כיצד צבע משפיע על רגש והנעה לפעולה בעיצוב מסחרי?

מעצבים מסחריים משתמשים בכל כלי העיצוב העומדים לרשותם ומכתיבים את חזות המיתוג על מנת להשפיע, להוביל, להעביר מסרים ובסופו של דבר לגרום לנו לרכוש מוצרים. והצבע הינו אחד האלמנטים החזקים ביותר אשר עומדים לשירות המעצבים המסחריים!

הנה קצת סטטיסטיקה שתעיד על חשיבות הצבע למותג:

  • צבע המוצר מהווה כ-85% מגורם הקנייה המשמעותי.
  • הצבע מהווה גורם מספר אחת (80%) המשפיע על תודעת המותג.
  • חזות המוצר מושפעת ב-93% מן הצבע (צבע לא נכון יכשיל לחלוטין את שיווק המוצר).

מנורה ממנייר - מיתוג עסקי להשפעה על החשיבה

עסקים חדשים רבים אינם מעניקים חשיבות מספקת לגוונים שהם בוחרים בהם, אך השפעת הצבע על הרגשות שלנו כלפי המוצר מוכחת מחקרית וכל מותג שמכבד את עצמו משתמש באלמנט זה בכדי להעביר מסרים תת הכרתיים ואף הכרתיים ולכן יש לשים דגש רב בתהליך של עיצוב לוגו לעסקים חדשים.

לדוגמא, הרי זה ברור שצבע לבן צחור הינו סמל הניקיון והטוהר. כעת תנסו להיזכר בפרסומת לאבקת כביסה שאינה מערבת צבע זה– אין כזו בנמצא. כל עובדי הסניטציה וכוח האדם העוסק ישירות במקצועות הטיפול ממותגים מזה שנים בחלוקים לבנים ולא בכדי – זהו צבע המספק רוגע, שלווה, נינוחות וגם תחושת ניקיון (אם זה מלוכלך, זה לא יכול להיות לבן).

למעשה, על חשיבות הצבעים והשפעתם על עוררות רגשות ספציפיים המניעים לפעולה ניתן ללמוד גם מהטבע – יצור או צמח אשר יכול לפגוע ביצורים אחרים באמצעות רעלים למשל, בדרך כלל יהיה בולט בצבעים עזים של צהוב, אדום, כתום ואף ירוק זרחני. אלו צבעים שבאופן טבעי מעוררים בצופה תחושת ערנות ואמוציות חזקות כלפי המציג והיות וכך, בטבע צבעים אלו הם צבעי אזהרה אשר מניעים את הצופה להתרחק! ואילו בעיצוב מסחרי, צבעים אלו משמשים בכדי לעורר סקרנות, למשוך את תשומת הלב ולהכניס את הקונה להציץ בסחורה. מרגע שהצצת בה בגוון הנכון, הרי שנשבית בקסם וכעת הדרך אל הוצאת כרטיס האשראי מן הכיס קצרה הרבה יותר.

בכדי להניע את קהל הלקוחות לפעולה, מומלץ להשתמש בצבעים אשר מעידים על תכונות ספציפיות שברצונכם להדגיש במוצר – בין אם זו אמינות באמצעות צבע סגול או בריאות באמצעות צבע ירוק ולבן וכן הלאה. הצבעים יעשו עבורכם חצי מעבודת השיווק ויסייעו במיתוג המוצר והחברה בדיוק לפי כוונת המשורר.

מעוניינים להשפיע על רגש ולהניע לפעולה את קהל הלקוחות? צרו קשר עכשיו ומומחי המיתוג של ג’נסיס ישמחו לסייע לכם ב- עיצוב לוגו / עיצוב אתר / מיתוג עסקי

עיצוב לוגו 
תוכן עניינים

ליצירת קשר עם יועץ מקצועי השאירו פרטים וניצור איתכם קשר בהקדם:

ליצירת קשר עם יועץ מקצועי השאירו פרטים וניצור איתכם קשר בהקדם:

דברו איתנו

לפגישת ייעוץ ללא התחייבות השאר פרטים עכשיו או התקשרו:
03-5361513