האם מיתוג מייצר רגשות

העובדה שלוקחים מוצר ומעבירים אותו תהליך של מיתוג, אמור לגרום למותג הזה לחיות מעבר למה שהוא. כלומר גם ספה של ניקולטי עשויה לגרום לך לפרוץ בבכי מהתרגשות אם אתה מתחבר לערכים של המותג, שבמובנים רבים מתחבר גם אליך. אז איך בעצם גורם לנו המותג לייצר אליו רגשות. הרי בסופו של דבר מדובר בספה או חולצה או המבורגר, ולמה אנו חוזרים ורוכשים את אותם מותגים ומפגינים את אותה נאמנות כלפיהם. מסתבר שבהחלטה שלנו לאמץ מותגים מעורבים לא מעט רגשות, זיכרונות, געגועים ועוד. הסיבה שבגללה חייבים מיתוג?  נאמנות צרכנית מתפתחת כלפי מותג, כאשר יש בו מכלול של תכונות שהלקוח הפוטנציאלי מזדהה איתם. כך למשל אם משווקים מעדן חלב שיש לו טעם ילדות, מי שעשוי להתחבר אל המותג הזה, אלה לא רק אנשים שמשלבים מעדני חלב בתפריט שלהם, אלא שחלקם ירכשו אותו אולי, בגלל הטעם של הגעגוע שהוא מייצר. אין כמו רגשות של בני אדם להוביל להחלטות קנייה. זה יכול להיות הטעם של הילדות, זיכרון מטיול, אהבה ישנה. יש במוצרים סביבנו אין סוף תכונות שעשויות להוליד אסוציאציות חיוביות וגם אלא חיוביות אבל הופכים אותנו לרגשניים במידה מסוימת כלפי מותגים מסוימים.

מותגים הם חברים לטוב ולרע!

אין ספק כי אנשים מתנהלים מול מותגים כמו שהם מתנהלים מול אנשים בשר ודם. ככה זה שעסק עובר מיתוג, אנשים רואים מותגים בכך שהם אוהבים אותם, שונאים אותם, כועסים עליהם (כשיש בהם סלמונלה, או כאשר טעמם השתנה), מגנים עליהם, צורכים אותם ומתחברים אליהם רגשית. עובדה נחרצת שתומכת בטענה הזו היא קיומם של אותם מותגים שלא עברו שום שינוי במשך שנים רבות, וממשיכים להיות אהובים ומבוקשים. שום מוצר אחר- גם לא זהה להם במידה רבה, יכול להחליף אותם. הוא יכול לנסות אבל כאשר לקוחות פיתחו רגשות, כל מיני רגשות כלפי מותג, את זה לא יספק לו המותג החדש.

מהו מותג קשוח?

מותגים מרגילים את קהל הצרכנים שלהם לרף מסוים של איכות וגם מחיר. במותגים בדרך כלל אין ירידות מחירים, יש מבצעים, הנחות וכו’ אבל מחיר של מותג הוא חלק מהמותג עצמו. למותגים כאלה שלא “זזים” מהמיתוג שלהם קוראים מותגים קשוחים ויש כמה פרמטרים שהופכים אותם לכאלה: המחיר הוא תמיד אותו מחיר ואין לקוחות מועדפים. פרסום בגוגל או בכל פלטפורמה אחרת בצורה מקצועית ואידיאלית, שקיפות בכל הנוגע למותג, מחיר קבוע משדר אמון ודווקא ירידת מחירים עלולה לחבל בתדמית של המותג. דע אתה מהו המותג שלך וספר את זה ללקוח. מותג ששומר על אחידות בכל הרבדים נתפס אצל לקוחות כמותג חזק, אמין וכזה ששומר על כוחו. לקוחות מאוד מתחברים גם לכוח. מוצר, שירות או עסק שעובר תהליך מיתוג עסקי בצורה שכזו הופך למותג, ומותג שיש לו קהל לקוחות רחב.
מחפש מותגים למכירה?, כנס למונופולי>>> עסקים למכירה
מיתוג עסקי
תוכן עניינים

ליצירת קשר עם יועץ מקצועי השאירו פרטים וניצור איתכם קשר בהקדם:

ליצירת קשר עם יועץ מקצועי השאירו פרטים וניצור איתכם קשר בהקדם:

דברו איתנו

לפגישת ייעוץ ללא התחייבות השאר פרטים עכשיו או התקשרו:
03-5361513