אתר שומר שבת

אם הגעתם לכאן סביר להניח שיצא לכם לשמוע לא מעט את הביטוי “אתר שומר שבת” אך יחד עם זאת אתם לא בטוחים שהבנתם לגמרי מה זה אומר והאם קיימות השלכות בסגירת האתר ביום השביעי. כיום בישראל קיימים קהל גדול של מסורתיים, דתיים וחרדים, הלכה למעשה לפי סקרים של הלמ”ס נכון לשנת 2021 למעלה מ – 50% מן הישראלים מגדירים את עצמם בין מסורתיים לחרדים. כיום בישראל פועלים מאות אלפי עסקים אשר לא פועלים בשבת אך אתר האינטרנט שלהם ממשיך לפעול והם “ממשיכים לעבוד” בשבת, סוגיה זו פיתחה פיצ’ר ייחודי וייעודי – אתר שומר שבת.

אתה לא חייב לאבד את הלקוחות

בעלי עסקים רבים נקרעים בין לעבוד ביום השבת לבין לאבד לקוחות פוטנציאליים ואיכותיים מן אתר האינטרנט כתוצאה מאתר שומר שבת. יחד עם זאת חשוב לציין כי אתם לא חייבים לאבד את הלקוחות, הלקוחות מופנים אל עמוד ייעודי בו הם נחשפים לכך שמדובר באתר שומר שבת אשר לא מבצע שום מכירות ו/או שאר פעולות אחרות. אך יחד עם זאת ניתנת בפניהם האפשרות להשאיר פרטים על מנת שיצרו איתם קשר בצאת השבת – כך לא תאבדו את הלקוחות המתעניינים שלכם ביום השבת מצד אחד ומן הצד השני תוכלו לשמור על המסורת שלכם גם און-ליין.

החלטת לסגור את האתר לקראת שבת – מה הלכה למעשה קורה?

החלטתם שאתם סוגרים את האתר בשבת ואתם תוהים מה הם הפעולות אשר ינקטו לשם שמירת השבת. בין הפעולות הננקטות ניתן לראות:

  • הורדה של האתר מן האוויר 
  • הפנייה של עמודי האתר כולל עמוד הבית אל “עמוד כשר” ייעודי 
  • חסימת האפשרות לבצע רכישה ו/או כל פעולה אחרת באתר מטעמי השבת
  • הפעלת קוד סטטוס 503 בגוגל
  • באנר ייעודי אשר מבקש מהגולש לא לבצע עסקאות ו/או לגלוש באתר במהלך השבת

לשם ביצוע אלו תצטרכו לעבוד יחד עם חברה המתמחה במלאכת בניית אתרים.

“האם אתר שומר שבת יכול להיפגע בקידום אתרים אורגני?”

בעלי עסקים המפעילים אתר אינטרנט תוהים את אחת התהיות החשובות ביותר בפן הטכני, האם העובדה שאתר סגור במשך 25 שעות כל שבוע יכולה לפגוע בצורה ישירה בקידום אתרים אורגני. למעשה אם אנחנו נרד לעובי הקורה אנו נראה שזוהי סוגיה שדנו בו מיטב המומחים לא מעט זמן – מצד אחד גוגל יכול לנתח את כל הפניית הקישורים האלו ולפגוע בדירוג האתר, אינדוקס לא נכון של העמודים שעלול לפגוע גם הוא.

יחד עם זאת, קיימים כיום לא מעט אפשרויות בהם תוכלו למנוע מגוגל לסרוק את האתר שלכם במסגרת 25 השעות של שבת ולכאורה “לבקש” מגוגל להגיע מאוחר יותר לסריקה חדשה. על מנת להעביר את האתר למתכונת אתר שומר שבת אנו מציעים לכם לעבוד עם חברה המתמחה בבניית אתרים וקידום אורגני – לשם מקסום התוצאות שלכם.

מתי אנו נראה בעלי אתרים מעבירים את האתר למתכונת – “אתר שומר שבת?”

בעלי אתרים רבים תוהים מתי הוא הרגע הנכון לשנות את מה שהיינו רגילים אליו עד עכשיו ולהפוך את האתר ל-אתר שומר שבת. אם נרד לעובי הקורה אנו נראה שני מקרים שכיחים בהם זה קורה:

  • בעלי אתרים מסורתיים – בעלי אתרים מסורתיים, דתיים וחרדים רבים בוחרים לסגור את האתר שלהם בשבת מאחר והאתר שלהם מדמה עבורם בצורה כזו או אחרת חנות. החנות הפיזית שלהם סגורה וכך הם רוצים להשאיר את החנות האינטרנטית.
  • קהל לקוחות – בעלי עסקים רבים פונים לקהל מסורתי, דתי וחרדי. אחרים פונים לכל הקהלים אך באותה הנשימה גם נתח לא קטן מן הקהל שלהם הינו מסורתי – במקרים כאלו ובמטרה לכבד את קהל הלקוחות בעלי העסקים פועלים לשם סגירת האתר בשבת ומעבר למתכונת אתר שומר שבת.
  • נישת האתר – בהנחה והאתר שלכם בנישה של תשמישי קדושה ומוצרי יודאיקה לצורך העניין אין מן הנמנע שתכבדו את המעמד ותשאירו את האתר סגור בשבת, כמו כן סביר להניח שלא יהיו שם מכירות שהיו מגיעות בין כה וכה.

אתרים שומרי שבת: מהי חוות הדעת ההלכתית בנושא?

לפי חוות דעת הלכתית שניתנה על ידי ישראל רוזן ז”ל (מייסד וראש מכון לצומת לענייני הלכה וטכנולוגיה) אנו למדים כי מבחינה הלכתית אין שום איסור להחזיק באתר אינטרנט בשבת ולמנוע מאדם שאינו שומר שבת ו/או שנמצא בחו”ל להיכנס אליו הן למטרות מידע והן למטרות מסחר. כמו כן כיום פועלים לא מאות אתרים של מוסדות דתיים אשר ממשיכים לפעול לאורך כל השבת הן למטרות מידע והן למטרות סחר. אין חובה למנוע מאחרים לחלל שבת ולכן אין שום אלמנט של “לפני עיוור לא תתן מכשול” כמו שאנשים רבים נוטים לחשוב.

לפיכך ניתן להסיק כי אין שום חובה הלכתית לסגירת אתר האינטרנט בשבת, יחד עם זאת סבור הרב כי כל אדם יעשה לראות עיניו.

אמרתם אתר שומר שבת אמרתם ג’נסיס

ג’נסיס הינה אחת החברות המובילות בישראל בתחום השיווק, כיום החברה מפעילה מערך מלא של בניית אתרים, קידום אתרים לצד קידום אורגני וחולשת על מגוון רחב של אספקטים שיווקיים אחרים בעולמות הדיגיטל. אנו מזמינים אתכם להצטרף אל חוג לקוחותינו וליהנות משירות מקצועי, אמין וללא פשרות. זה הזמן שלכם לבחור נכון – זה הזמן לבחור ג’נסיס.

אתר שומר שבת
תוכן עניינים

ליצירת קשר עם יועץ מקצועי השאירו פרטים וניצור איתכם קשר בהקדם:

ליצירת קשר עם יועץ מקצועי השאירו פרטים וניצור איתכם קשר בהקדם:

דברו איתנו

לפגישת ייעוץ ללא התחייבות השאר פרטים עכשיו או התקשרו:
03-5361513