בית קפה ממותגים – זה כל ההבדל!

השאלה מדוע יש בתי קפה ממותגים וכאלה שלא, היא מאוד פשוטה והתשובה עליה עוד יותר פשוטה- חיסכון. יש בתי קפה שלא מבינים באיזה מציאות הם נמצאים ולא מבינים שעם כמות בתי הקפה בארץ, הם חייבים לעבור תהליך של מיתוג בתי קפה, אם הם רוצים לשרוד לאורך זמן.
בית קפה יש להדגיש הוא כוס הקפה שלך! הוא לא רק מקום שעוברים בו עוברי אורח ומתיישבים לשתות קפה על הדרך. בתי קפה שכונתיים למשל, הם מקום שאוסף אליו קבוצות קבועות של אנשים שיש להם איזו אג’נדה או שיח משותף ואת כל זה הם עושים על כוס קפה.

בית קפה עם אג’נדה- מיתוג בתי קפה

אז מה יהיה תהליך מיתוג בתי קפה עם אג’נדה? האג’נדה כמובן. מה הייתה האג’נדה של קפה תמר.
היא התחילה בפשטות ובקסם של בעלת הבית שרה ז”ל שהייתה עושה כל מיני מטעמים יהודיים. גם המחירים היו מאוד סבירים, החלל הפתוח שמעולם לא עוצב. הכיסאות והשולחנות מפעם, כי זה מה שהאנשים שישבו שם, ושהייתה להם איזה אג’נדה רצו- הם נצמדו לשורשים שלהם, ולפעמים זה גם היה מרק העוף בקפה תמר. הוא הזכיר להם את אימא שלהם ואת אבא שלהם, ואת החבר ההוא והזה, כך שכאשר הם ישבו לשתות קפה בקפה תמר, הם ישבו עם כל הזיכרונות, גם אם הם ישבו שם לבד, והם אף פעם לא היו לבד.
קפה תמר מעולם לא עבר תהליך מיתוג בתי קפה כלשהו, כי האמת הייתה המיתוג שלהם והיא הייתה שם בכמויות מסחריות.

קריקטורות חינם- מיתוג בתי קפה

הדבר הנוסף שהיה מיוחד לקפה תמר, הוא שהתקבצו בו כל מיני אנשי רוח ואומנות. בצד על הקיר היה לוח וחלקם תלו שם קריקטורות שהם ציירו (של שרה בעלת הבית), הם כתבו לה שירים, הם כתבו על הקפה, על הישיבה שם, הם בלי להרגיש בכלל, יצרו תוכן לבית הקפה ואל התוכן הזה נמשכו אנשים נוספים. אפשר להגדיר זאת כתהליך של כתיבה שיווקית שעזרה למיתוג בית הקפה.
וכך מבלי לרצות או להתכוון, הפך קפה תמר לאחד המקומות הכי דחוסים, אהובים וצפופים בתל אביב וכל בתי הקפה מסביב, השתאו על הקונצנזוס של המקום הזה.
ממש ליד קפה תמר יש קפה שעוד מעט עומד להיסגר. “אורנה ואלה”. הן למשל עמלו רבות על יחסי ציבור וכן עברו תהליך של מיתוג בתי קפה. פעם זה היה דיבור על התפריט המיוחד, פעם זה היה על עיצוב חדש. הן היו בכותרות כל הזמן, כתבו עליהן המון ואם הן לא היו סוגרות עכשיו את הקפה, זה היה ממשיך.
דבר אחד חשוב שצריך להבין על מיתוג בתי קפה. אתה צריך להיות 100% בית קפה מצוין כדי להיות ממותג. אתה צריך לעמוד מאחורי התפריט שלך, המחירים שלך צריכים להיות סבירים ואתה צריך לחייך. אם יש לך את כל אלה, בטוח שלא יזיק לך מיתוג בתי קפה, אתה אף פעם לא יודע לאן עוד יכולת להגיע.
מיתוג עסקי
תוכן עניינים

ליצירת קשר עם יועץ מקצועי השאירו פרטים וניצור איתכם קשר בהקדם:

ליצירת קשר עם יועץ מקצועי השאירו פרטים וניצור איתכם קשר בהקדם:

דברו איתנו

לפגישת ייעוץ ללא התחייבות השאר פרטים עכשיו או התקשרו:
03-5361513