איך מיתוג תורם לעסק שלך?

מיתוג של כל עסק הוא מהלך ידוע מראש. צריך לתכנן אותו, לנהל אותו. לקבוע לוחות זמנים ולעמוד בתקציבים שלו. הוא נועד לפתח זהות עסקית, נבדלת מן המתחרים ובעיקר שונה. הוא מסייע לשיווק, ליצירת מודעות צרכנית, לקידום מכירות. מהלכי מיתוג מתבצעים בפלטפורמות שונות. זו יכולה להיות אריזה של מוצר, חנות באינטרנט. ניירת של משרד, קטלוג או כל מוצר דפוס אחר. זה בוודאי גם אתר באינטרנט, דף עסקי בפייסבוק, חשבון באינסטגרם, קמפיין קידום בגוגל ועוד. 

כיום, כל עסק שרוצה לבדל את עצמו, חייב לעבור תהליך מיתוג. זה, אמור להתבסס על חזון ועל קונספט. בסופו של דבר התוצאה של המיתוג  אמורה למשוך את הגולשים להביט באתר, בקטלוג, בחנות הוירטואלית, בלוגו של החברה. יהיה שם משהו מגובש מבחינה עסקית. זהו עסק שיש לו זהות בהירה וברורה. הוא משדר ביטחון עצמי ותדמית. קל מאוד להזדהות אתו ועם הערכים שלו עליהם נלמד באמצעים השונים העומדים לרשותו של כל עסק. המיתוג אמור בין השאר לגרום גולש לפעול, ולהניב רווחים.

איך מיתוג תורם לעסק שלך?

מה זה בעצם מיתוג עסקים?

כולם באינטרנט מדברים על מיתוג. בעידן המותגים, מיתוג הוא תהליך חובה. אנחנו חיים היום בתקופה שמכל דבר, מוצר, לבוש וצעצוע, גאדג’טים וסלולריים יש המון סוגים של פרטים. מקוריים,

מזויפים. חיקויים, טובים, לא איכותיים. מדף הצרכנות שלנו מתפוצץ מרוב מוצרים. הצרכן אבוד. הוא עומד מול המדפים הללו ולא יודע מאיפה להתחיל. הוא לא יודע להבדיל ביניהם. לעתים האריזה עד כדי כך דומה, ולא במקרה. זה נועד לבלבל את הצרכן, שמעדיף מוצר מסוים וכעת יש לו כמה עם אריזה דומה.

מיתוג עסקים מעניק לעסק את הערך המוסף. הוא יוצר בידול, נותן לו צבע, לוגו והגדרה שיוצרים אצלו זהות ממשית. כך ידע הצרכן להבדיל בינו לבין מותגים דומים. בעולם של היום כמעט לכל עסק יש לפחות מתחרה אחד, אם לא הרבה יותר. צריך לעשות הכול כדי להבליט את השונות של כל עסק, כדי שהלקוח יבין מה הוא מקבל, ומה היתרון של המותג הזה מול האחרים. 

למה כל עסק מקבל מיתוג אחר?

לכל עסק מוצאים את התכונות שלו והמיתוג מתבסס עליהן. יש עסק שילך על מיתוג של מוצר טבעי, חדשנות, אופנה, חומר או כל הרכב אחר של תכונות שמעניקות למותג את הייחודיות שלו. בעידן האינטרנט, הכול נראה דומה. אומנם יש הבדל בין אתר לאתר, אבל כל תחום עובד פחות או יותר אותו דבר. באתר של אורטופד מתל אביב, תמצאו פחות או יותר את אותו תוכן שיש באתר של אורטופד מחיפה וגנן ממטולה ישקיע באתר שלו הרבה ירוק כמו עוד אלף גננים.

לכן, רק אם בעלי האתרים יפנו למשרד פרסום דיגיטלי, הם יוכלו לקבל קונספט מיתוג שיבדיל אותם מהשאר. אם הם לא יעשו את זה, הם לא יזוהו באופן מדויק והצרכנים עלולים להתבלבל בינם לבין אחרים. גרוע מכך. הצרכנים לא יפתחו נאמנות צרכנית מולם. 

אם למשל יש לוגו באתר, זה יכול להיות סימן זיהוי שונה מאתר של מתחרה. אם העיצוב של האתר עצמו הוא מיוחד ומקורי בתחום שלו, זה גם יכול לעזור לבדל אותו. כל דבר שמיוחס לו ורק לו, צריך להגיע לקהלי היעד שלו, כדי שידעו לבחור בו, כאשר הם זקוקים לו. אם לחברה של אבקת כביסה אין למשל לוגו, הצרכנים עלולים לרכוש  אבקה אחרת עם אריזה דומה. אבל אם הם נתקלו בלוגו באתר וגם על האריזה, הם יגיעו כבר למותג שלהם.

איך מיתוג תורם לעסק שלך?
תוכן עניינים

ליצירת קשר עם יועץ מקצועי השאירו פרטים וניצור איתכם קשר בהקדם:

ליצירת קשר עם יועץ מקצועי השאירו פרטים וניצור איתכם קשר בהקדם:

דברו איתנו

לפגישת ייעוץ ללא התחייבות השאר פרטים עכשיו או התקשרו:
03-5361513