טעויות נפוצות במיתוג

כאשר אומרים קוקה קולה, או פייסבוק, אין צורך להוסיף תיאורים והסברים, היות וכל אדם שחי בעולם המודרני, ידע לבטח על מה מדברים. מה הופך או המותגים הללו לכל כך מוכרים? ומדוע ישנם מותגים אשר אינם תופסים את ההמונים? הכל שאלה של מיתוג. על אף שהשנה מסתמנת עלייה של כ – 2% בפתיחת עסקים חדשים בהשוואה לשנים קודמות (וזאת לאחר ירידה של 4.4% בפתיחת עסקים חדשים בשנת 2013), אין זה משנה את העובדה כי המון עסקים נסגרים באותה המהירות שנפתחו, כאשר אחת הסיבות העיקריות לסגירתם של עסקים רבים היא טעויות נפוצות במיתוג. בעולם הדינמי של העסקים, לא פעם התסריטים מתחלפים, השוק משתנה, העסק משנה את תחום פעילותו וכדומה, כך שיש צורך להתאים את הפנים השיווקיות של העסק, למצב החדש. אולם כאשר המיתוג אינו נכון, סביר להניח שהעסק לא יצליח להתעלות על פני המתחרים ודינו כדין 33% מכלל העסקים החדשים – סגירה בתוך שנים ספורות, בד”כ פחות מ-5.

דוגמאות של טעויות נפוצות במיתוג שעשויות להכריע את הכף לרעתכם

  • חוסר בהירות לגבי המוצר – רבים המקרים בהם חברות חדשות מנסות לבדל את עצמן במקוריות יתר, על חשבון העברת המסר הנכון הן מבחינה תדמיתית והן מבחינת העברת מידע הכרחי על המותג.
  • אבחון שגוי של קהל היעד – כאשר מדובר בטעויות נפוצות במיתוג, אחת הטעויות העיקריות היא הבנה לא נכונה של קהל היעד. מיתוג עסקי מוצלח הוא מיתוג שפונה אל קהל היעד בצורה נכונה ומכוון מטרה אל פלח השוק אליו פונה המותג. לדוגמא המותג קוקה קולה משדר חוויה של לאהוב את החיים ומתאים את המערך השיווקי לפלח השוק המתאים והוא – אנשים צעירים.
  • מותג שמנסה להדמות למותג מוכר אחר – אחת הטעויות הנפוצות במיתוג היא לשווק מותג בעזרת אותה אסטרטגיה שיווקית של מותג אחר. אם במשקאות עסקינן, ניקח לדוגמא את המשקה 7UP אשר ניסה להידמות למותג המוכר ספרייט ועל כן כשל. במידה וקיימים שני מותגים דומים, צריך לשווק את המותג החדש על בסיס מה שמבדיל אותו ולא על בסיס אותם קווים דומים.

מזעור נזקים

טעויות נפוצות במיתוג, כמו אלו שצוינו לעיל, עלולות לגרום לנזקים שונים ביניהם –פגיעה במוניטין – בקצב השינויים הסוער שבעולם העסקי, נדיר שעסק יכול להתאושש מטעות מיתוגית ולמעשה אפשר להגיד שיש לעסק הזדמנות אחת על מנת להצליח. במידה וקיבלתם את ההזדמנות ולא צלחתם, סביר להניח שההזדמנות לא תחזור שוב ולכן אם יצאתם במערך שיווקי אך המיתוג שלכם אינו מייצג או אמין, זו טעות שעלולה לפגוע במוניטין ולהרוס את סיכויי ההצלחה שלכם מן היסוד. עלויות כפולות – מיתוג לא נכון עלול לגרום להפסדים כלכליים. חיסכון בשלבים ההתחלתיים עלול לעלות ביוקר בעתיד ולרוב יעכב את צמיחת העסק באופן שלא ייפתר עד תיקון רטרואקטיבי של הנזקים שנוצרו, מה שגורר אחריו עלויות כפולות ונמשך שנים רבות, אם בכלל ניתן למזער את הנזק כשלעיתים הבחירה של בעל העסק היא פשוט לסגור אותו ולהצטרף לסטטיסטיקה העגומה של סגירת העסקים בישראל.

ג’נסיס – להימנע מטעויות

לא פעם חברות ממתגות את עצמן בצורה שאינה משקפת את המותג וכשהן מגלות שטעו, הן כבר בחצי הדרך, ואין להן אפשרות לחזור אחורה בחזרה. אולם למרבה השמחה, כן אפשר לעבור מיתוג מחדש והפעם למתג את העסק בצורה נכונה. אם אתם פותחים עסק חדש, לידיעתכם, מטעויות נפוצות במיתוג ניתן להימנע, על ידי פנייה לחברה מקצועית ומנוסה בתחום המיתוג, כמו למשל ג’נסיס מיתוג ופרסום שהוקמה ב2012 ע”י יזם הדיגיטל יניב פרץ

מחפש חברה לעיצוב לוגו בלבד? >>> עיצוב לוגו

מיתוג עסקי
תוכן עניינים

ליצירת קשר עם יועץ מקצועי השאירו פרטים וניצור איתכם קשר בהקדם:

ליצירת קשר עם יועץ מקצועי השאירו פרטים וניצור איתכם קשר בהקדם:

דברו איתנו

לפגישת ייעוץ ללא התחייבות השאר פרטים עכשיו או התקשרו:
03-5361513