רוצה להצליח?  הערך עבור הלקוח – חלק ב1 

Share on facebook
Facebook
Share on whatsapp
WhatsApp
Share on email
Email
Share on linkedin
LinkedIn

 

הבסיס לכל פעילות שיווקית ואבן היסוד: ­ 4 הממים \ The 4 P's 

 

 Product מוצר

 Price מחיר

 Place מיקום

 Promotion מקדם

 

מקארטי רצה לקחת את כל פעולת השיווק ולהבין מה כולה כוללת. אבל זה יותר מזה. מערכות שיווק ממש פועלות על פי זה, האסטרטגיה שלהם פועלת על פי זה וכו׳. 

 

מוצר  צריך להיות רלוונטי ולענות על צרכים רלוונטים של קהל היעד (הכוונה היא גם למותג).  

 מחיר -הכוונה היא לא רק לתג המחיר ברגע נתון, אלא לסך כל אסטרטגיית התמחור. היא בעצם נקודת המפגש של הלקוח עם התמורה, כמה אני מוכן לשלם, כמה אני רוצה לשלם. למי זה יהיה זול מידי? למי זה יהיה יקר מידי? מתי אני צריך לעשות סיילים, מבצעים. זה הכל טכניקות בתוך ה Pricing strategy 

זה עולמות התמורה. הרבה פעמים אסטרטגיית הפרייסינג היא כל ההוויה של המותג ולכן נכנסת ממש לתוך השיווק (כמו חצי חינם, קופיקס וכד׳) הרבה מאד מותגים נבנים על הערך הזה. 

מיקום ­-כל נקודת מגע בין המוצר (לא פעולת השיווק, המוצר עצמו) לבין הלקוח. הרגע שבו הצרכן צורך את המוצר או השירות. 

זה כולל את כל מערך ההפצה שלך ואיך אתה מביא את המוצר להיות זמין ללקוח שלך כשהוא רוצה אותו. עקרת הבית שצריכה לקנות כביסה רואה פרסומת בטלוויזיה ל״סוד״, כשהיא נוסעת לקחת את הילדה היא רואה את זה בשלטי חוצות, ובבאנר באינטרנט שליד הכתבה שהיא קוראת וכד׳. הנקודה שבה אותה לקוחה ניגשת ורוצה לגעת במוצר ובאותו רגע נתון המוצר יהיה זמין לה זה המיקום. 

מקדם ­ לקדםכל נקודות המגע השיווקיות עם הלקוח. אימייל עם תוכן שיווקי, באנר שהוא רואה, חוצות, כתבה בעיתון שנכתבת לאחר יח״צ, וכד׳. 

 

דוגמאות – 4P's :  

דוכן לימונדה. עסק שסוגר את כל 4 הפיז באותו המקום. כל פעולות השיווק באותו המקום המיקום הוא אותו מיקום, אין הפצה. עושים את ההפצה והשיווק במקום. גם התמחור כולו במקום. 

                               

 

 

 

משקאות: מוצר + מחיר 

פריגת. ארגון מאד גדול שהפעילויות מאד גדולות, פשוט כי ההיקפים מאד גדולים. 

המדף בסופר עמוס בהרבה הרבה מותגים, כולם בסופו של דבר מציעים את אותו טעם מלאכותי של לימון. ומה שנשאר לך זה להיות מאד אגרסיבי בכל שאר המדדים ­ במיקום, איפה זה נמצא. במחיר, איפה אתה מוזיל ואיפה לא, מתי לעשות מבצע וכן הלאה. על האריזה עצמה יש את כל הערכים וכד׳.

אמזון 

יש פעילויות שכל כולן הן בדיגיטל ­ לכן הפרומושיין נמצא גם באונליין ובמיקום מדובר בנקודה אישית מאד של שיווק עד אליו הביתה. 

זה בעצם הרג תעשייה שלמה של קנייה ממדף. כל החוויה של הלקוח עם המותג היא עם האונליין והמפגש שלו עם המוצר הוא בכלל לא על המדף. אבל.. מוצרים כמו מצלמות לדוגמא ינסו ליצור גם קשר פיסי ולחשוף את הלקוחה פיסית אליהם ולעשות לה 360 ולא להסתמך רק על האונליין. 

 

על אסטרטגיה, טקטיקה ואינטואיציה: 

באסטרטגיה המשחק הוא פשוט צריך מטרות על, צריך לקום בבוקר ולדעת לאן אתה הולך ולאן הארגון שלך הולך. לאן כל האוניה שאתה נמצא עליה נוסעת. הדבר השני הוא מאיפה בכלל אני מתחילה ולדעת לתעדף את זה. או בקיצור, 2 דברים: 

  1. סדרי העדיפויות בהשגת המטרות ומטרות העל. מימד הזמן מכניס סדרי עדיפויות. צריך לקחת את המטרות ולפרק אותן למטרות קטנות. 
  2. איך אני משיגה את המטרות שלי. 

 

ההתעסקות בקרב עצמו זו לא אסטרטגיה, זה תפעול המשאבים. 

הרבה פעמים אסטרטגיה מתקיימת באיבחת יד. קבוצה של כבאים שהמפקד שלהם הריח משהו אחר, משהו שונה. עוד שניה יש פיצוץ ­ ״תצאו מיד החוצה״, המרתף התפוצץ והוא הציל את חייהם. אז אסטרטגיה לא חייבת להיות מתוכננת לאורך טווח, הרבה פעמים זה מאד אינטואטיבי. 

 

שתפו את המאמר
Share on facebook
Share on google
Share on twitter
Share on linkedin
Share on whatsapp
מאמרים נוספים

לפגישת ייעוץ ללא התחייבות

דברו איתנו

לפגישת ייעוץ ללא התחייבות השאר פרטים עכשיו או התקשרו: 03-5361513