למה כל כך הרבה מסעדות נסגרות

מסעדות נסגרות

למה כל כך הרבה מסעדות נסגרות? ומה יכולה לתרום נוכחות חזקה ברשת.

כולנו אוהבים ללכת למסעדות, אך מדוע אנו מעדיפים מסעדה מסוימת על פני אחרת? האם רק התפריט קובע או גם פרמטרים אחרים. האם נוכחות חזקה ברשת, יכולה לשנות את הנתונים הקשים על סגירת מסעדות מדי שנה – על הקלות הבלתי נסבלת של סגירת המסעדות בארץ.

חשבנו שהן יהפכו למוסד, אבל הן הפכו למוסד סגור. מדי שנה אנו עדים לסגירתן של מסעדות רבות. גן סגור זה לא נעים וגם מסעדה. אם ביקרנו בה, זה עוד יותר לא נעים. אנחנו נתרפק על המנות שאכלנו, החוויה הקולינרית שהייתה לנו שם ונגיד יפה שלום, כמו שעושים כולם.

עפ”י נתונים ברשת, 33% מהמסעדות נסגרות בשנה הראשונה, 50% מהן אחרי שנתיים ו-80% לא שורדות מעבר ל-5 שנים. את הנתונים הקשים הללו מייחסים בעלי המסעדות לגזרות כלכליות שגרמו להן גם להחשיך ב- 9.12.18 כצעד מחאה את המסעדה למשך 8 דקות בנוכחות סועדים. אבל כנראה ש- 8 דקות זה לא האור בקצה המנהרה. גם העלויות הגבוהות של חומרי הגלם וכוח האדם כולל חוק היטל עובדים זרים, גרמו להתאגדות עמותת המסעדנים תחת הכותרת “מסעדנים חזקים ביחד”.

ב-2018 נסגרו גם כמה מסעדות ותיקות בארץ, מוסדות קולינריים ותיקים כמו למשל: מיסטר אנד מיסיס לי, סבידה שבעכו, ביירן, אורנה ואלה, גריג, מסעדת החלוצים, ננוצ’קה, “עד העצם” בהרצליה פיתוח ועוד.

רוצים לפתוח מסעדה? אתם חייבים מיתוג

מהניסיון של חברת ג’נסיס עם מסעדות שעברו אצלה תהליך מיתוג (ואף אחת לא נסגרה עד היום), אי אפשר לקום בוקר אחד ולהכריז “אני פותח מסעדה”. בתרבות הקולינרית הרחבה והמגוונת שיש היום, צריך לחשוב טוב טוב, בדיוק כמו שיוצאים עם מוצר, אם מישהו צריך את המסעדה הזאת? איפה רצוי להקים אותה? וכמובן אם יש תקציב לא רק כדי לפתוח את המסעדה אלא גם כדי לעשות פרסום ושיווק ברשת ואת זה צריך לעשות כל הזמן.

לדברי מומחי המיתוג של ג’נסיס, נאמנות של לקוחות צריך לייצר היום כל הזמן, ולנצל את השקיפות והזמינות של העולם הדיגיטלי. להקים אתר מצוין, מועדון לקוחות, לייצר אינטראקציה דרך האתר, לחלק קופונים, לצאת עם קמפיינים בגוגל, לנהל דף עסקי בפייסבוק. צריך לדעת להגיע לקהלי היעד ולפתח דיבור אתם, את זה עושים היום און ליין. אסור למסעדה לצפות שהסועדים שלה יגיעו כי הם אהבו את הסטייק טרטר. כל מסעדה חייבת היום לעשות הרבה מאוד דברים כדי להגיע ללב של הלקוחות, או יותר נכון לבטן”.

תגיד לי מה הלוגו של המסעדה שלך?

שם ו- עיצוב לוגו של מסעדה הוא דבר חשוב. בסוכנות הפרסום ג’נסיס יוצרת המחלקה הקריאטיבית שמות, לוגואים וסלוגנים לבעלי העסקים, כולל המסעדות שהיא עובדת אתם. אבל הדבר הכי חשוב הוא להקים אתר עם תמונות (לא מהפלאפון) אלא מקצועיות ואוכל דורש מומחיות של צלם אוכל. לדאוג לעלות עם קמפיינים כל הזמן. לקדם את האתר בגוגל ולנהל נכון את דף הפייסבוק.

ראו עוד: מיתוג למסעדות

לפעמים הסיבה שבגללה לקוחות בוחרים במסעדה מסוימת זה כי הם נתקלו בתמונה שלה בפייסבוק והיא עשתה להם חשק. לפעמים זה מודעה בגוגל, והרבה פעמים זה גם הקידום האורגני שמביא את המסעדה למקומות הראשונים בגוגל.

ואם במסעדות עסקינן, הנה כמה עצות זהב איך לבחור סוכנות פרסום דיגיטלית המתמחה במסעדות. באדיבות ג’נסיס

ככה תדעו למצוא משרד פרסום דיגיטלי איכותי!

האם המשרד באמת מומחה? כולנו יודעים שמומחיות מורכבת מהרבה מאוד פרמטרים וביניהם: השכלה מתאימה (לא קורס), ניסיון וכישרון. כל משרד יכול להעיד על עצמו אבל התפקיד של הלקוחות זה לא להסתפק בזה. אל תתביישו לבדוק אצל הלקוחות. אין טובים מהם לחוות דעת אמינה על המשרד. הם היחידים שיגידו לכם את האמת.

מה כתוב על המשרד הזה ברשת? נסו למצוא אזכורים וחוות דעת על המשרד הזה. היום אין ערוץ יותר שקוף מהרשת. האינטרנט סובל הכול. טיפ קטן וחשוב: תדעו גם לסנן בין “הטרחניים” לריאליים.

כמה אנשי צוות יש במשרד? שירות טוב הוא גם פונקציה של מספר אנשי הצוות והמומחיות שלהם. ראשית וודאו שהצוות הוא חלק מהמשרד ולא ספקים חיצוניים. בנוסף, בקשו מבעל המשרד היכרות עמם ותתרשמו בעצמכם מהרזומה שלהם.
תנו להם פיילוט- בקשו מהם דו”ח ניתוח התחום שלכם באינטרנט. מהי התוכנית שתתאים לכם, מהי האסטרטגיה? איזה בידול ומיתוג הם מציעים לכם לעשות. האם יש להם תוכנה מסודרת לניהול לידים, טלפון וירטואלי שמודד שיחות? האם הם משתמשים בשיטות ובטכנולוגיה הכי גבוהים כדי להעניק לכם שירות. כבר מהדו”ח הזה תוכלו להתרשם מרמת המקצועיות והיכולת הקריאטיבית של הצוות.

לקוחות כמוכם- אין חכם כבעל ניסיון, ואם משרד הפרסום הזה כבר עובד עם מסעדות, אתם המרוויחים הגדולים מהניסיון והידע הנצבר.

מסעדות נסגרות
תוכן עניינים

ליצירת קשר עם יועץ מקצועי השאירו פרטים וניצור איתכם קשר בהקדם:

ליצירת קשר עם יועץ מקצועי השאירו פרטים וניצור איתכם קשר בהקדם:

דברו איתנו

לפגישת ייעוץ ללא התחייבות השאר פרטים עכשיו או התקשרו:
03-5361513