התפתחות העיצוב הגרפי- מהפונט ללוגו !

עיצוב גרפי הוא חלק ממה שנקרא היום תקשורת חזותית העושה שימוש משולב של טקסט וויז’ואל והיא חלק מתחום של עיצוב חזותי. נוכחות האינטרנט העניקה גם מימד של שמע לכל תחום העיצוב הגרפי והוסיפה גם את האנימציה ותוכנות גרפיות תלת-מימדיות.

העיצוב הגרפי עוסק בטקסטים מודפסים כמו עיתונים, ספרים וכו’ דרך עיצוב אריזות, מוצרים, שלטים חומרי פרסום, עיצוב לוגו לחברות ולעסקים קטנים וגדולים ועד לעיצוב אתרים שנכנס היום גם לקטגוריה של תקשורת חזותית.

העיצוב הגרפי הראשון- הפונט של רש”י !

את העיצוב הגרפי הראשון מייחסים לראשית המילה הכתובה, והפונט של כתב רש”י שימש אחר כך להדפסת כתבים שלו ונחשב לעיצוב גרפי כל דבר.

גם לפונט או בשמו העברי- גופן יש מסרים. יש גופנים שמשדרים עתיקות יומין, נינוחות, כבדות או רצינות וכל שימוש בגופן מסוים בעיצוב גרפי בא לבסס ולחזק ולתמוך במסרים שרוצים להעביר בחומרים פרסומיים, בעיצוב אתר וכמובן בעיצוב לוגו של עסק או חברה. כל אלה יחד מכילים את הסיסמאות, הרצונות והרגשות שהחברה רוצה להעביר לקהל הפוטנציאלי שלה.

רק בשלושת העשורים האחרונים התפתח מאוד תחום העיצוב הגרפי והוא נעשה היום באמצעות תוכנות גרפיות. בעבר היה כל תחום העיצוב הגרפי נעשה באופן ידני וכל מעצב היה סוג של מולטיטאלנט עם כישרון וידע ברישום, מגזרות נייר, הדבקות ואלמנטים גרפיים באמצעות רפידוגרף, ולחלקם היה גם ביצועיסט שהיה עושה מה שנקרא את :

“העבודה השחורה” משהו כמו עוזר שף שמקלף חותך ושוטף את תפוח האדמה, אבל את העיצוב הסופי של המנה והליטוש האחרון עושה השף, כמותו המעצב…

מיתוג ולוגו גם בפוליטיקה ובמגזר השלישי !

היום לא נעשה מיתוג ועיצוב לוגו רק למוצרים או לשירותים  של חברה, אלא שכל החברה ממתגת את עצמה, החל מתוכניות טלוויזיה, דרך מיתוג של מוצרי מחשוב, חומרה, תוכנה, בנקאות ועד למיתוג פוליטי והמגזר השלישי.

מיתוג פוליטי בא לידי ביטוי בבחירת שם למפלגה או לאג’נדה או ללובי שאמור למשוך בוחרים, וגם זה תהליך שבהחלט ניתן למתג אותו וגם גרפית. בתהליך מיתוג פוליטי יש כוונות וגם עיצוב לוגו פוליטי מאחסן בתוכו את כול אותם מסרים חבויים שעובדים על תת ההכרה שלנו. בבחירות למשל עושים את זה הרבה מאוד…

עיצוב לוגו
תוכן עניינים

ליצירת קשר עם יועץ מקצועי השאירו פרטים וניצור איתכם קשר בהקדם:

ליצירת קשר עם יועץ מקצועי השאירו פרטים וניצור איתכם קשר בהקדם:

דברו איתנו

לפגישת ייעוץ ללא התחייבות השאר פרטים עכשיו או התקשרו:
03-5361513