הדיון על הלוגו של אפל !

הדיון על הלוגו של אפל מייצג יותר מכל את ההצלחה המטאורית של המותג לצד הלוגו או של הלוגו לצד המותג, כמו שני תאומים סיאמיים שלא ניתנים יותר להפרדה לעולם.

הבחירה בלוגו הראשוני של חברת אפל הייתה בשנת 1976 וכללה מספר אלמנטים גרפיים שביקשו להעביר מסרים על גאונות, תפוח עץ הדעת ועוד. אמיתות שאיש היום כולל מעצב הלוגו עצמו לא יודע להסביר אותך בוודאות. כפי שאמרנו עיצוב לוגו הוא במובנים רבים התפרצות והברקה כמו יצירת אומנות טובה שיש לה טכניקה מהודקת אבל גם אמירה חדשה.

אייזיק ניוטון והתפוח !

האיור הראשון כלל את הפיגורה אייזיק ניוטון יושב מתחת לעץ תפוח שמשרה עליו כנראה אוירה של ניצוץ וגאונות. בהמשך הורידו את ניוטון וגם את העץ והשאירו רק את התפוח נגוס, מעשה אמיץ שלא מתיישב עם ההנחה שאסור לשנות עיצוב לוגו מנצח, אבל כנראה שבראשיתו הוא לא היה כזה מנצח וגם חברת אפל לא הייתה עדיין כל כך מובילה כפי שהיא היום.

אף אחד בעולם המיתוג, הפרסום והעיצוב הגרפי לא יודע להסביר למה דווקא תפוח ואולי זה בדיוק מה שצריך עיצוב לוגו טוב, משהו שתופס את העין בלי יותר מדי הגיגים מאחוריו. פשטות ? כבר אמרנו.

כיוון שלאף אחד לא היה ברור מדוע דווקא תפוח ולא למשל אגס או מה. היו שטענו כי התפוח נוצר מעמדותיו הטבעוניות של בעלי חברת אפל סטיב ג’ובס שנקט בצורה טבעונית קיצונית של אכילת פירות בלבד.

צבעים של גאווה !

חוץ מהטבעוניות של סטיב ג’ובס צריך לומר ז”ל, היו עוד השערות נוספות לגבי הרצון להנציח את איש המחשבים אלן טיורינג שנמצא מת והתאבד באכילת תפוח רעיל, ולא צריך דמיון יותר מדי פרוע כדי למצוא אולי את הקשר לרצון להנציח אותו ואולי גם את המגדר שלו כיוון שהיה הומוסקסואל ונרדף בשל כך.

עכשיו התפוח שחור !

אותו לוגו סופי של אפל לא השתנה אבל מאז שנת 1998 הוא הפך לשחור ונראה יותר כמו הצל של התפוח המקורי… ומאז שנת 2001 משחקים באפל עם כל צבעי הכסף… תרתי משמע.

התפוח הנגוס מייצג טכנולוגיה, תקשורת המונים, התפתחות והוא גם מאוד אסתטי במושגים של עיצוב גרפי, עד כדי כך שיש כאלה שמקעקעים אותו. וזה סימן שהתפוח לא נפל כל כך רחוק מההזדהות של הצרכנים.

עיצוב לוגו
תוכן עניינים

ליצירת קשר עם יועץ מקצועי השאירו פרטים וניצור איתכם קשר בהקדם:

ליצירת קשר עם יועץ מקצועי השאירו פרטים וניצור איתכם קשר בהקדם:

דברו איתנו

לפגישת ייעוץ ללא התחייבות השאר פרטים עכשיו או התקשרו:
03-5361513