זה מה שיש לכל מותג!

מיתוג גורם לחברה להיראות אחרת בעיני ציבור הצרכנים. יש כמה דברים שמבדילים כל מוצר ממותג ואלה הם:
  • מותג תמיד יהיה יותר יקר.
  • יהיו למותג סימני זיהוי מיוחדים.
  • קשה יהיה לרכוש אותו במחיר מבצע.
  • הוא תמיד יהיה מתוצרת אותה חברת אם שלו.
  • אין מוצר שזהה לו לחלוטין.
  • יש דגש על האיכות שלו ותהליך היצירה שלו.
  • הוא רשום כפטנט או כהמצאה או שיש לו סימן מסחר.
  • החברה שעומדת מאחוריו מוכרת וידועה.
מעבר לכל הסממנים האלה למותג, תעשה חברת האם שלו הכול כדי לייצג אותו בכבוד. ייצוג מצדיק את המותג ומחזק אותו. יש כמה דרכים לחזק מותג ובכך את התהליך של מיתוג עסק, דברים כגון תרומה לקהילה, קליטת עובדים מוגבלים וכל מעשה טוב אחר שתורם לשמה של החברה.

יש ציפיות ממותג!

בדרך כלל מותג בנוי על רווחים. חברה כזו מרגישה מחויבת כלפי החברה בתוכה היא מתקיימת באופנים שונים. אם זה כדי לספק עבודה לאנשים שגרים ליד המפעל, אם זה לעזור באופן כלשהו לקהילה בתוכה היא מתקיימת. כלומר- לחברה יש ציפיות מהמותג שבגלל שהוא ממותג ומצליח, הוא יחזיר לחברה באופנים אחרם של תרומה, השקעה במיזם חברתי ועוד. רוב החברות המצליחות הולכות על תחום של תרומה לקהילה כי זה משהו שגם מתפרסם, זה גם עושה לחברה שם מצוין והם גם באמת תורמים. לא מדובר רק על תרומה כספית, מדובר על תרומה של התנדבות, עשייה, וחיזוק קהילות חלשות. אריזת מזון לנזקקים, מימון מלגות לצעירים נזקקים ועוד. תרומה עוזרת לאות תהליך של קידום אורגני של אתר החברה וגם כמובן לשיפור התדמית.

מיתוג בזמן מלחמה!

מלחמה זה זמן מצוין לחזק מותג. כל תרומה, כל משלוח של מוצרים לחיילים, יוזמה של הקמת דוכני מזון ועוד, מתפרסמת כי בזמנים כאלה העם רוצה לחזק את צה”ל ולכן התקשורת קונה ומפרסמת את הסיפורים האלה. מהצד השני עומדות החברות שעושות והן זוכות למה שנקרא “יחסי ציבור” מצוינים ויחסי ציבור זה דבר שתורם ומחזק מותג. אם אתם מנצלים ואין דרך אחרת להגיד את זה, מצב של מלחמה כדי לתרום, זה בהחלט עושה טוב למותג שלכם, אבל גם לחברה בתוכה אתם מתקיימים. יש מפעלים וחברות מרכזיות במשק בעלות מותגים מובילים, שמאצות באופן קבוע בסיסים ופלוגות ומעבר לחלוקת המותג מתנה (אם הוא מתאים כמתנה) הם גם עושים כל מיני דברים  שמצד אחד כאמור באמת תורמים, ומצד שני גורמים לקהל הצרכנים לזהות את המותג עם המעשים הטובים הללו. זהו סוג של אינטראקציה ממנה למעשה מרוויחים כולם בין אם זה באמצעות פרסום בגוגל, פרסום בפייסבוק או בכל אמצעי מדיה שהוא.

 

מיתוג עסקי
תוכן עניינים

ליצירת קשר עם יועץ מקצועי השאירו פרטים וניצור איתכם קשר בהקדם:

ליצירת קשר עם יועץ מקצועי השאירו פרטים וניצור איתכם קשר בהקדם:

דברו איתנו

לפגישת ייעוץ ללא התחייבות השאר פרטים עכשיו או התקשרו:
03-5361513