מהם אתרים נגישים?

ג’נסיס מקימה אתרים נגישים

באוקטובר 2013 הוכנסו תקנות המחייבות הנגשת אתרי אינטרנט בעיקר אתרים שיש בהם עניין ושירות לציבור כולו.
אי- הנגשת אתר עלולה להגיע לקנסות כבדים ומבחינת החוק, זוהי עבירה פלילית.
איך הופכים אתר לנגיש ובאיזה רמה. לחברת ג’נסיס כל התשובות וכל הניסיון.
כ-20% מהאוכלוסייה במדינה מוגדרת כמוגבלת וחוק הנגישות מחייב נותני שירותים למיניהם ובכלל זה אתרי אינטרנט המעניקים שירות, לבצע בהם הנגשה, 3 שנים מפרסום התקנות, כדי לאפשר לבעלי מוגבלויות להשתמש באתרים. גוגל מדרג אתרים נגישים גבוה אבל הנגשת אתר מסתבר משתלמת גם מבחינת גוגל.
השימוש בתקנים סטנדרטיים השואפים ליצור שפה אחידה לכל סוגי הדפדפנים והתקני הגלישה כמו: מחשבי כף יד, סלולריים, מחשבים ניידים ועוד.

בהכנסת לדוגמה קורא מסך או תוכנה למסך לאנשים כבדי ראייה מדברת עם גוגל הכי טוב.

כיוון שגוגל הוא לא בן אדם, הוא לא שופט אתרים מבחינה חזותית אלא מבחינת מבנה, תוכן וקישורים והדפדפן הפנימי שיש לגוגל אוהב אתרים תקניים שמדברים איתו דרך כל העזרים הטכנולוגיים שקיימים בהם ומשום כך הוא גם ידרג אותם גבוה בתוצאות החיפוש.

חוק ההנגשה

סעיף 35 לחוק ההנגשה קובע את הדרישות להנגשת אתר (יש 3 רמות: A, AA, AAA). החוק מאפשר הטלת קנסות כבדים ואי-הנגשת אתר אף נחשבת לעבירה פלילית.
סעיף 61 א’ לחוק העונשין- כפל קנס בסך 150,600 ₪. לא נעים בכלל.

כמו כן נציבות שוויון זכויות לאנשים מוגבלים יכולה להוציא צו נגישות, ובאיחור של הנגשת אתר על כל יום ישלם בעל האתר קנס.

איך הופכים אתר לנגיש?

  • הכללת קורא מסך לשימוש ע”י עיוורים וכבדי ראייה, אנשים עם מגבלה מוטורית בידיים ואנשים הסובלים מלקות שמיעה וזקוקים לכותרות בולטות.
  • הסבר המלווה כל כפתור ותמונה שיש באתר האינטרנט.
  • תפעול האתר ע”י חיצים ומקש TAB ללא צורך בשימוש בעכבר.
  • שימוש בכותרות גדולות ומודגשות לגלישה יותר נוחה.בסרטי הוידיאו שבאתר יש כותרות.משתמש באופנים שונים כדי להדגיש קישורים.
  • כתיבת תוכן עם כותרות וכותרות משנה, כדי שהחומר יהיה ברור למגוון רחב של אוכלוסייה וגם לאנשים חסרי השכלה.
  • שימוש באלמנטים מבניים כמו טורים, טבלאות ורשימות כדי להסביר את התוכן.
  • שימוש במשפטים קצרים וברורים, ללא הסברים מפורטים מיותרים.הימנעות משימוש בראשי תיבות שאינם ברורים לכלל האוכלוסיה.
  • שימוש בניקוד חלקי, כאשר יש צורך בכך.
  • עיצוב מנגנוני ניווט נוחים באתר והיררכיית מידע ברורה.
  • כותרות נוחות וברורות מבחינה עיצוב וכמה שיותר אמצעי איתור: תגיות, מפת אתר, רשימת קישורים ועוד.
  • שימוש נכון ולא מופרז באמצעי עיצוב, לא להעמיס, לבצע הפרדות בין אזורים על המסך שהכול יהיה נקי וברור לכל גולש.
פיתרון נגיש לסרטוני פלאש כמו למשל סרטון פלאש אילם או מתן טקסטים חלופיים לסרטונים.צבעוניות אתר נגיש חשובה מאוד בעיקר כאשר מדובר עם אנשים כבדי ראייה או עיוורי צבעים.
יש להימנע מצבעים הומוגניים שאין ביניהם ניגוד חריף (לכבד הראייה הם יראו אותו דבר).אין להשתמש בצבע כמעביר מידע יחידי אלא להוסיף לו אייקון, סמל ועוד.
עבור קהל עיוורי הצבעים יש להימנע משימוש בצבעים אדום, ירוק, צהוב וכחול אחד בתוך השני, הם לא יוכלו להבחין בהבדלים שביניהם.ליצור אבחנה ברורה לבין צבעי טקסט לבין צבעי רקע.
לפני החלטה על בחירת צבעים לאתר, כדאי להשתמש בסימולטור של עיוור צבעים כדי להבין יותר את מגבלות התפיסה שלהם לגבי צבעים.
אתרים נגישים כאמור הם אתרים חביבים על גוגל ובכלל, כיוון שהחזון של חברת ג’נסיס הוא להשתמש בשיטה שפשוט עובדת, יש לנו גם שיטה מוכחת להנגשת אתרים ואנחנו מזמינים אתכם בעלי האתרים להיות חלק ממהפכת הנגישות באינטרנט למען המוגבלים שבחברה ולפנות אלינו לקבלת יעוץ בתחום הנגשת אתרים.
רוצה להבין את ההקשר בין אתר נגיש לאתר וורדפרס? כנס >>> בניית אתר וורדפרס
אתרים נגישים
תוכן עניינים

ליצירת קשר עם יועץ מקצועי השאירו פרטים וניצור איתכם קשר בהקדם:

ליצירת קשר עם יועץ מקצועי השאירו פרטים וניצור איתכם קשר בהקדם:

דברו איתנו

לפגישת ייעוץ ללא התחייבות השאר פרטים עכשיו או התקשרו:
03-5361513