לא משנה איזה עסק יש לכם ובאיזה תחום – יש לכם מתחרים.
המפתח להצלחה, או לפחות זה שיעזור לכם לא להשתרך מאחור, הוא בידול עסקי. בואו לקרוא על איך משיגים יתרון על המתחרים
אסטרטגיות בידול שכדאי להכיר
אז איך ממתגים את עצמכם כך שתהיו שונים בנוף? הלקוחות הקיימים והפוטנציאליים שלכם מוצפים במידע ובפרסומות של המתחרים, מה שיכול לעורר בלבול גדול ואפקט של “שפע מזויף”, ובדיוק לשם כך נדרש בידול שיביא את העסק שלכם לפרונט.
1. צרו סיפור מותג חזק ומעורר השראה
אנשים לא קונים רק מוצרים או שירותים – הם קונים סיפורים, רגשות וחוויות. מותגים שמספרים סיפור אותנטי ומעניין, יוצרים חיבור עמוק עם הלקוחות שלהם.
איך עושים את זה?
- בנו סיפור אישי סביב העסק שלכם – איך הכול התחיל? מה החזון שלכם? והביאו אותו לקדמת הבמה.
- שלבו את הסיפור בפלטפורמות השיווקיות – באתר, ברשתות החברתיות ובקמפיינים שלכם.
- אם יש ערכים חברתיים שמניעים אתכם (קיימות, שוויון חברתי, חדשנות וכו’) הדגישו אותם כחלק מהמותג.
2. הגדרת הצעת ערך ייחודית (UVP)
הצעת ערך ייחודית (Unique Value Proposition) למעשה אומרת: למה כדאי ללקוחות לבחור בכם/בשירות ובמוצר שלכם על פני המתחרים.
תתחילו בהגדרת הייחודיות שלכם:
- מהו היתרון הכי גדול של המוצר/השירות שלכם?
- איך המוצר או השירות פותר בעיה ספציפית של הלקוח?
- במה העסק שלכם טוב יותר מהמתחרים?
- איזו חוויה או ערך מוסף הלקוחות מקבלים אצלכם שאין במקום אחר?
אם ההצעה שלכם ברורה ומבודלת, הלקוחות יידעו מיד מה מייחד אתכם וירצו לבחור בכם.
3. שירות לקוחות יוצא דופן
שירות הלקוחות הפך לאחד מגורמי הבידול החשובים ביותר בעולם העסקי. בעידן הדיגיטלי, חוויות לקוח חיוביות או שליליות הופכות ויראליות במהירות, ולכן שירות יוצא דופן יכול להיות היתרון התחרותי שלכם.
איך עושים את זה?
- תשובה מהירה ומענה אישי – זמינות גבוהה ושירות פרואקטיבי יוצרים חוויה חיובית.
- יצירת “רגעים מפתיעים” ללקוחות – מתנות קטנות, הודעות תודה או יחס אישי שגורם ללקוח להרגיש מיוחד.
- תיקון בעיות באופן פרואקטיבי – גם אם קרתה טעות, טיפול יעיל ומכבד יכול להפוך לקוח כועס ללקוח נאמן.
4. לצאת מהקופסה
או לפחות: לא להיות גנריים. אם העסק שלכם נראה ומתפקד כמו כל עסק אחר, אין סיבה שלקוחות יעדיפו אותו על פני המתחרים. מיתוג עסקי גנרי פשוט יגרום לכם להיעלם בשוק ולהיות “אחד מ-“.
איך עושים את זה?
- יוצרים שפה מותגית המתאימה לקהלים שלכם.
- בודקים תמיד מה עושים המתחרים ולעשות התאמות אם צריך.
- חוזרים לאסטרטגיה מס’ 2 בפוסט הזה, ומפתחים הצעת ערך ייחודיות שפשוט אי אפשר לסרב לה.
ככה עושים היום קידום עסקי
אסטרטגיות בידול הן חלק בלתי נפרד מקידום עסקי וממיתוג עסקי, שכן הן מייצרות את הייחודיות של העסק בשוק תחרותי. מיתוג עסקי, שמביא את ערכי המותג שלכם, חייב גם הוא להתבלט ולהיות ייחודי, על מנת שהקידום העסקי בכלל יעבוד ויביא לקוחות. בידול נכון מאפשר קידום עסקי אפקטיבי בכך שהוא יוצר עבורכם יתרון תחרותי – ככל שהמותג שלכם מדבר בשפה ייחודית, מציע ערכים שקשורים לרגש או פותר בעיות בצורה שונה – הקידום הופך לפשוט יותר וממוקד יותר.