מיתוג לעסק

מיתוג לעסק: למה ומתי?

מיתוג לעסק הוא התהליך בו נוצר מותג חדש. במסגרת התהליך הזה יש להחליט מהם הערכים של המותג, וכיצד אפשר לפתח את הזהות שלו. המטרה היא להחדיר אותו לתודעת קהלי היעד הרלוונטיים שלו. עושים זאת באמצעי פרסום ושיווק שונים.

זהות המותג מורכבת מכמה קטגוריות חשובות.

שם המותג

שמו של המותג חשוב מאוד. הוא אמור לרמוז על יתרון ייחודי של המותג כמו למשל: מהיר, קל, נוח, רזה, שמן, קצר, ארוך ועוד. כאשר יש הלימה בין שם המותג לבין התכונות שלו, קל לקהלי היעד שלו לזהות אותו ולהבין גם מדוע נבחר שמו.

בדרך כלל שמו של מותג מצליח לעולם לא משתנה. לרוב גם לא המעטפת שלו כמו אריזה ולוגו. אחת לכמה שנים ייתכן שיתבצע שינוי כלשהו מזערי בלוגו או באריזה, אבל לא ברמה שתרחיק את הצרכנים מהמותג עד כדי כך שיתקשו לזהות אותו. שמו של מותג הוא הכתובת של הצרכן אליו והוא הולך אליו.

מיתוג עסקי מקצועי לעסק

לוגו למותג

לוגו למותג נבנה ע”י מעצב גרפי. כמו השם גם הלוגו נועדו להגיד משהו על המותג. עוד משהו שחשוב להגיד עליו ועושים את זה בצורה של סמל גרפי כלשהו. הלוגו חייב להיות פשוט, קליט ובצבעים המאפיינים את המותג. בהתאם נבנה גם אתר בצבעים הללו. יש רצף של שפה גרפית שעובר דרך הלוגו, האתר, מודעות קמפיינים ועוד. זוהי מעטפת שלמה של מיתוג לעסק. כך הצרכנים לומדים לזהות את המותג ולצרוך אותו. חשוב מאוד שגם השם וגם הלוגו לא יהיו דומים אפילו לא במעט לעסק מתחרה. כך יוצרים בידול בין עסק אחד לאחר, כך יוצרים בולטות שונה ומובילים את נאמני המותג אליכם ולא למתחרים. כאשר מתחרים עושים חיקוי של שם או לוגו ויוצרים בלבול אצל הצרכנים, יש פה מקום לנקיטה של אמצעים משפטיים.

מיהו המותג?  עסק, בעל מקצוע ?

כל משרד פרסום דיגיטלי אליו פונים, צריך להחליט מיהו המותג. האם מדובר בבעל מקצוע, בחברה, בעסק קטן. מי עומד במרכז המיתוג. מיתוג לעסק דומה למיתוג של בעל מקצוע וכל מיתוג בכלל הכללים הם אותם כללים.

צריך לנתח מהי ההתנהגות של המותג, מיהו קהל היעד שלו ומה שפת המיתוג שלו. האם הוא זול, יקר, פשוט, יוקרתי ועוד. על סמך ההחלטות האלה יתבצע המיתוג. המסרים הללו צריכים לעבור דרך כל מוצרי האינטרנט של המותג. אחרי שנקבעות תכונות המותג, צריך להחליט באיזה צבע להגיד אותם, מהי השפה הגרפית המתאימה להם ועוד. הצבעים האלה כאמור וגם היתרונות של המותג יבואו לידי ביטוי גם בלוגו שיעוצב למענו.

מעטפת שלמה של מיתוג לעסק

כאשר עסק מפגין אחידות, הוא נראה לקהלי היעד שלו עסק חזק עם מה שנקרא “רגליים על הקרקע”. האחידות והיציבות שלו צריכים לבוא לידי ביטוי בתהליך של מיתוג עסקי. השפה הגרפית תהיה אחידה בכל המוצרים של המותג: שילוט, נייר מכתבים, כרטיסי ביקור, פליירים וכל מה שהמותג זקוק לו. ברמת השירות, הנראות האחידה של המותג, נוסכת ביטחון בלקוחות שלו. זה מראה על יציבות ושפה אחידה שגורמת לבטוח במות. גם שרשרת מוצרי הפרסום של העסק הזה צריכים להיות תואמים לצבעים, ללוגו ולמסרים שרוצים להעביר על המותג.

גם הפרסום והשיווק של העסק, צריכים להיות חלק מהמיתוג ולדבר באותה שפה. אם זה אתר אינטרנט, דפי נחיתה, דף בפייסבוק, חשבון באינסטגרם ועוד. גם הקונספט צריך להיות מזוהה בכולם. ללקוחות קל יותר להתחבר לדברים ברורים. הם לא צריכים קמפיין אבסטרקטי, הם צריכים מסרים ברורים, לוגו ושם ושפה אחידה.

לחצו על הקישור >> חברת פרסום על מנת לחזור לעמוד הראשי של האתר