קידום אתרים בגוגל לבד

כאשר לקוח מחפש ביטוי שרלוונטי לתחום שלכם ולשירותים שאתם מספקים אין ספק שאתם רוצים להופיע ראשונים בגוגל. מבלי לפגוע ביתרונות של הפרסום הממומן בגוגל הרי שקודם אתרים אורגני נחשבת לטכניקת פרסום הרבה יותר משתלמת בטווח הארוך וזה לא אנחנו אומרים – אלא מרבית משווקי הדיגיטל המנוסים וחברות הפרסום המובילות בעולם. כעת נשאלת השאלה האם לבצע קידום אתרים בגוגל לבד או שמא כדאי לנו להשקיע מעט כסף וסבלנות בחברת פרסום שתבצע את העבודה עבורנו? 

ראשית – אלו הסיבות מדוע חשוב להשקיע בקידום אתרים אורגני:

  • יותר פניות – קידום אורגני ידועה כטכניקת הפרסום המובילה בשיווק הדיגיטלי הרבה בזכות העובדה שהוא מקור התנועה הגדול והפופולרי ביותר בעולם כיום. כמו כן הפניות יהיו איכותיות שכן הגולשים מחפשים משהו ומגיעים אליכם למצוא את המוצר/השירות המדובר. 
  • בניית מותג – להיות ראשון בגוגל ימצב אתכם כמותג חזק בתחום שלכם, בוודאי ביחס למתחרים שלכם.
  • להגביר את החשיפה למותג – השפעה נלווית של הקידום האורגני על כמות מסוימת של ביטויים בהם מתמקדים בהליך הקידום תורמת גם לקידום האתר במאות ובעתיד גם אלפי תוצאות לביטויים נוספים. 
  • מוניטין – להופיע ראשון או בין הראשונים בגוגל מחזק את המוניטין של העסק שלכם בעיני הגולשים. 
  • קידום האתר שלכם בגוגל יתרום גם לקידומו במנועי חיפוש נוספים.
  • בטווח הארוך הלידים יהיו הרבה יותר זולים ומשתלמים ביחס לטכניקות פרסום אחרות. 

מה כולל הליך קידום אתרים אורגני ועל מה חשוב לשים דגש?

הליך קידום אתרים אורגני הוא בעצם מכלול של פעולות שמבצעים על מנת לעודד את גוגל לדרג את האתר שלנו גבוה יותר במנוע החיפוש. דף התוצאות של גוגל מורכב מתוצאות ממומנות ממערכת הפרסום שלהם ותוצאות אורגניות. מתחת לתוצאות הממומנות כתוב את המילה “מודעה” כך שאנשים מתייחסים אליהן כפרסומת ונוטים להתעלם מהן בדרך כלל באופן אוטומטי. לכן אותם אנשים מחפשים את התוצאות האורגניות, האותנטיות, אלו שאמורות להיות איכותיות יותר בעיני גוגל עד כדי כך שהיא דרגה אותם ראשונים לשאילתה שהגולש חיפש. שם אתם רוצים להופיע וככל שתתקרבו למקום הראשון בתוצאות לשאילתות הללו כך תזכו ליותר תנועה, יותר לידים ויותר לקוחות. 

הליך הקידום האורגני כולל עשרות פרמטרים שונים שצריך לדאוג להם בקידום האתר. פרמטרים מסוימים חשובים יותר מהאחרים אך מכלול העבודה הוא חשוב ולכן לא כדאי למקד את העבודה על 2-3 פרמטרים ולחשוב שזה יספיק לנו. כן חשוב לשים דגש על פרמטרים עיקריים כמו שיפור חוויית המשתמש באתר, התאמה רספונסיבית של האתר למובייל, העלאת תכנים ייחודיים לאתר ושמירה על אתר מעודכן, בניית קישורים לאתר עוד.

עכשיו לשאלה – האם כדאי לקדם אתר לבד או לשכור חברת קידום מקצועית?

קידום אתרים בגוגל לבד יכולה להיות משימה מאתגרת במיוחד. לא רק בשל העובדה שיש פרמטרים רבים לדאוג להם, אלא בשל סיבות נוספות:

  • זמן – לבעל עסק בדרך כלל אין זמן להתעסק בפעולות מסוג זה. אנו מכירים הרבה בעלי עסקים קטנים הממלאים תפקידים רבים ושונים בעסק. ככל שהעסק קטן יותר כך בעל העסק ממלא תפקידים שונים שהוא אינו בהכרח היה רוצה להתעסק בהם אך עושה זאת כדי לחסוך בהוצאות. כאשר מדובר בשיווק העסק, הבאת לקוחות, מיתוג ובמקרה הזה קידום אורגני – עדיף לשלם לחברה מקצועית לעשות את העבודה, להביא לך תוצאות ולחסוך לך זמן יקר הנדרש לך במקום אחר.
  • כלים טכנולוגיים – חברות קידום מקצועיות עושות שימוש בכלים טכנולוגיים מתקדמים העולים במצטבר אלפי שקלים בחודש. כלים אלו תורמים לעבודת הקידום, ביצוע מעקבים אחר דירוג האתר בגוגל לביטויים שונים, מעקב אחר תנועת הגולשים באתר ועוד. סביר להניח שאין לבעל העסק גישה לכלים הללו ואם הוא מוכן לשלם עליהם כל כך הרבה כסף בחודש – מדוע אם כן לא לשלם את הכסף הזה לחברת הקידום?
  • משאבים – חברת קידום העוסקת בתחום במשך שנים יצרה לעצמה רשימות. רשימות של אתרים שבהם ניתן להוציא קישור לאתרי הלקוחות, ספקים שונים המשווקים שירותים חיוניים בתחום, רשימות של פעולות שונות שיש לבצע עבור כל אתר חדש הנכנס לקידום ועוד. לחברת הפרסום גם יהיו משאבים רבים יותר לקידום האתר: כוח אדם, קישורים, כלים ועוד.
  • ידע מקצועי – סביר להניח שמקדם מקצועי העוסק בתחום במשרה מלאה יהיה מעודכן יותר לעדכוני גוגל, לנעשה בתחום וכו’. כמו כן סביר שיהיה לו ידע מקצועי נרחב יותר מבעל עסק עצמאי שקרא כמה מאמרים בתחום בגוגל.
  • ניסיון – כמובן שגם הניסיון משחק תפקיד. מקדם מנוסה מכיר את השינויים בגוגל לאורך השנים ומה חשוב לעשות ויותר משמעותי מכך – מה חשוב לא לעשות.

היתרונות והחסרונות של קידום אתרים בגוגל לבד:

בנייית אתרים וקידום אתרים בגוגל לבד כן בעל כמה יתרונות מעניינים: בעל העסק צובר ידע וניסיון בתחום וכך אם בעתיד ישכור חברת קידום או איש מקצוע בתחום השיווק הדיגיטלי הוא יכיר יותר את העבודה המתבצעת עבורו ועל מה הוא משלם. כך יפחית את הסיכון שיעבדו עליו או ייפול קורבן לעבודה כוזבת. הוא גם יחסוך את עלויות חברת הקידום ויוכל לשלוט בתמהיל העבודה. מן הצד השני הוא חשוף יותר לסיכוני ענישה מגוגל שכן הוא אינו בעל ידע מקצועי מספיק נרחב בתחום ובוודאי לא בעל ניסיון והיכרות עם ההיסטוריה של מנוע החיפוש. השקעה בקידום פירושה השקעת זמן רב בקידום האתר במקום במטלות אחרות המחייבות את בעל העסק ושם אין לו תחליף. 

קידום אתרים לבד
תוכן עניינים

ליצירת קשר עם יועץ מקצועי השאירו פרטים וניצור איתכם קשר בהקדם:

ליצירת קשר עם יועץ מקצועי השאירו פרטים וניצור איתכם קשר בהקדם:

דברו איתנו

לפגישת ייעוץ ללא התחייבות השאר פרטים עכשיו או התקשרו:
03-5361513