קידום אתרים לוקאלי

קידום אתרים הוא תחום דינמי במיוחד. עד לפני קצת פחות מעשור אף אחד בתחום הקידום האורגני או בקרב בעלי עסקים לא ידע מהו קידום אתרים לוקאלי. כיום, מדובר באחד המונחים החשובים ביותר בעולם הקידום האורגני וחלק אינטגרלי מהעבודה של כל חברת קידום, כמעט עם כל לקוח. מהו קידום לוקאלי? כיצד מבצעים קידום לעסק בתוצאות הלוקאליות של גוגל? האם גם אתם צריכים קידום לוקאלי? והאם זה פוגע בקידום אורגני המסורתי? חברת ג’נסיס שמחה לעשות לכם סדר בנושא.

ראשית – מהו קידום אתרים לוקאלי?

לפני שאנחנו רצים קדימה חשוב להבין את הבסיס. קידום אתרים לוקאלי הוא מונח המתייחס לקידום בית עסק מסוים בתוצאות החיפוש האורגניות של גוגל, דרך קידום בגוגל מפות. הרישום לגוגל ביזנס (ועל הדרך לגוגל מפות) הנו חיוני מאוד לעסקים בכלל ולצרכי קידום לוקאלי בפרט אך נפרט על כך ממש בעוד רגע. חשוב לדעת היא מדובר במונח רלוונטי לעסקים בעלי אופי מקומי בעיקר אך לא רק. כלומר גם עסקים בעלי תשתיות רבות ומשאבים רבים, המחפשות להתקדם באזורים שונים ברחבי הארץ, תרצה להתקדם גם ברמה הלוקאלית בדרכים שונות. חשוב להבין כי הרשמה לגוגל ביזנס והופעה בגוגל מפות לכשעצמה זה לא מספיק, כיוון שיש גם את המתחרים שלכם העושים זאת במקביל אליכם. כיצד גוגל מציגה תוצאות רלוונטיות ואיכותיות יותר? בדיוק כפי שהיא מציגה את התוצאות האורגניות במנוע החיפוש שלה, רק שבשונה ממנוע החיפוש האורגני היא מתייחסת לפרמטרים ספציפיים כמו אזכורים ברשת, חוות דעת, רייטינג, תוכן ורלוונטיות בעמוד שלכם ועוד.

מהו עדכון “יונה” וכיצד הוא שינה את עולם הקידום המקומי?

עדכון יונה הגיח לעולם בשנת 2014. בשמו המקורי באנגלית נקרא Pigeon Update ועוד עדכון גדול של גוגל ששינה את מנוע החיפוש והתוצאות האורגניות כפי שהכרנו אותם לפני העדכון. מטרת העדכון הייתה לשפר את התוצאות לגולשים עבור חיפושים בעלי אופי מקומי. כך למשל גולש המחפש בית עסק או ביטוי מפתח עם שיוך מקומי (למשל של המקום בו הוא מחפש שירות או המקום בו הוא נמצא) גוגל תציג לו תוצאות של עסקים באותה הסביבה. לדוגמה: בחור המתגורר בחיפה ורוצה לשלוח פרחים לחברתו ולהפתיע אותה, יחפש משלוח פרחים בחיפה או חנות פרחים בחיפה, מכאן גוגל תציג לו חנויות פרחים שהכתובת שלהן ומרכז הפעילות שלהן הוא בחיפה. אדם אחר שיחפש חנות פרחים בתל אביב למשל (או בכל עיר אחרת) ימצא חנויות אחרות הרלוונטיות לאותה העיר ואפילו לפי הקירבה אליו. על מנת להציג עסקים רלוונטיים בתוצאות החיפוש המקומיות עבור הגולש גוגל עושה שימוש בGPS בטלפונים ניידים, בכתובות IP של מכשירים מהם בוצעה הגלישה ובמידע שהחברה סיפקה על כתובת בית העסק ואזור הפעילות שלה. עדכון זה עשה שינוי מהותי במנוע החיפוש במיוחד במדינות גדולות כמו בארה”ב, שם החשיבות לקידום אורגני יורדת אפילו לרזולוציות של רחובות.

מדוע אתם רוצים להשקיע בקידום לוקאלי?

  • להופיע בראש תוצאות החיפוש – אם תבצעו חיפוש קטן בגוגל לדוגמה, תמצאו תוצאות לוקאליות בראש העמוד של תוצאות החיפוש. גוגל רוצה להעניק לגולשים שלה את התוצאות הרלוונטיות והאיכותיות ביותר ועל הדרך לרשום כמה שיותר עסקים למאגר שלה. לכן השילוב של שניהם יוצר מצב שבו עסקים המשקיעים בקידום לוקאלי, נרשמים לגוגל עסקים וצוברים גם פידבקים, תגובות ומעדכנים את נתוניהם – יהיו בדרך כלל ראשונים בתוצאות החיפוש, מעל התוצאות האורגניות ובמקביל לתוצאות הממומנות. 
  • מדד לאמינות – הופעה בתוצאות הראשונות בגוגל משדרגת משמעותית את האמינות של העסק שלכם בעיני הגולשים. כמו כן העובדה שגוגל מציגה אתכם לפני עסקים אחרים הפועלים באזור שלכם גם כן מוסיפה לאמינות המותג שלכם.
  • קהל יעד ממוקד – להופיע כאשר קהל היעד הממוקד ביותר מבצע חיפוש לשירות שלך ובאזור הפעילות שלך.
  • יצירת קשר מהירה – הטלפון שלכם יופיע באזור המידע שלכם ויאפשר לגולשים ללחוץ על המספר שלכם לביצוע התקשרות מהירה.

מאפיינים חשובים לביצוע עבור קידום לוקאלי לעסק שלי:

  • רישום לגוגל עסקים – החלק הראשון בעבודת קידום אתרים לוקאלי היא להירשם לגוגל עסקים. מדובר למשל בהליך די פשוט, הדורש לרוב אימות של גוגל לכתובת בית העסק שלכם. לאחר שביצעתם את האימות מול גוגל העסק שלכם  יופיע בגוגל מפות ובארכיון העסקים של גוגל. מכאן תוכלו לטפח את עמוד העסק שלכם על ידי העלאה של תמונות, פוסטים, שעות הפעילות של העסק, פרטי יצירת קשר ועוד. לא פחות חשוב – תוכלו להתחיל לקבל ביקורות ודירוגים שיסייעו לשפר את המוניטין שלכם בעיני גוגל ועל ידי כך להציג אתכם גבוה יותר בתוצאות החיפוש המקומיות. 
  • אופטימיזציה לאתר שלכם – זהו השלב שבו אתם רוצים לבצע התאמות שונות לאתר שלכם ולביטויים בו. כלומר אם עד כה האתר שלכם דגל בקידום ביטויים כלליים, ייתכן ותרצו כעת למקד את הביטויים שלכם, כולל עריכת תכנים קיימים גם, על מנת להציג לגוגל את העובדה שאתם מתקדמים באזור מסוים בארץ או אפילו בערים מסוימות. ככל שהסנכרון במידע עליכם יהיה ממוקד יותר לעיר מסוימת כך גוגל תרצה להציג אתכם עבור גולשים המבצעים חיפושים רלוונטיים לאותה העיר. 

יש הרבה עבודה בכל הקשור לקידום הלוקאלי של העסק ושל האתר שלכם. מחקר מילות מפתח נדרש, מחקר מתחרים ופעולות רבות נוספות שאסור להתעלם מהם וחיוניים בדרך למעלה. צרו קשר לפרטים נוספים ונשמח לעמוד לשירותכם.

קידום אתרים אורגני
תוכן עניינים

ליצירת קשר עם יועץ מקצועי השאירו פרטים וניצור איתכם קשר בהקדם:

ליצירת קשר עם יועץ מקצועי השאירו פרטים וניצור איתכם קשר בהקדם:

דברו איתנו

לפגישת ייעוץ ללא התחייבות השאר פרטים עכשיו או התקשרו:
03-5361513