נכס דיגיטלי מניב

אחד התחומים העולים בשנים האחרונות הוא פיתוח נכסים דיגיטליים. יזמים ואנשי עסקים מכירים לרוב עסקים פיזיים שהם משקיעים בהם אולם העולם הדיגיטלי של האינטרנט פתח בפנינו הזדמנויות רבות חדשות. הזדמנויות אלה מאפשרות לנו להתפתח לאפיקים חדשים ולהקים נכסים דיגיטליים מניבים. אם יש לכם אתר אינטרנט או נכס דיגיטלי אחר אתם רוצים להתייחס אליו כאל עסק לכל דבר ועניין. כאשר תעשו זאת תוכלו להתחיל לייצר ממנו גם את ההכנסה הנדרשת עבורכם. אז מהו נכס דיגיטלי מניב? אילו דוגמאות של נכסים מניבים אפשר לפתח כיום? ולא פחות חשוב – מי מבצע את העבודה?

מדוע אתם רוצים נכס דיגיטלי משלכם?

נכס דיגיטלי הוא למעשה כל אתר, כלי, תוכנה, אפליקציה או תשתית דיגיטלית בבעלותכם שיש לה ערך כלכלי מסוים. ברגע שאותו נכס דיגיטלי מניב עבורכם רווחים, ללא קשר אם מדובר ב10 שקלים או 10,000 – מדובר בנכס מניב. כעת המטרה שלכם היא לייצר נכסים מניבים שכאלה, להגדיל את ההכנסה בכל נכס ולהתרחב לנכסים נוספים. בעידן של האינטרנט של היום לא רק שזה אפשרי אלא גם כמעט חובה לייצר נכסים דיגיטלים, שיניבו לכם רווחים חודשיים שיעזרו לכם להגדיל את ההכנסות שלכם, בין אם ההכנסה העיקרית שלכם היא מעסק פרטי או עבודה כשכירים. 

דוגמאות לנכסים דיגיטליים שניתן לפתח:

  • אתר אינטרנט – הנכס הבסיסי והפופולרי ביותר הוא אתר אינטרנט. זה יכול להיות בלוג בנושא מסוים, אתר תדמית, פורטל או כל דבר אחר. האתר יכול להכניס מכמה וכמה דרכים כמו מכירת שטחי פרסום, תוכניות שותפים, קידום מוצרים ושירותים שלכם, פרסומות PPC, בניית אתר מנויים ועוד. 
  • חנות דיגיטלית – בהמשך לסעיף הקודם אתר חנות דיגיטלית יכול להיות נכס נהדר. אם יש לכם רעיון לקו מוצרים שאתם יכולים למכור בחנות הדיגיטלית שלכם, תוכלו להשיג את המוצרים במחיר טוב ולמכור אותם ברווח – יש לכם עסק. אם תוכלו לבנות מערכת אוטומציה שמבצעת את העבודה עבורכם אז בכלל תרוויחו מכך. חברת ג’נסיס מתמחה בשירותי בניית אתרים בכלל וחנויות דיגיטליות בפרט. גם חנות באיביי/אמזון שתמכור היטב יכולה להיות נכס מניב אך אם אתם רוצים שליטה מלאה על המותג שלכם ושבירת תקרת הזכוכית של פלטפורמות שונות הרי שאתר משלכם יהיה הצעד הנכון עבורכם.
  • כלי/מערכת – אם יש לכם רעיון לכלי, תוכנה או מערכת מסוימת שאנשים אחרים יוכלו להשתמש בה תוכלו להרוויח כסף או מעלות חודשית/שנתית עבור השימוש במערכת או בתשלום חד פעמי רווחי ושיווק המערכת כמוצר לכל דבר. לאחר מכן תוכלו לפתח כלים נוספים משיקים ולעשות אפסיילים וקרוסיילים וכך לפתח את העסק שלכם.
  • קורסים ומוצרים דיגיטליים – אם יש לכם התמחות או ידע מקצועי ברמה טובה מאוד בתחום מסוים תוכלו ללמד את הידע הזה אנשים אחרים בתשלום. האינטרנט מלא בחומר מקצועי שניתן ללמוד ממנו אבל עם הייעוץ הנכון תוכלו להפיק מהידע המקצועי שלכם מוצרים דיגיטליים איכותיים שעשויים להיות שווים כסף לאחרים. 
  • תמונות – אם אתם אוהבים לצלם תמונות תוכלו לייצר מאגר תמונות ולמכור זכויות לשימוש. כמובן תצטרכו לקחת בחשבון את האובייקטים ואנשים המצולמים כדי לא להפר את פרטיותם של אחרים. 
  • מוסיקה – יודעים להפיק שירים, רינגטונים ורצונות מוסיקליות? תוכלו למכור את זכויות השימוש בהם.

איך מפתחים נכס דיגיטלי מניב?

יש כמובן מגוון רחב של אפשרויות לבניית נכסים דיגיטליים מניבים. לרוב יהיה מדובר באתר אינטרנט בסגנון בלוג או חנות דיגיטלית שניתן לקדם בתחום מסוים ופשוט לייצר כסף ממכירת שטחי פרסום, קידום שירותים משלכם, תוכניות שותפים או מכירת מוצרים אונליין עם משלוח עד בית הלקוח. לא משנה במה תבחרו תוכלו להגיע עם הרעיון שלכם אל ג’נסיס וביחד נבנה אסטרטגיה מנצחת למיתוג ופרסום הנכס שלכם וכיצד מייצרים ממנו כסף. החברה תלווה אתכם משלבי הייעוץ הראשוני, דרך בניית התשתיות ועד הפרסום, קידום אורגני וניהול קמפיינים לקידום הנכס.

שלב 1 – גיבוש רעיון:

בשלב הראשון יהיה עלינו לגבש את הרעיון של הנכס הדיגיטלי שלכם. באיזה נכס דיגיטלי מדובר? נאפיין את המשאבים הנדרשים לתפעול הנכס הדיגיטלי, כיצד נרוויח ממנו כסף, היכן נמצא קהל היעד שלכם? וכו’.

שלב 2 – בניית אסטרטגיה:

השלב הבא יהיה לקחת את הנתונים שאספנו ולבנות אסטרטגיה מעשית. החל מהתשתיות הנדרשות, דרך העיצובים והרעיון הכללי של הקופי ועד לפרסום ויצירת הכנסות מהנכס הדיגיטלי, התפעול השוטף שלו ועוד.

שלב 3 – בניית תשתיות וקרייאטיב:

בשלב הזה נתחיל בבניית התשתיות. נבנה את האתר הנדרש, נשקיע בעיצובים, תוכן, חוויית משתמש ברמה הגבוהה ביותר. בהתאם לסוג הנכס הדיגיטלי שאתם רוצים לבנות נשקיע בבניית תשתית איכותית שתלווה אתכם ותיתן לכם יתרון על המתחרים שלכם.

שלב 4 – פרסום ובניית קהל:

לאחר בניית התשתיות תצטרכו להתחיל לפרסם את האתר שלכם כדי לבנות את הנכס הדיגיטלי שלכם. לא משנה אם האתר עצמו הוא הנכס, אם אתם מקדמים אתר חנות או אפילו מוצרים דיגיטליים משלכם. נגבש את אסטרטגיית הפרסום שלכם, מה התקציב הנדרש, מהי הדרך הטובה ביותר לקדם את הנכס שלכם ועוד. לדוגמה: אתר שנועד לפרסום כתבות ותכני וידיאו למשל כמו מגזינים ומקומונים למיניהם או פורטלים בתחום מסוים יידרשו יותר קידום אתרים וקידום המדדים השונים של האתר, כמות הכניסות ועוד. אם הנכס הדיגיטלי שלכם הוא מוצר דיגיטלי למשל האתר יכול להיבנות כמיני סייט המשווק את אותו מוצר דיגיטלי וכאן אולי הדגש יהיה דווקא על קמפיין ממומן או אפילו בניית קהילה ואתכם כמומחים בתחום שלכם.

שלב 5 – ניתוח נתונים ושיפור אלמנטים שונים במשפך השיווקי:

לבסוף נבצע מעקב אחר נתונים שונים ונבצע שיפורים לאורך הדרך. 

בניית נכסים דיגיטליים
תוכן עניינים

ליצירת קשר עם יועץ מקצועי השאירו פרטים וניצור איתכם קשר בהקדם:

ליצירת קשר עם יועץ מקצועי השאירו פרטים וניצור איתכם קשר בהקדם:

דברו איתנו

לפגישת ייעוץ ללא התחייבות השאר פרטים עכשיו או התקשרו:
03-5361513