קידום אורגני בגוגל, הידוע גם כ-SEO, הוא אחד הכלים החזקים ביותר לשיפור דירוג אתרים בתוצאות החיפוש של גוגל – וכל זאת ללא התקציבים של פרסום ממומן. עדיין, צריך לדעת איך לעשות את זה נכון ולהימנע מטעויות שעלולות לפגוע בדירוג.
האם חייבים לעשות קידום אורגני בגוגל?
בגדול, לא חייבים כלום, אבל ממש כדאי.
החשיבות של קידום אורגני היא עצומה, במיוחד אם אתם רוצים להימנע מההוצאות כבדות של פרסום ממומן. כאשר האתר שלכם מקודם בצורה אורגנית, אתם לא תלויים בתקציבי פרסום משתנים – וגם התוצאות – נשארות יציבות לאורך זמן. קידום אורגני בונה את האמינות של האתר שלכם בעיני גוגל ומוביל לחשיפה גבוהה יותר. כאשר האתר מקבל דירוג גבוה בתוצאות החיפוש, סביר להניח שתשיגו יותר כניסות מאנשים שמחפשים את המידע שאתה מציעים/המוצר אותו אתם מוכרים, מה שמוביל לפוטנציאל גבוה יותר להמיר את הביקורים למכירות, לידים או כל יעד עסקי אחר שתקבעו.
עוד לא השתכנעתם?
אז כדאי גם לדעת שקידום אורגני הוא בעל השפעה גדולה לטווח הארוך, והתנועה שהוא יזרים לאתר שלכם תהיה תנועה איכותית. תשכחו מ”לידים זבל”, SEO טוב וממוקד מביא לקוחות ממוקדים ולקוחות ממוקדים הם לקוחות שקונים.
נא להתקדם בבקשה
גוגל משנה באופן תדיר את האלגוריתמים שלה כדי לשפר את חוויית המשתמש ולהתאים את תוצאות החיפוש לצרכים של המשתמשים. לכן, כדי להצליח בקידום אורגני, כדאי קודם כל להבין את השינויים:
- עקבו אחרי עדכוני גוגל – גוגל מפרסמת לעיתים עדכונים וחדשות על שינויים באלגוריתם שלה. כדאי גם על קשר עם מקורות מהימנים כמו בלוגים של אנשי SEO ופורומים מקצועיים.
- כלים לניהול SEO – השתמשו בכלים כמו Google Search Console, SEMrush, Ahrefs או Moz כדי לעקוב אחרי הביצועים של האתר שלכם, ולגלות מתי התרחשו שינויים בדירוגים או בביצועים הכלליים של האתר.
- בדיקת השפעת עדכוני האלגוריתם – אחרי כל עדכון חשוב לבדוק אם יש ירידה או עלייה בביצועים של האתר. אם כן, יש לבצע אופטימיזציה לאתר בהתאם להנחיות של גוגל.
מה *לא* לעשות בקידום אורגני?
כמו כל תחום אחר, קידום אורגני בגוגל לא חף משגיאות. זה הזמן להכיר – ולהימנע.
- חוסר בתוכן איכותי – אחד מהמרכיבים החשובים ביותר בקידום אורגני הוא התוכן. אם אתם לא יוצרים תוכן איכותי, מעניין ורלוונטי – גוגל לא יקדם אתכם.
- הזנחת חוויית המשתמש – גוגל שמה דגש רב על חוויית המשתמש, ולכן אם האתר שלכם לא נעים למשתמשים או לא מתפקד בצורה תקינה (כמו טעינה איטית או עיצוב לא רספונסיבי) – אל תצפו למצוא את עצמכם ראשונים בתוצאות החיפוש.
- אופטימיזציה לא נכונה למובייל – בשנת 2025, אין מצב שהאתר לא יהיה מותאם למובייל בצורה מקסימלית. אם האתר שלכם לא מותאם לטלפונים חכמים ולטאבלטים, הדירוג במובייל ייפגע משמעותית.
- שימוש במילות מפתח בצורה מוגזמת – שימוש מוגזם במילות מפתח הוא טעות שיכולה להוביל לעונש מגוגל. במקום זאת, נסו לשלב את מילות המפתח בצורה טבעית ומועילה בתוך התוכן.
- מהירות האתר – מהירות האתר היא פרמטר חשוב בקידום אורגני. אתרים שנטענים לאט לא מקבלים עדיפות בתוצאות החיפוש.
- הזנחת קישורים פנימיים – קישורים פנימיים הם חלק חשוב מאוד בקידום אורגני. הם עוזרים לגוגל להבין את מבנה האתר ומפנים את המשתמשים לתוכן רלוונטי נוסף. אל תזניחו אותם!