מה זה מיתוג לעסק ולמה זה חשוב?

בחירת שם לעסק, זה כמו לבחור שם לתינוק. יש הורים שאומרים, עד שאני לא אראה אותו, אני לא אדע איזה שם מתאים לו. ככה זה גם עם עסק. עד שלא תבינו מה המהות של העסק שלכם, לא תשכילו למצוא לו שם מתאים.

ראשית בחירת שם לעסק היא חלק מתהליך של מיתוג. כלומר זה מה שקורה סביבנו היום. אנחנו חיים בעולם של מותגים ויש להם שמות. אין דבר כזה מותג בלי שם. לכן חשוב מאוד להמציא שם ויש כמה תנאים ופרמטרים שכל שם טוב חייב לעמוד הם. כלומר- זה לא משהו ספונטני שמישהו פולט. זה חייב להתאים למוצר, להיות נגזרת של הערכים שלו וצריך להיות קשר הדוק, בין המותג לבין השם.

במאמר זה נבחן איך נולדו כמה משמות המותגים הגדולים בעולם, ומה הוביל את יוצריהם למתן השמות הללו. כאשר מאחורי השמות יש סיפור או עובדות אמת, הצרכנים גם ידעו אותם בסופו של דבר ויזכרו את השמות גם בגלל הסיפור שמאחוריהם.

מה זה מיתוג לעסק ולמה זה חשוב?

מה זה השם איקאה?

איקאה זה שם שמורכב משם הבעלים ושתי האותיות האחרונות הם מהמקומות בהם הוא גדל. בדרך כלל תמצאו שמות מרכיב אישי. שם משפחה או ראשי תיבות של שם פרטי. או שם שמורכב מחומר שיש במוצר כמו למשל קוקה קולה- עלי קוקה. צריך להיות קשר ישיר בין המותג ובין השם שניתן לו. על הקשר הזה כמו שאמרנו לומדים גם הצרכנים, וכך הם גם למדים יותר על המוצר וההיסטוריה שלו.

ניימינג- בחירת שם לעסק היא לחלוטין חלק חשוב מכל מיתוג עסקי. היא חלק מהאסטרטגיה של המיתוג והשיווק. אם לקצביה קוראים שפונדרה, המבינים בבשר יודעים שזה חלק משובח ולכן הם יעניקו יחס משובח גם לקצביה הזו או יצפו ממנה למכור את הנתחים הכי טובים.

שם טוב של עסק צריך להעלות אסוציאציות אצל מי ששומע אותו, ובדרך כלל הוא מרמז על המקום עצמו ועל מה שמוכרים בו. 

השם אינסטגרם מורכב משתי המילים אינסטנט שזה מהיר, וטלגרם שפירושו מסר. מייסדיו מייק קריגר וקווין סיסטרום, גרסו כי תמונות מהירות שאנשים מעלים מהוות סוג של מסרים כדי לחלוק אותם עם אנשים אחרים.

כאשר יוצרים שילובים של שמות, יש מאחוריהם בדרך כלל סיבה טובה או כמה. 

לימוד העסק יוצר את המיתוג הספציפי

מיתוג הוא לא תורה או חוקים, הוא מאוד ספציפי. כדי להעניק שם לעסק בתהליך של מיתוג, חייבים ללמוד אותו ואת הכוונה שמאחוריו. להבין מהם הרכיבים החשובים והמיוחדים של המותג הזה, שאפשר להוביל אתם את השם.

בעבר חשוב לומר, כמעט כל המותגים העולמיים קיבלו את שמם משמות הבעלים או המקומות בהם הם נוצרו. היום אין אדם שלא יודע שהאחים מקדונלד ייסדו את מקדונלד ושחברת קלוגס היא שם המשפחה של מייסדיה.

בעבר חשוב לומר, זה הספיק. כלומר לא היה צריך משרד פרסום כדי להביא שם טוב. לא היו כל כך הרבה מוצרים ולכן הבידול היה בעצם המצאת השם. אבל בעידן של היום של שפע מוצרים, חייבים להבריק עם השם. תהליך של מיתוג לעסק, לוקח בחשבון גם את השמות של המתחרים ומתרחק מהם כמו מאש.

בדרך כלל מוטלת מלאכת מציאת השם על משרד פרסום דיגיטלי. השם הנבחר צריך להיות בהחלט הברקה אבל לא מבריק. כלומר הוא יכול להיות השם הכי פשוט, אבל ההברקה היא שהוא מתאים למותג. זה יכול להיות הסביח של ציונה והחמוצים של תחיה. משהו מאחורי זה צריך לגרום לצרכנים להעדיף אותם, יהיה פה סיפור לספר ותהליך של מיתוג מספר את הסיפור הזה לאוהדי המוצר וגורם להם להיות נאמנים אליו. 

ראו עוד: קידום בפייסבוק, מיתוג אישי

מה זה מיתוג לעסק ולמה זה חשוב?
תוכן עניינים

ליצירת קשר עם יועץ מקצועי השאירו פרטים וניצור איתכם קשר בהקדם:

ליצירת קשר עם יועץ מקצועי השאירו פרטים וניצור איתכם קשר בהקדם:

דברו איתנו

לפגישת ייעוץ ללא התחייבות השאר פרטים עכשיו או התקשרו:
03-5361513