מהו הקשר בין מחיר ומיתוג?

זה לא סוד שמותגים עולים יותר. זה לא סוד שאנשים מוכנים לשלם על סמלים ומותגים יותר מאשר על מוצרים רגילים, וזה לא סוד שהפער בין מוצר זהה למותג הוא עצום, כי מותג עולה יותר וגם הצרכנים מבינים את זה ומשלמים.
הקשר בין מיתוג ומחיר הוא לא אקראי. כל מותגי העל בעולם ולא חשוב מאיזה תחום הם, גאים באיכות ובהישגים שלהם לאורך השנים, וזה מתבטא במחיר, והוא תמיד גבוה.
בכל מותג הרבה פעמים יש איזה סוד שבשבילו משלמים. הטעם של קוקה קולה, הטכנולוגיה של אפל, העוצמה של גוגל. מותגים מתחילים לצמוח מדבר המיוחד הזה שהם המציאו או שיש רק להם, ועושים הכול כדי לטפטף לצרכנים שרק להם יש את זה, וזה אכן נכון, כי אם היה את זה גם למישהו אחר, אז הם לא היו מותג.

נכון ל-2015 אפל הוא המותג הכי שווה בעולם!

מומחי חברת ג’נסיס למיתוג ופרסום דיגיטלי יגידו לכם שמיתוג הולך עם כסף ולהיפך. עובדה. עד לשנת 2015 היה מותג גוגל במקום הראשון בעולם ועכשיו מסבירים בג’נסיס, הוא נדחק למקום השני ואפל מככב עם שווי של 247  מיליארד דולר שמבטאים עלייה של 67% ומציבים אותו במקום הראשון. אז הקשר בין מיתוג ומחיר ברור, גם הדירוג של המותגים העולמיים נובע מהשווי הכספי שלהם. אבל קשה כמובן לנתק בין המותג והמחיר משום שכאשר המותג טוב, המחיר שלו עולה ומכאן שהזינוק של אפל מעיד על חדשנות, כושר המצאה וכנראה גם ניהול כלכלי נכון וזה בהחלט קשור להצלחה של אייפון 6 כמותג שעבר תהליך של מיתוג עסקי מנצח.

100 המותגים המובילים בעולם!

כבכל שנה מדרגים סוכנות הפרסום WPP וחברת המחקר מילווארד בראון את המותגים העולמיים עפ”י השווי שלהם. ג’נסיס מומחים לתהליכי מיתוג מסבירים כי השנה גוגל מדורגת במקום השני עם 174 מיליארד דולר וזינוק של 9%, ושווים הכללי של 100 המותגים הוא סכום שקשה אפילו לרשום אותו במספרים: 3.3. טריליון דולר. מישהו יודע כמה זה?
גם פייסבוק יצאה מהדירוג הזה טוב עם הצטיינות בצמיחה והראתה עליה של …99% משנה שעברה, וזה לחלוטין קשור לרכישה שלה את ווטצאפ ואינסטגרם ולכן פרסום בפייסבוק אפקטיבי היום יותר מתמיד.
כניסתה של עליבאבא ענקית המסחר לסינית לראשונה לדירוג, מבטא יותר מכל את הקשר ההדוק בין כסף ומיתוג שכן, מוצרים סיניים מעולם לא היו באיכות גבוהה ואינם נתפסים כמותג, אבל אם מסתכלים על השווי הפיננסי של עליבאבא שעומד היום על 66 מיליארד דולר, זה מסביר למה היא לא המציאה שום טכנולוגיה, שום אייפון ושום מנוע חיפוש אבל היא מדורגת במקום ה-13 המכובד.
מיתוג עסקי
תוכן עניינים

ליצירת קשר עם יועץ מקצועי השאירו פרטים וניצור איתכם קשר בהקדם:

ליצירת קשר עם יועץ מקצועי השאירו פרטים וניצור איתכם קשר בהקדם:

דברו איתנו

לפגישת ייעוץ ללא התחייבות השאר פרטים עכשיו או התקשרו:
03-5361513