מה בן גוריון היה עושה בפייסבוק?

הצצה תמימה אל עמוד הפייסבוק של המנהיג שלנו, ראש הממשלה בנימין נתניהו מעלה סוגיה אבסורדית למדי במימדים של מנהיגות, זמן וטרנדיות עד כדי גיחוך. האם יתכן כי ראש הממשלה שלנו, נבחר העם, ישאל אותנו בין אם זה ישירות או בין אם זה דרך כותב הפוסטים שלו את השאלה שמופיעה השבוע בדף שלו והיא הסכיתו והפנימו: “האם אתם חושבים שאני מנהל את ארץ ישראל כראוי”.

אם ניקח את הפוסט הזה 60 ומשהו שנה אחורה, היה יכול להיות פוסט של הרצל ששואל בבאזל: “מה דעתכם על האגדה?” ובן גוריון במקום שיכריז על הקמתה של המדינה היהודית היה פוצח בשאלה החברתית: “חבר’ה מה דעתם, רוצים מדינה ? עשו לייק לא רוצים, לכו לקיבינימט”.

האם יתכן?

האם יתכן כי מה שנקרא היום רשתות חברתיות, אמור להיות גם הבמה הפוליטית והמדינית של ראש הממשלה. האם זה ראוי? איך אתם הייתם רואים את תמונת הפרופיל של ראש הממשלה? עיצוב לוגו מותאם אישית? דגל ישראל ברקע? מעולם לא חלמתי, גם מאז שהייתי ילד וחשבתי שמנהיגים הם גבוהים, חסונים וגיבורים שיום אחד ראש הממשלה שלי ישאל אותי מה דעתי על הניהול שלו?

בעיני זה כמו שאני אלך עכשיו ברחוב ואשאל מישהו מה הוא חושב על איך שאני מתלבש, להבדיל כן. אבל זה דומה במידת ההתייחסות שכן, אני כמובן לא אתייחס לדעה שלו, אז למה שבכלל אשאל אותו, ומצד שני חשוב לי לדעת אם אני מתלבש יפה, אבל לא ממישהו זר שעובר ברחוב.

ניהול דפי פייסבוק

 

אותו דבר עם נתניהו. אני מבין אדוני ראש הממשלה שאתה רוצה לקבל משוב על ההתנהלות שלך אבל ממי? מאנשים שגולשים בפייסבוק? האם נתת פעם את דעתך על חתך הגילאים, סוג, מין, מקצוע ואפיונים אחרים של קהל הגולשים? האם באמת אדוני ראש הממשלה מעניין אותך מה חושבת עליך מעצבת גבות ממטולה או מגדל דבורים ממושב בצפון ?

אני לא חושב שזה מה שמעניין אותך, אני חושב שזה יפה שאתה נמצא בפייסבוק כמו כולם, אני חושב שראש ממשלה שרוצה לפעמים להיות כמו כולם, נותן לכולם להרגיש שהוא חלק מהם וזה בסדר, גם אם זה תרגיל יחצנ”י, זה בסדר גמור ועד הפייסבוק יש לציין, כל הנבחרים נעלמו אחרי הבחירות אז לפחות עכשיו רואים אתכם בדפים שלכם, את כולם רואים לא רק אותך ראש הממשלה. כל הקואליציה וכל האופוזיציה בפייסבוק, נראה לי אפילו ולא אגזים אם אומר שיותר קל להעביר שאילתות בפייסבוק מאשר בכנסת. פרסום בפייסבוק לראש הממשלה? יש חיה כזאת?

אבל- והאבל הזה הוא גדול מאוד. מאז ומעולם אנשים, פרלמנטים של בני 80 פלוס, נהגי מוניות ואנשי שוק דיברו על פוליטיקה כל היום תוך כדי ביקוע  אבטיחים וכוס אמק על המדינה הזאת, אבל מי הקשיב להם. הם ואולי כמה קליינטים שלהם. מי שרוצה שיקשיבו לו הולך הלאה עם הדעות שלו וזה מה שאתה עשית ולכן אתה לא צריך להקשיב לכל מי שיש לו מה להגיד לך, ובטח לא על הניהול שלך את ארץ ישראל.

אדוני ראש הממשלה אני רוצה לסמוך עליך שיש לך יועצים טובים ושיחד אתם מקבלים את ההחלטות הנכונות, ואני לא רוצה לחשוב בכלל שאתה לוקח בחשבון את מה שכותבים לך בפייסבוק או את כמות הלייקים שאתה מקבל ובעיקר לא בדיון על המדינה שלי, אדוני ראש הממשלה זאת לא רק המדינה שלך זו ארץ ישראל שלנו, והגיע הזמן להפסיק לדון עליה בכזו קיצוניות בפייסבוק. בתור אזרח זה ממש מעליב אותי, ובתור חברת אינטרנט, זה עוד יותר מעליב אותי אתה יודע למה ?

כי אתה משתמש בפוסטים ובשיטות שיווקיות כמו שאנו משווקים מיתוג. ראש הממשלה היקר שלי, ארץ ישראל לא זקוקה לתהליך של מיתוג, ארץ ישראל היא של העם הנבחר היושב בציון, היא לא ניתנת לדיון ולא למיקוח והיא לא זקוקה להצעות על ניהול, היא זקוקה למנהיג שמאמין בעצמו ולא איכפת לו מה אומרים על הניהול שלו, מי באמת יכול להעביר בפייסבוק ביקורת על ראש הממשלה, איציק הזגג?

לסיום, אנחנו רוצים ראש ממשלה לא טרנדי, מישהו כזה מפעם, מנהיג אמיתי שמעדיף לעשות יוגה בים ולא לשלוח פוסטים לעם ישראל.
מה בן גוריון היה עושה בפייסבוק?
תוכן עניינים

ליצירת קשר עם יועץ מקצועי השאירו פרטים וניצור איתכם קשר בהקדם:

ליצירת קשר עם יועץ מקצועי השאירו פרטים וניצור איתכם קשר בהקדם:

דברו איתנו

לפגישת ייעוץ ללא התחייבות השאר פרטים עכשיו או התקשרו:
03-5361513