איך לעצב לוגו מנצח?

ג’נסיס הינה חברת המיתוג והקידום האורגני המובילה בישראל. הליך המיתוג הוא הליך מורכב והוא כולל מאפיינים רבים ושונים, החל מבניית הזהות של העסק, דרך יצירת אלמנטים וחומרים שיווקיים שנוכל להשתמש בהם ועד להעברת המסרים הללו אל הקהל. עיצוב לוגו מנצח לעסק הוא חלק בלתי נפרד מעבודת המיתוג והפרסום של החברה, מבניית הזהות שלה ומהתחושות והרגשות שאתם רוצים לייצר אצל הקהל שלכם. אנו יכולים להסכים על כך שישנם לוגואים של חברות שלא משנה אם יראו פשוטים או מורכבים לא נזכור אותם ולעומת זאת יש לוגואים אחרים שנוכל לזהות באיזה מותג מדובר גם אם שם המותג אינו מוצמד ללוגו. אז איך יוצרים לוגו מנצח לעסק? על מה חשוב לשים דגש? איך נחבר את הקהל אל המותג באמצעות הלוגו שלנו? על כך ועוד בדקות הקרובות.

ספרו את הסיפור שלכם:

אולי הכותרת נשמעת לכם קצת לא קשורה, אולם הכול מתחיל בסיפור שלכם. הסיפור הוא בעצם “הלמה” שלכם. למה אתם עושים מה שאתם עושים, למה הקמתם את העסק? מה מניע אתכם בכל יום בעבודה בעסק? כיצד אתם רוצים להיטיב עם אנשים באמצעות השירותים/המוצרים שלכם? כמובן שכל חברה רוצה להרוויח כסף אולם זו חשיבה גנרית מדי ולא תשרוד לאורך זמן אם אתם רוצים להצליח. הסיבה צריכה להיות עמוקה יותר, איכותית יותר וככל שתבנו ותתחברו ללמה שלכם, לסיפור שלכם, תוכלו לספר אותו דרך הלוגו שלכם. הלוגו, העיצוב שלו, הצבעים בו ואפילו שם החברה או סלוגן שתבחרו ישפיעו במידה ניכרת על התחושות והרגשות של הקהל הצופה בלוגו.

המילים שמתארות את המותג שלך:

הצעד הבא לעיצוב הלוגו המנצח הוא למצוא 5-10 מילים המתארות בצורה הטובה ביותר במה העסק שלכם עוסק, מהם הערכים שלכם וכו’. המילים שמתארו אתכם הכי טוב. לאחר שיצרתם רשימה של מילים שכאלו תוכלו לייצר סקיצות ראשוניות לעיצוב הלוגו, בהתבסס על אותן מילים, תחושות ורגשות שרשמנו בסעיפים הקודמים. בשלב הזה תרצו לשמור על פשטות ככל הניתן. למצוא רעיונות פשוטים שמתחברים לביטויים שבחרתם, סמלים או צורות העשויים להתאים ללוגו שלכם. כאלה שאנשים יוכלו לזהות בקלות כשיראו אותם. לא משהו מסובך מדי. לבסוף תבחרו את הצבעים שתרצו לעצב בהם את הלוגו. זכרו מדובר כעת רק בהכנת סקיצות.

התאימו את הסקיצות שלכם ללקוח:

לאחר שאפיינתם את העסק שלכם ואולי אפילו בניתם תוכנית עסקית, סביר להניח שגם אפיינתם את הפרסונה המייצגת את הלקוח/ה הממוצעים שלכם. הסתכלו על כל אחת מהסקיצות שהכנתם וכיצד היא עשויה להתאים ללקוח הממוצע שלכם, למחשבות שלו, לרגשות שלו, למה שאתם רוצים לשדר. בשלב הזה צמצמו את הסקיצות ל3 אפשרויות. שלחו אותם לחברים ואספו רעיונות נוספים, חוות דעת לגביהם ועוד. לבסוף צמצמו את הבחירה ללוגו שבחרתם ועברו לליטוש ושדרוג הלוגו.

שלב עיצוב הלוגו:

בשלב הזה יהיה עליכם לקחת את הסקיצה שבחרתם כמועדפת ולעצב על גבי הרעיון שלה את הלוגו החלומי שלכם. כדי לעצב לוגו מקצועי, שיראה טוב וגם יקדש את כל האמצעים אתם צריכים לעבוד עם מעצב מקצועי. אין כאן מקום לחיסכון או קיצורי דרך. למעצב תוכנות גרפיות מתקדמות ואיכותיות באמצעותן יוכל לבצע את העבודה, ראש יצירתי הכשרה מקצועית שכן כל אלה חיוניים ליצירת לוגו מנצח. 

בחירת הפונט ללוגו שלכם:

הפונט הוא למעשה העיצוב של הטקסט בלוגו שלכם. הוא מהווה חלק קריטי ובלתי נפרד מהלוגו וממה שאתם רוצים לשדר ממנו. לדוגמה: עובי הפונט שלכם עשוי להשפיע על מה שהלוגו שלכם משקף לגבי המותג שלכם. סביר להניח שאתם מכירים פונטים שונים כמו פונט מחובר ואותיות מופרדות, פונטים עבים ופונטים דקים, פונטים המציגים טקסט כמו כתב יד ואחרים המציגים תוכן בצורה קלאסית של פונטים סטנדרטיים שאנו רואים באינטרנט ובדפוס. חשוב להבין כי חלק מהפונטים אפשריים לשימוש בחינם וחלקם עשויים להיות בעלי זכויות יוצרים, לכן חשוב לבדוק באילו פונטים המעצב שלכם עושה שימוש כדי לא להיות חשופים לתביעה עתידית. בנוסף, ניתן גם ליצור פונט ייחודי משלכם אבל לצורך כך צריך מעצב המתמחה בטיפוגרפיה ולקחת בחשבון הוצאה גדולה יותר.

חשוב לוודא את הגמישות העיצובית:

הלוגו הוא “הפנים” של העסק והוא יוצג במגוון מקומות אפשריים: החל מהניירת והמכתבים של החברה, דרך לוגו החברה באתר האינטרנט שלה ועד למוצרי דפוס, קמפיינים שיווקיים ועוד. חשוב לעצב לוגו ברזולוציה גבוהה ובעיצוב וקטורי המאפשר שינוי והתאמה של גודל העיצוב לצרכי הדפוס וההדפסה שלו, שכאשר תדפיסו את הלוגו ו/או תעשו בו שימוש כלשהו במקומות שונים ניתן יהיה להתאים את הלוגו לצורך הן מבחינת הצבעים והן מבחינת גודל התצוגה שלו.

שמרו על רלוונטיות:

לוגואים מיושנים או כאלה עם עיצוב מיושן עשויים שלא לעבוד היום. אפילו תאגידים ברמה עולמית עוברים מיתוג מחדש אחת לתקופה מסוימת. חלק מרכזי מתהליך מיתוג מחדש הוא עיצוב לוגו חדש ורלוונטי יותר לרוח התקופה. אם הלוגו שלכם כבר מיושן או שהקמתם חברה חדשה – בכל מקרה תצטרכו לוגו עם עיצוב רלוונטי לרוח התקופה.

לסיכום; הדרך ללוגו מנצח רצופה כוונות טובות אבל לא פחות חשוב – הרבה מחשבה, יצירתיות, ניסוי וטעיה וכמובן אנשי מקצוע מהשורה הראשונה. רוצים לעצב לוגו מנצח או לבנות אתר אינטרנט לעסק שלכם? המעצבים המקצועיים והמנוסים של ג’נסיס ישמחו לעמוד לשירותכם. 

איך לעצב לוגו מנצח
תוכן עניינים

ליצירת קשר עם יועץ מקצועי השאירו פרטים וניצור איתכם קשר בהקדם:

ליצירת קשר עם יועץ מקצועי השאירו פרטים וניצור איתכם קשר בהקדם:

דברו איתנו

לפגישת ייעוץ ללא התחייבות השאר פרטים עכשיו או התקשרו:
03-5361513