליקציה וזה אומר שנצטרך להביא כמה שיותר אנשים להוריד את האפליקציה ולהשתמש בה ­ אז חשוב לזכור שמי ששולט פה הם מנועי החיפוש של חנויות אפליקציה עצמה. 

 

  • התאמת הרשת למובייל: לאט לאט זה קורה. פעם הדיפולט זה היה עמוד הרשת כמו שהוא בדיספליי של הדסקטופ, זה הולך ויוצא מחיינו ואנחנו הולכים לעולם שהוא מותאם למובייל, אתר בלי אתר מותאם למובייל הוא לא רלוונטי והוא מפספס שיח עם הצרכן שלך. 

 

  • המטוטלת נוטה אל המובייל: שנת המהפך הגדולה היא באיזור 2012­2013, כשמספר האנשים שמשתמשים באינטרנט מהמובייל עולה על מספר האנשים שמשתמשים בו בדסקטופ. חלק גדולמהשימוש הוא בשעות העבודה ודרך מקומות עבודה כי עדיין ברוב מקומות העבודה השימוש המאסיבי הוא דרך הדסקטופ. 

 

 חושב לפתוח עסק? יש לך עסק והלקוחות שלך משתמשים במובייל UX? הכר את חווית המשתמש במובייל UX :

זה שונה לחלוטין מהצורה בה אתה יוצר דיאלוג עם המכשיר, הממשק הוא בד״כ עם האצבעות, עם מסכים קטנים. חייב להיות מאד נקי ומאד מובן. באפליקציות גוגל החדשות אפשר לראות שהם מעצבים באופן חדשני Material design הרבה מאד שטחים נקיים, פשוט, ברור ומובחן.  החיים במובייל: מה הוא נותן לנו, חלוקת היכולות שלו ל4 תחומים 

1.אופצייה הData: 

­ Search חיפוש, שנמצא ברוב המקרים באופן עצמאי בתוך הנייד 

­Mobile web שהוא אפליקציה לאינטרנט  

2.­Apps האפליקציות 

 

מערכת ההפעלה: 2 היום, השלישית היא ווינדווס מובייל של מייקרוסופט אבל החדירה שלה מאד קטנה כרגע. אם אנחנו רוצים לשים יד על הדופק של עולם המובייל צריך לקרוא על המלחמה בין 2 השחקניות האלו 

 

3.סנסורים:  

­ יודעים את הקרבה שלנו למכשירים אחרים (Proximity) כנראה שכל עולם הארנקים הדיגיטליים יתבסס על הפרוקסימיטי כי נעבור ליד מכשיר שיסרוק את שלך. 

­ יודעים את המיקום שלנו על המפה (Location), ג׳יפיאס, או חיבורים בין אנטנות של וויפי. 

­ תנועה (Movement) סביב זה צמח עולם שלם של אפליקציות של כושר ושמירת בריאות. המכשיר יודע מתי אתה בתנועה, מה הקצב והיום גם יש אלגוריתמים שיודעים לומר איזה דפוס תנועה מתאים לכל דבר כמו נגיד לנתח רכיבה על אופניים וכו׳ 

­ (Bio Sense) תביעת אצבעות, דופק וכו׳. 

 

4.סלולר  

Voice Phone שיחות טלפון­

SMS MMS סמסים­

 

שיווק ברשת במובייל ובחיפוש:

במובייל מתבצע באמצעות רשתות מודעות המתמחות במובייל זהה לערוצי הרשת: שיווק במנועי חיפוש ופרסום על דפי רשת 

 

זה לא שונה בכלום מכל מערכת של דיספליי, יש אד נטוורקס שפשוט מוכרים חלק ממנו גם במובייל. 

 

חשוב מאוד שתכיר: פרסום דיספליי באפליקציות מובייל –

יש את זה בכל אפליקציה שהופכת להיות אפליקציית תוכן, קורה הרבה באפליקציות של משחקים. הפרעה שרוצים לעשות משהו בתוך האפליקציה, לשחק או לקרוא איזו כתבה. 

 

״עד לפני שנתיים (2012) לפייסבוק ולטוויטר לא הייתה שום נוכחות בפרסום דיספליי במוביל. כיום בין מחצית לשליש מהכנסותיהם מגיעות ממובייל!״ ­קלארק פאדרקסן EMarketer 

 

פרסום באפליקציות = אפליקציות מובייל כערוץ שיווקי. בתוך המשחק ומהלכו אפשר לבצע פרומושיין לעניין ככל שזה יותר עמוק בתוכן ככה הפרסום יקבל היקשרות יותר חזקה של הלקוח. תחת לזה צומחת תעשייה מאד גדולה של פרסום בתוך אפליקציה של שיווק אפליקציות אחרות, משחקים משחק אחד וזה מציע לנו אפליקציה של משחק אחר. 

 

 שיווק במובייל InBound אפליקציות ואתרים ממותגים 

­ ערוץ יעיל ועוצמתי: ישירות בין המותג למשתמש \ לקוח 

­ הזדמנות לשיווק תוכן בליבת המותג 

­ מיתוג חווית המשתמש לאורך זמן (בהשוואה לדיספליי\עמודי רשת) 

­ רמת המרה גבוהה 

­ גיבוש קהל נאמן 

­ הנוסחה ליצירת נאמנות = רלוונטי וחיוני 

 

לדוגמא: אפליקציה של North Face 

כחלק מעולם שיווק האינבאונד, הארגון הולך ויוצר יוזמה של אפליקציית תוכן ליבה חדשה, שנוגע ישירות לערכים שהמותג רוצה לפתח ­ טיול בשטח, הרפתקנות ואקסטרים. הם הופכים לסמכות בתחום כי הוא מבין עניין ובו זמנית בונה קהל נאמן של עוקבים שהופכים להיות מאד נאמנים. 

מטיילים לא רק עם הבגדים אלא גם עם אפליקצייה שמראה לך את המפות ונותנת לך הסברים. האפליקציה הופכת לערוץ של שיווק אינבאונד! 

 

פיצה האט: אפליקציית הזמנות (ישנה כבר)  

חווית משתמש מאד גבוהה שמאפשרת לך להזמין את הפיצה דרך האפליקציה. 

 

שיווק של אפליקציות (אפליקציות כמותג) 

זה עולם גדול ולכן נדלג עליו אבל רק לזכור שאפליקציות עצמן מצמיחות שוק ענק סביבן וצריך לשווק אותם כמותג לכל דבר 

 

ערוצי השיווק במובייל ­ דרך עיני המותג 

Interruptive 

­ עמודי רשת 

­ חיפוש מובייל 

­ פרסום על גבי האפליקציות  Inbound

­ אפליקציה ממותגת (InBound) 

­ אתר מותאם 

 

 

 

 

 

שיווק והתנהגות צרכנים במובייל: ניתוח ומבט אסטרטגי – כך תחליט איפה לשווק –

הזמן במובייל: 80 אפליקציות 20 במובייל ווב הפיצול הוא בד״כ אפליקציות משחקים וסושיאל 

 

התפצלות לפי שעות היום: בערב מובייל, שעות היום יותר דסקטופים ובלילה טבלטים 

 

 

 

 

 

שתפו את המאמר
Share on facebook
Share on google
Share on twitter
Share on linkedin
Share on whatsapp
מאמרים נוספים

לפגישת ייעוץ ללא התחייבות

דברו איתנו

לפגישת ייעוץ ללא התחייבות השאר פרטים עכשיו או התקשרו: 03-5361513