מיתוג בעולם דיגיטלי

בעולם המיתוג המסורתי, הכול הרבה יותר ברור. עסקים משקיעים לא מעט בספרי מיתוג עבי כרס, המפרטים את החוקים והתקנות הנוגעים ללוגו, לצבעי המותג, לשפה החזותית, לשפה הוורבלית וליישומים השונים שלהם באמצעי מדינה שונים. אין ספר מיתוג שנכתב בעשורים האחרונות שאינו מתייחס גם ליישומה של שפת המותג בעולם הדיגיטלי, אולם בעלי עסקים רבים, למדו על בשרם בדרך הקשה, כי זה לא מספיק. כבודן של ההנחיות לגבי מיקום הלוגו באתרי אינטרנט או אפליקציות, במקומו מונח, אבל עם כל הכבוד, התאמת המיתוג העסקי לעולם הדיגיטלי הדינאמי, היא פעולה מעט יותר מורכבת. במאמר קצר זה, נציג מספר דגשים שיעזרו לכם לבדוק עד כמה המיתוג שלכם מותאם לעולם הדיגיטלי.

הלוגו והסלוגן

אין ספק כי מדובר בשני האלמנטים הבסיסיים של כל מיתוג עסקי. הביטו על הלוגו שלכם, כאילו אתם צופים בו בפעם הראשונה ושאלו את עצמכם, האם הצבעוניות שלו, שנראית כל כך טוב בדפוס, עוברת מסך גם כשמדובר בטלפון חכם, והאם שם המותג קריא? במידה והתשובות לשאלות אלה הן שליליות, כנראה שהגיע הזמן לחזור למעצב ולבקש ממנו גרסה משודרגת שתיראה טוב בכל גודל, או גרסאות ייחודיות שיאפשרו זיהוי מיידי של המותג שלכם גם בפורמטים קטנים במיוחד. עיצוב מיתוג היא אפוא הפעולה הבסיסית בבואנו לבצע מיתוג לעסק בין בעולם האמיתי ובין עם בדיגיטל.

השפה הגראפית

חטיבה זו של המיתוג עוסקת בטיפוגרפיה ובצבעונית, וכמו שאתם יכולים לתאר לעצמכם, גם במקרים הללו, קיים שוני גדול בין העולם המודפס לעולם הדיגיטלי. פונטים שמתאימים לקריאה כשהם מודפסים על גבי נייר, עלולים להפוך לבלתי קריאים לחלוטין על גבי מסכים וזה עוד לפני שדיברנו על הגדלים והמשקלים השונים שלהם. הנושא החשוב הבא שתרצו לטפל בו הוא הצבעוניות. יכול להיות שאתם קשורים מאוד לצבעים שמלווים את המותג שלכם מיום הקמתו, אבל אם הם צעקניים מדי או חיוורים מדי,בפורמטים הדיגיטאליים, צר לנו להיות אלה שאומרים לכם את זה: הגיע הזמן שתיפרדו.

השפה המילולית

זהו, בעיני רבים החלק המורכב יותר של התאמת המיתוג לעולם הדיגיטלי. יש לקחת בחשבון כי ללקוח הדיגיטלי אין זמן לקרוא טקסטים ארוכים. יש לכם מעט מאוד זמן להרשים אותו ואם לא תהיו חדים, קצרים ומדויקים, הוא ידלג בשמחה למותגים שהם כן כאלה. הוסיפו לכך את הצורך להתמודד מבחינה מילולית עם פוסטים ברשתות חברתיות, באנרים באתרים שונים, פרסום במנועי חיפוש ועוד, ותוכלו להבין מדוע עליכם לעדכן את השפה שבה אתם משתמשים ולהתאים אותה למדיום החדש – בלי סופרלטיבים, בלי קלישאות ועם הרבה יותר מידע רלוונטי.

פתיחות לשינויים

העולם הדיגיטלי הוא ורסטילי ודינאמי וכמוהו צריך להיות גם המיתוג הדיגיטלי שלכם. מותגים שנחשבים היום לחדשניים במיוחד, יכולים להיתפס כמיושנים עד סוף היום. אל תפסיקו לעקוב אחר השינויים בסביבה העסקית והמסחרית שלכם, לא חסרים כלים מתקדמים שאפשרו לכם לעשות זאת בקלות ובמהירות וודאו כי אתם מסוגלים לספק תגובות מתאימות לשינויים שיגיעו. תאמינו לנו, הם יגיעו הרבה יותר מהר ממה שנדמה לכם.

נכתב על ידי צוות המיתוג של ConvertiX – משרד פרסום דיגיטל

מיתוג בדיגיטל
תוכן עניינים

ליצירת קשר עם יועץ מקצועי השאירו פרטים וניצור איתכם קשר בהקדם:

ליצירת קשר עם יועץ מקצועי השאירו פרטים וניצור איתכם קשר בהקדם:

דברו איתנו

לפגישת ייעוץ ללא התחייבות השאר פרטים עכשיו או התקשרו:
03-5361513