מה זה קופירייטר?

אחד מאנשי המקצוע שאתם כבעלי עסקים תצטרכו, ככל הנראה, לעבוד אתם לא מעט הוא קופירייטר. סביר להניח ששמעתם את המונח המקצועי הזה לא פעם, לא בטוח שידעתם להבדיל בין כותב תוכן רגיל לבין קופירייטר, וייתכן אפילו ויש לכם כיוון מחשבתי על מיהו קופירייטר מתקופת הפרסום שלפני תקופת הדיגיטל. כמו בכל דבר בחיים, גם תפקידו של הקופירייטר השתנה מעט לאורך השנים, ההכשרות המקצועיות הינן שונות לרוב והדגש כיום הוא הרבה יותר על הפרסום הדיגיטלי. אז מה זה קופירייטר? איך בוחרים אחד מתאים לעסק שלי? באילו מקרים נצטרך אותו? מה הקשר שלו לעולם הפרסום הדיגיטלי כיום או אפילו לשירות קידום אתרים? חברת הפרסום ג’נסיס עושה לכם סדר בנושא.

אז ראשית – מי הוא הקופירייטר ומהי כתיבה שיווקית?

אז בדרך כלל כאשר אנו חושבים על קופירייטר לרוב נחשוב על איש מקצוע האחראי על סיסמאות שיווקיות כאלו ואחרות, כתיבת תכנים לפרסומות בטלוויזיה או משפטים שיווקיים למודעות פרסום בעיתון או לעלון השיווקי של החברה. כיום קופירייטר וכן לימודי קופייריטינג בכלל שמים דגשים על כתיבה שיווקית לפרסום הדיגיטלי. לא שהפרסום המסורתי הוותיק אינו עובד יותר אולם הוא נחשב פחות אפקטיבי מהפרסום הדיגיטלי הנחשב גם ליותר פופולרי כיום. אם כן, בין הדברים שקופירייטר ידאג להם היום יהיו פחות סיסמאות שיווקיות ויותר כתיבה למודעות בקמפיינים ממומנים, ניסוח פוסטים ומודעות לרשתות החברתיות, כתיבת תכנים לאתרים בדגש על כתיבה שיווקית ולא רק אינפורמטיבית, יצירת סלוגנים לחברות, ניסוח תכנים לדפי נחיתה ועוד. 

האם אנו חייבים קופירייטר לעסק?

התשובה היא לא. אינכם חייבים קופירייטר. למרות זאת, כמו בכל תחום ועם כל איש מקצוע, מומלץ להיעזר בשירותיו של קופירייטר מקצועי. כזה שיהיה אחראי על תכנים שונים באתר שלכם ומחוצה לו. אין צורך כמובן לשכור עובד שעתי לשם כך וכי ניתן לעבוד עם קופירייטרים מקצועיים העובדים כפרילנסרים או מול חברת פרסום המחזיקה קופירייטר טוב שיכול לכתוב עבורכם.

האם יש קשר בין קופירייטר לקידום אורגני?

שירותיו של קופירייטר חשובים מאוד ויכולים לשמש כל בעל עסק, הן לצרכי מיתוג וכמובן גם לצרכי פרסום. עם זאת הם לא נדרשים לכל אתר אינטרנט או לכל תוכן שאתם כותבים. כך למשל – מאמרים לבלוג שלכם יכולים להיות אינפורמטיביים ובעלי ערך לגולשים גם אם אין בהם אספקטים שיווקיים המנסים לקדם מוצר/שירות מסוים. באתרי מסחר אלקטרוני למשל, ניתן לכתוב מפרט על המוצרים באמצעות תוכן סטנדרטי, פשוט, המציג את המוצר והיתרונות שלו בגובה העיניים. ללא סיסמאות או אלמנטים חבויים בתוכן. עם זאת ניתן להיעזר בקופירייטר להכין תוכן המשלב בין המידע האינפורמטיבי לאלמנטים שיווקיים המציגים את יתרונות המוצר, למי הוא יכול לעזור ולהניע את הגולשים לפעולה. האם זה חובה לא? האם זה מומלץ? כן. קופירייטר יכול לתרום באופן כללי להכנת תכנים שיווקיים לאתר שישפרו את אחוז ההמרה באתר, הרלוונטיות של התוכן לגולש ולשיפור חוויית השימוש באתר. כל אלו עשויים להשפיע במידה כזו או אחרת על קידום אורגני ולכן מומלץ לשלב תוכן שיווקי באתר שלכם ולא רק בדפי נחיתה או מודעות של פרסום ממומן. התוכן השיווקי אף יכול להיות יעיל בעמודי שירות באתר, בדף הבית ועוד.

איך לבחור קופירייטר טוב לעבוד אתו?

חשוב להבין כי יש קופירייטרים ברמות שונות (כמו כל איש מקצוע) ואלה עשויים גם לעבוד במחירים שונים ובמהירויות שונות. לצד אלה יש פרמטרים אחרים שכדאי לבדוק לפני שבוחרים קופירייטר לעסק. להלן כמה מהם:

  • הכשרה מקצועית – אז נכון שבאינטרנט מסתובבים הרבה אנשי מקצוע נהדרים בתחום בניית אתרים, קידום אתרים, כתיבת תוכן, עיצוב גרפי ואחרים – שלא למדו תואר או אפילו לא קורס ייעודי במוסד אקדמי נחשב. אותם אנשים יודעים את העבודה, התנסו בכך המון שנים, למדו באמצעות האינטרנט ושיפרו את הידע המקצועי שלהם לאורך השנים כך שהפכו להיות אנשי מקצוע נהדרים ברמה הגבוהה ביותר. עם זאת, אם אתם רוצים מדד לסינון ראשוני, כדאי יהיה לבדוק היכן למדו את המקצוע ומהי ההכשרה המקצועית שלהם.
  • כותב תוכן הוא אינו בהכרח קופירייטר – ישנם כותבי תוכן רבים המתבלבלים בין קופירייטינג (כתיבה שיווקית) לכתיבת תוכן אינפורמטיבי רגיל. חשוב להבדיל בין סוגי הכתיבה השונים אחרת תמצאו את אנשים מזמינים תוכן שיווקי מכותב תוכן שיודע רק לכתוב מאמרים לצרכי קידום אורגני ואז לשלם פעם נוספת לקופירייטר מקצועי. קופירייטר ידע לשלב בין תכנים אינפורמטיביים לשיווקיים, בעוד לא כל כותב תוכן ידע לעשות זאת. 
  • תיק עבודות – בחנו את תיק העבודות של הקופירייטר. אם יש לו תכנים מהסוג שאתם רוצים להזמין בדקו אותם קודם (לדוגמה תכנים שיווקיים לאתר, תוכן לדף הבית, תוכן לעמוד שירות, תוכן לדף נחיתה, מודעות ממומנות, סלוגן לעסק וכו’). 
  • תשוקה למקצוע – נכון שיש קופירייטרים טובים כיוון שהם יצירתיים ובעלי שליטה גבוהה בשפה העברית, אולם אם תמצאו בשיחה עם הקופירייטר שיש לו גם תשוקה רבה למקצוע זה רק יכול להוסיף לביצועים שלו ובכלל לעבודה אתכם.
  • הזמינו כמות קטנה של מאמרים – מומלץ להתחיל בעבודת פיילוט קטנה בתשלום מול הקופירייטר ולא לבצע הזמנה גדולה על ההתחלה. זאת כדי לבחון את השירות שלו בתקציב סביר ולוודא שאתם עובדים עם האיש הנכון ביותר עבורכם ולא לזרוק כסף לפח.
קופירייטר
תוכן עניינים

ליצירת קשר עם יועץ מקצועי השאירו פרטים וניצור איתכם קשר בהקדם:

ליצירת קשר עם יועץ מקצועי השאירו פרטים וניצור איתכם קשר בהקדם:

דברו איתנו

לפגישת ייעוץ ללא התחייבות השאר פרטים עכשיו או התקשרו:
03-5361513