הקשר בין מיתוג עסקי למיקום האתר בגוגל

מיתוג עסקי הוא תהליך שבו נוצר מוניטין של עסק ומעוצבת תדמיתו כפי שנתפסת על ידי הקהל הרחב בכלל וקהל הלקוחות שלו בפרט. רבים חושבים שהמיתוג כולל את עיצוב הלוגו או בניית שפה עיצובית לאתר ותו לא – אולם למעשה מדובר בתהליך רחב מאוד שכולל מספר רב של היבטים: כל פן שקשור לעסק הוא פן שנכלל בתהליך המיתוג, ומכאן שגם למיקום של האתר בתוצאות החיפוש בגוגל יש חשיבות לעניין המיתוג שלו. הסיבה היא שאתר אינטרנט אשר מופיע באחד מן המקומות הראשונים של תוצאות החיפוש הוא אתר שנתפס כמקצועי ואמין יותר, נחשף לקהל רלוונטי ונהנה מתפוצה רחבה בקרב גולשים שחשיבותם העסקית היא באיכותם ובפוטנציאל שלהם להפוך ללקוחות. זו הסיבה שעסקים רבים משקיעים מאמצים לא מבוטלים בפעולות קידום אתרים שמטרתן להתאים את האתר שלהם לאלגוריתמים של גוגל ושל מנועי חיפוש נוספים, להגיע לנתח גדול יותר מקהל היעד ולחזק את המוניטין של האתר ושל העסק כגורם סמכותי שכדאי לתת בו אמון.

חשיבות קידום אתרים למיתוג האתר

רוב הגולשים שמחפשים דבר מה בגוגל נוהגים להקליק על התוצאות הראשונות ברשימה שמוצגת להם. אחוז זעום מתוכם יעבור לעמוד השני, ועוד פחות מכך לעמודים הבאים. לכן יש חשיבות לדירוג גבוה ככל האפשר: אתר שמדורג בראש הרשימה נתפס “טוב יותר”, מומחה בתחומו, יציב ובר סמכא; מכאן שגם אם האתר שלכם מופיע במיקום נמוך בעמוד הראשון, עדיין יש טעם להשקיע במאמצי קידום אתרים על מנת לשפר את מיקומו, ואז להמשיך ולפעול על מנת להשאיר אותו במקום ולא לרדת משם.

מיתוג באמצעות חשיפה

יתרון נוסף של היותו של אתר במקום גבוה בתוצאות החיפוש הוא תנועה גדולה של גולשים, כלומר שיעורים גבוהים של חשיפה ונראות. ככל שיותר גולשים נכנסים לאתר, כך הוא צובר מוניטין חיובי יותר בקרב קהל הלקוחות הפוטנציאלי וזוכה לפרסום. כפועל יוצא, גוגל מזהה שגולשים רבים נכנסים לאתר, מסיק מכך שזהו אתר איכותי וממשיך להציגו במיקום גבוה, מה שממשיך לתרום למיתוגו כאוטוריטה בתחומו.

האפשרות לסנן לקוחות

אתרים קטנים שאינם זוכים לחשיפה רבה ועקב כך מקבלים פניות מעטות, בדרך כלל יקפצו על כל פניה של גולש – אולם אתרים גדולים שנהנים מתנועת גולשים רבה אינם מוכרחים לקבל על עצמם כל פרוייקט. כך למשל אתר קטן שמופיע בעמוד השני של תוצאות החיפוש ומתמחה בעיצוב דיגיטל יסכים לקבל גם עבודות בתחומים אחרים, כגון עיצוב לפרינט. לעומת זאת אתר שממוקם במקומות הראשונים יוכל לדחות פניות שאינן רלוונטיות לתחום עיסוקו, להתמקד בתחום שבו הוא מצטיין ולייצר לעצמו שם של מומחה בתחומו.

להגיע ישירות אל קהל היעד

דרכי הפרסום המסורתיות, שלא לומר “הישנות”, כוללות בעיקר פרסום על גבי שלטי חוצות, מודעות בעיתונים, תשדירי רדיו ופרסומות בטלוויזיה – אולם כיום כבר ידוע שאלה דרכי פרסום לא יעילות וחלקן אף בזבזניות, משום שהחשיפה מתבצעת גם לקהל שאינו בהכרח רלוונטי לתחום הפעילות של העסק. דוגמה בולטת לכך היא פרסומת למוצרי היגיינה לנשים המשודרת בטלוויזיה, ובה צופים גם גברים שרק אחוז קטן מתוכם, אם בכלל, רוכש את המוצרים הללו. בעזרת שימוש נכון בכלי קידום אתרים ניתן לבצע קמפיין פרסום ממוקד אשר יפנה לקהל היעד המדויק של המוצר או השירות, תוך פילוח מדויק על פי שלל פרמטרים שונים, ובכך לחשוף את מרכולתו של העסק אך ורק בפני מי שבאמת עשוי להפוך ללקוח. כך ניתן לעשות שימוש יעיל וחסכוני בתקציב השיווק ולהגיע לתוצאות הרבה יותר אפקטיביות.
קידום אתרים
תוכן עניינים

ליצירת קשר עם יועץ מקצועי השאירו פרטים וניצור איתכם קשר בהקדם:

ליצירת קשר עם יועץ מקצועי השאירו פרטים וניצור איתכם קשר בהקדם:

דברו איתנו

לפגישת ייעוץ ללא התחייבות השאר פרטים עכשיו או התקשרו:
03-5361513