הרשתות חברתיות שינו את העולם. נקודה.

קשה להאמין שלפני עשור הרשתות החברתיות נחשבו לטרנד חולף שלא ישפיע על החיים שלנו בשום צורה, היה אימוץ קל של אתרים כמו מייספייס מקושרים ושעת השין אך השינוי לא היה רציני וכמות המשתמשים באתרים אלו הייתה קטנה ביחס למשתמשי האינטרנט ככלל.

הכל החל להשתנות ב 2005, כאשר הפייסבוק היה רק בחיתוליו ועבר משימוש פרטי באוניברסיטאות לשימוש כלל עולמי של משתמשים, אני זוכר שרק נרשמתי לאתר, רק אני ועוד כמה גיקים ישראלים היינו שם עם שמות פיקטיביים כי לא האמנו בחשיפת המידע האישי שלנו ככה ברחבי האינטרנט. רק כשנתיים אח”כ פייסבוק החל לתפוס תאוצה ברחבי העולם וגולשים מכל מקום החלו לחשוף ולשתף את הפרטים הכי אישיים שלהם. באותו זמן גם טוויטר צץ לו ומרבית האנשים שוב חשבו שמדובר בטרנד סתמי חולף, מין צעצוע שכזה שמאפשר לך לכתוב רק 160 תווים, הרי איך נצליח לדחוס את כל המחשבות שלנו למשפט וחצי?

ובכלל עד שנת 2011 לא הייתה התפוצצות של הרשתות החברתיות, גוגל+ לינקדאין ופינטרסט נכנסו לזירת המדיה החברתית הנשלטת באופן כמעט מוחלט ע”י פייסבוק. בקפיצה מהירה ל 2014 (כי מה אכפת לכם מה היה פעם?) המדיה החברתית לא רק הפכה לכלי חשוב בחיי היום יום המודרניים שלנו אלא גם לכלי שיווק לעסקים בכל הגדלים והסוגים.

אתמול, הסתובבתי בקניון וראיתי משפחה עם מספר ילדים, ואיכשהו הם הגיעו לשיחה כזאת שההורים סיפרו לילדים ההמומים שלהם שלפני כמה שנים, הטלפונים הסלולריים שלהם שימשו רק לשיחות טלפון ותו לא. הדבר הזה אומר לי באופן מוחלט, שהעולם השתנה. הדור החדש (וואו אני זקן) כבר לא מכיר עולם שבו הטלפון הוא רק טלפון, הוא פייסבוק טוויטר אינסטגרם ו- וואטספ.

הם לא מסוגלים בכלל לחשוב על העולם שהיה לפני זה, זה כבר מוטבע להם בתוך ההתנהגות החברתית, בתוך התרבות המודרנית שלנו ומכאן זה רק יתפתח יותר ויותר. כמישהו המבלה את כל השעות שבו הוא ער מחובר לפלטפורמה כזו או אחרת, כולל הצד הפרטי והעסקי, זה מרגיש לי נכון. אם נסתכל על זה מנקודת המבט שלי, המדיה החברתית שיפרה את החיים שלנו ברמה הפרטית והרמה העסקית בהמון תחומים ורבדים, אולי תסכימו איתי ואולי לא.

ישנם המון פלוסים לרשתות החברתיות וחשוב לתת להם את הבמה המגיעה להם.

נכון שבשנים האחרונות אנחנו נוכל לשוטט בפייסבוק ולמצוא יותר חדשות רכילות על מה שהקרדשיאנז עשו או איזה סלבריטי מת ממנת יתר מאשר על מהפכה צבאית בטורקיה או בכל מקום אחר בעולם. ככה זה פרסום בפייסבוק בימינו.

אבל אם ניקח לדוגמא את העימות האחרון בעזה, ילדה בת  16 מעזה העלתה לטוויטר עדכון שעתי של מה שקורה סביבה, ומנגד ראינו סרטוני יוטיוב של גולשים המצלמים יירוטים מעל הערים. המידע הזה נגיש ועובר בין אנשים בצורה חברתית, כולם משתפים וכולם משתתפים.

עסקים

כיום ערוצי הפרסום במדיה חברתית כלכך נגישים, אתם מפרסמים משהו בפייסבוק וכל החברים שלכם רואים את זה, מפרסמים על קיר של חבר, וגם כל החברים שלו רואים את זה, לפני המדיה החברתית פרסום שכזה היה בלתי אפשרי וכיום ניתן לנהל קמפיין שיווק ימלא דרך הפייסבוק, טוויטר או אינסטגרם.

בעבר חברות הפרסום היו צריכות תקציבי עתק בכדי להגיע לחשיפה נרחבת של העסק שהם מפרסמים, דבר זה היה הופך את החברות המתוקצבות יותר לגדולות יותר ואת העסקים הקטנים לקטנים יותר. כיום מגרש המשחקים שווה ובעזרת מיתוג ופרסום בפייסבוק ניתן להגיע לכמות לקוחות גדולה בלי קשר לכמות התקציב המושקע. רק צריך לבחור את חברת הפרסום הנכונה.

אם מדובר בקמפיין ויראלי של סרטון משעשע שישותף בכל הרשתות החברתיות, או במשחק מעניין אשר מאתגר את המשתתפים בו, אולי זה פשוט רעיון גאוני שהיה צריך מעט פרסום והוא יתפוס תאוצה באופן עצמאי.

אנחנו בחברת ג’נסיס יודעים ליצור לכם את הקמפיין הנכון מומחים כמובן בתהליכי מיתוג , קמפיין בזמן הנכון ועם קהל היעד הנכון – כדי למקסם לכם את החשיפה במינימום עלויות.

פרסום בפייסבוק
תוכן עניינים

ליצירת קשר עם יועץ מקצועי השאירו פרטים וניצור איתכם קשר בהקדם:

ליצירת קשר עם יועץ מקצועי השאירו פרטים וניצור איתכם קשר בהקדם:

דברו איתנו

לפגישת ייעוץ ללא התחייבות השאר פרטים עכשיו או התקשרו:
03-5361513