אוהב את הלוגו החדש של גוגל? זה לא באמת משנה

המון עסקים וחברות בשנים האחרונות התחילו להבין את כוחו של ה- Re Branding.
מעבר לשינוי הויזואלי, מיתוג מחדש עושה גם פעולה פסיכולוגית בעיני הלקוח / הגולש ומעביר מסר של חדשנות.

כמו שרובנו אוהבים להחליף מכוניות, סמארטפונים, תיקים ויש כאלה שאפילו גם נשים מתוך רצון לייצר ריגוש ולקבל תשומת לב, כך גם חברות במשק העולמי עושות. תשומת לב ויצירת ריגושים חדשים אלה אחד הדברים החשובים ביותר עבור חברה פעילה שממציאה את עצמה כל יום מחדש ושרוצה לעורר הדים מהקהל שלה.

אז הפעם שוב גוגל החליטה לשנות את הלוגו שלה. אימפריית החיפושים הסבירה את המהלך בניסיון להתאים עצמה לעידן שבו גוגל מציעה שירותים רבים במגוון מכשירים.

הלוגו החדש זכה לשינוי עדין יחסית, הוא מאופיין בצבעים רכים ובפונט פשוט מקודמו.לדברי גוגל, השינוי האחרון שמגיע כשנתיים לאחר השינוי הקודם של הלוגו, הסיבה היא השינוי באופיה של החברה.

“למה אנחנו עושים את זה?” -נכתב בבלוג החברה. “פעם, לפני שנים, גוגל היתה מקום יחיד אליו הייתם מגיעים רק ממכשיר אחד: מחשב שולחני. כיום, אנשים עובדים עם מוצרי גוגל בפלטפורמות רבות ומגוונות, באפליקציות ובמכשירים – לפעמים אפילו באותו היום”.

“אנחנו מציגים עיצוב לוגו וזהות משפחתית חדשה המשקפים את המציאות העכשווית ומראה לכם מתי הקסם של גוגל עובד בשבילכם, אפילו על המסכים הכי קטנים”.

שינוי הלוגו מגיע כחודש בלבד לאחר שגוגל נחלה את השינוי הגדול ביותר בתולדותיה, והפכה רק לאחת מחברות הבת של חברת “אלפבית”- אותה הקימו מייסדי גוגל. בנוסף לשינוי ב- עיצוב לוגו, גוגל הודיעה על שינוי מבני שבמסגרתו תתפצל לכמה חברות קטנות יותר, שבראשן תעמוד חברת אחזקות חדשה בשם “אלפבית”. מנכ”ל גוגל ואחד ממייסדיה, לארי פייג’,  סיפר כי ינהל בעצמו את אלפבית בשיתוף עם מייסד נוסף של גוגל, סרגיי ברין. השינוי נועד לשקף את העובדה שתחומי העיסוק של גוגל התעצמו משמעותית לאורך השנים-  מחברה שהוקמה מרעיון החיפוש באינטרנט, פעילותה כיום מקיפה מגוון נושאים:ממל”טים זעירים, דרך תחום הבריאות ועד להון סיכון. המבנה החדש יפריד בין עיסוקי הליבה הרווחיים של גוגל, כמו מנוע החיפוש ויוטיוב, לבין הפעילות הניסיונית יותר שלה.

אלפבית תפעל כחברת אם, שמתחתיה יפעלו כמה חברות נוספות, שהרחבה ביותר בהן תהיה גוגל. בנוסף, תחת חברת האחזקות יפעלו חברות כמו:Nest- חברה המפתחת המוצרים לבית החכם,  ו-Calico, חברה העוסקת בתחום הבריאות.

ולסיכום?
המהלך הזה כנראה נועד יותר בכדי לעורר את דעת הקהל ולהראות “עשינו שינוי”. זה משנה אם אהבתם את השינוי? לא כל כך. כוחו של הרגל חזק מאיתנו בהרבה. פרסום בגוגל עובד.

ולגבי המהלך השיווקי? איתו אי אפשר להתווכח, גוגל יודעת לעשות זאת טוב מכולם ומזכירה לנו שמיתוג מחדש הוא מצרך הכרחי בכל עסק פעיל.

פרסום בגוגל
תוכן עניינים

ליצירת קשר עם יועץ מקצועי השאירו פרטים וניצור איתכם קשר בהקדם:

ליצירת קשר עם יועץ מקצועי השאירו פרטים וניצור איתכם קשר בהקדם:

דברו איתנו

לפגישת ייעוץ ללא התחייבות השאר פרטים עכשיו או התקשרו:
03-5361513