מיתוג עסקי מתחיל בפייסבוק

מסתבר שהרבה החלטות צרכניות מתקבלות מהמלצות וחוות דעת של לקוחות מוצרים, כפי שמופצים על תקן של פוסטים ושיתופים בפייסבוק. הנתון הזה הוא לא ניחוש אלא עולה ממחקר שעשה משרד התמ”ת ושהעלה בין השאר גם את הממצאים הבאים:
פרסום באינטרנט וברשת חברתית בפרט מגדיל מכירות – מסתבר שהרבה מאוד גולשים צורכים מוצרים, בגלל הפרסום שלהם ברשתות חברתיות, אבל לא דווקא בגלל הפרסום של המיתוג העסקי שלהם, אלא בגלל חוות דעת והמלצות של גולשים ולקוחות אותו מותג.
זמן הרכישה מתבצע בין שבוע ל-3 שבועות מזמן השיתוף – מהמחקר הנ”ל עולה כי מזמן השיתוף למשל בפייסבוק, זמן הרכישה יתבע בין שבוע לשלושה שבועות מזמן שמישהו שיתף חוות דעת על מוצר בפייסבוק.
עיקר הרכישות מתבצעות בקרב בני 30 ומטה – הדור הדיגיטלי הם בני השלושים ומטה, והם אלה שמבצעים את עיקר הרכישות ברשת. לבני שלושים ומעלה עדיין יש חסמים כמו חוסר העברת פרטי אשראי, אי היכולת לראות ולבדוק את המוצר, חוסר אמון ועוד.
ההשפעה ברשת עוברת לחנות – במציאותה השפעה שיש היום למיתוג עסקי ברשת שמעורבת בו כתיבה שיווקית בהתאם עושה נפלאות גם למותג במציאות ומעורבת בהחלטת הקניות של חנויות פיזיות.
מיתוג עסקי שדורש מעורבות גבוהה – עולם הצרכנות מורכב ממוצרים קטנים וזולים שלא דורשים מעורבות גבוהה לצורך צריכתם, וממוצרים יקרים ומשמעותיים בהם המעורבות של הצרכן גדולה. היום ברשת קונים גם מוצרים קטנים באופן ספונטני בלי יותר מדי סקר או השוואת מחירים אבל גם מוצרים גדולים ויקרים כאשר עליהם הגולשים מחפשים יותר מידע, המלצות, עושים השוואת מחירים ועוד.
גולשים ממליצים יותר מהמיתוג העסקי – המלצה של גולשים ושל לקוחות מוצרים, משפיעים באופן ניכר על החלטות הקנייה, הרבה יותר מפרסום של המיתוג העסקי עצמו. במילים אחרות, גולשים מאמינים לגולשים אחרים שממליצים על מוצר ולא דווקא מפרסום מטעמו של המותג.
שימוש במסרים רגשיים מוכר המון – כאשר מדובר ברכישה של מוצרים קטנים ולא יקרים, האסטרטגיה השיווקית צריכה להיות מאוד מפתה, מפוצצת בסלוגנים ומציעה הזדמנות חד פעמית. זהו אופי הפרסום המתאים ברשת למוצרים קטנים. הרכישה תהיה רגשית כמו השיווק של המוצר.
גולשי הפייסבוק צריכים גירויים מיידיים – קמפיין פרסום בפייסבוק עובד על רגשות, על מידה רבה של פתיינות ושל אמוציות. הגולש הממוצע אינו בנוי לניתוח מורכב של מוצר זה או אחר, ולכן המעורבות שלו נמוכה אבל אפקטיבית. מרגע הפרסום או השיתוף כאמור, הוא בהחלט יוכל להיות לקוח פוטנציאלי של מיתוג עסקי מסוים שריצד לו מול העיניים כפוסט של הזדמנות חייו. מי אמר הזדמנות ולא הלך למסעדה הכי טובה בעיר…
פרסום בפייסבוק
תוכן עניינים

ליצירת קשר עם יועץ מקצועי השאירו פרטים וניצור איתכם קשר בהקדם:

ליצירת קשר עם יועץ מקצועי השאירו פרטים וניצור איתכם קשר בהקדם:

דברו איתנו

לפגישת ייעוץ ללא התחייבות השאר פרטים עכשיו או התקשרו:
03-5361513