משנה צבע לאדום – המהלך המיתוגי ששינה את התרבות שלנו

אנחנו קמים בבוקר. שגרה. אותו הסדר, אותו הקפה, אותה הדרך לעבודה.
אנחנו לא מרגישים, אבל חי בנו משהו, טבוע בנו, בכולנו: מיתוג.
האסוציאציה הראשונה שעולה לנו לראש (כמה שיותר מהר יותר טוב), לא הגיעה לשם במקרה. אנחנו עברנו תהליך הטמעה, נתפסנו בקורים שמישהו טווה היטב.

מיתוג יכול לחיות בשני מקומות: הראש או הלב
מיתוג טוב, יהיה בשניהם.
ואיך מחברים בין השניים? 

נכנסים אל עומק התרבות, אל הקונצנזוס, אל אותם הדברים שמעוררים בנו רגשות חזקים של נוסטלגיה ותקווה.

אחד מתהליכי המיתוג החזקים ביותר הגיע באישון לילה, בשקט מופתי, ירד בארובה שלנו ונכנס אל סלון ביתנו. 

החיבור בין האדם החביב ביותר בעולם לבין המשקה שאי אפשר להוציא מהתודעה כשרואים את הצבע האדום

עד לשנות ה30 של המאה הקודמת, סנטה קלאוס נהג להתלבש בבגדים ירוקים, על פי סיפור עם הולנדי עתיק הוא עבר הרבה גלגולים במהלך מאות שנים, היגר עם ההולנדים אל ארצות הברית ושם גם קיבל את שמו הנוכחי.

אז למה בתודעה שלנו, המתנות מגיעות מאדם לבוש בחליפה אדומה?

אתם מתחילים לחבר את הנקודות, בין האדום האייקוני של סנטה, האדום המסמל את החג הכי שמח וחגיגי בתרבות המערבית, לבין המשקה שתקבלו אם תהיו ילדים טובים? 

כמו כל חברה שמכבדת את עצמה, יצאה קוקה קולה בשנות ה30 בקמפיין לקראת חג המולד.

בקמפיין נראה סנטה המאוייר שמח וסמוק לחיים, מחזיק בבקבוק קוקה קולה ולובש בגד אדום בגוון המותג. 

הבחירה בפרזנטור הספציפי הזה לא הייתה מקרית: לחברת קוקה קולה הייתה ירידה במכירות בכל חורף והמשקה החל להתקבע כמשקה של קיץ. 

כדי לצאת מהנישה הזו, נדרשה דמות מוכרת, אהובה, המקושרת לצרכנים לעונת החורף. ומי יותר מתאים מסנטה קלאוס בעצמו? 

מאז בכל פעם שנראה את סנטה, הוא ילבש אדום בוהק ואנחנו כבר נדע מה מתחשק לנו לשתות.

BY
Ayelet Dan
18.11.2021

 

קוקה קולה
תוכן עניינים

ליצירת קשר עם יועץ מקצועי השאירו פרטים וניצור איתכם קשר בהקדם:

ליצירת קשר עם יועץ מקצועי השאירו פרטים וניצור איתכם קשר בהקדם:

דברו איתנו

לפגישת ייעוץ ללא התחייבות השאר פרטים עכשיו או התקשרו:
03-5361513