איך מייצרים לידים?

כדי להביא לידים באמצעות האינטרנט דרושה אסטרטגיה נכונה, מיתוג וכמובן פרסום נכון ויעיל לעסק שלכם. לא מדובר בדברים שצריך להקל ראש לגביהם וסביר להניח שכל תקציב הפרסום שלכם ואולי העתיד שלכם ושל העסק שלכם – יונח על הכף במקרה הזה. המטרה של שיווק העסק והגברת החשיפה אליו היא כדי להביא לקוחות נוספים. יש כמה שלבים בדרך לשם וגם צריך לדעת לטפל בלידים בצורה נכונה. אבל מה זה בעצם לידים? איך מביאים לידים לעסק באמצעות האינטרנט? וכיצד ניתן לשפר את ביצועי הקמפיין? על כך ועוד בדקות הקרובות – המשיכו לקרוא.

מה זה ליד וכיצד נוכל להביא לידים דרך האינטרנט?

ליד (או LEAD באנגלית) הוא בעצם גולש שהשאיר לכם פרטים באתר ומתעניין במוצר או שירות מסוים שאתם מספקים. זו הגדרה מאוד כללית אבל אין צורך לסבך אתכם יותר מדי. בין אם יש לכם אתר תדמית לעסק ואתם מציגים בו את השירותים שלכם או אתר חנות שיש בו מוצרים לרכישה אונליין – אם יש גולש שהשאיר לכם פרטים באתר, סביר להניח כדי להתעניין במוצר או בשירות שלכם ולברר פרטים נוספים או לקבוע פגישה/שיחה, ניתן לכנות אותו ליד. לידים עדיין אינם לקוחות כיוון שלקוחות אלו לידים משלמים. כלומר לידים שביצעו בפועל הזמנה של מוצר או שירות שלכם ושילמו עליו כסף. כדי להביא לקוחות נוספים דרך האינטרנט צריך תחילה להביא לידים, מתעניינים, ומשם לבצע עמם שיחת שירות/מכירה שתוביל לרכישה בסופו של דבר או לכל הפחות למתן שירות איכותי שהלקוח יזכור כאשר זה יהיה בשל יותר לבצע רכישה.

באמצעות השיווק הדיגיטלי תוכלו להביא לידים דרך האינטרנט, להגביר את החשיפה למותג שלכם ולחזק את ערכי המותג והאפיון שלו. יש טכניקות פרסום רבות שתוכלו להיעזר בהן, כמה מהן יותר בולטות כמו קידום אורגני או פרסום ממומן בגוגל, שיווק ברשתות חברתיות ואפילו שיווק ביוטיוב – אולם הכול מתחיל באפיון נכון ובניית אסטרטגיה, בניית תשתיות שיווק מקצועיות ותכנון אסטרטגיית תוכן שתוביל את הגולשים שלכם ותניע אותם לפעולה.

הכול מתחיל במיתוג נכון ואסטרטגיה:

מיתוג הוא בעצם האופן שבו הלקוחות זוכרים ומכירים את המותג שלכם. המיתוג הוא הזהות של העסק שלכם. מותג יכול להיות אדם מסוים, עסק, ארגון, קבוצה ואפילו מוצר ייחודי. עסק הפועל ללא אסטרטגיית מיתוג כאילו יורה חיצים באוויר ומקווה שיפגעו במטרה, נוסע בערפל מבלי לדעת אם הוא בכיוון הנכון. ישנם עוד אינספור תיאורים בנושא אבל סביר להניח שהבנתם את הרעיון 🙂 

ג’נסיס חברת המיתוג המובילה בישראל ומתמחה בשיווק דיגיטלית ויצירת לידים ולקוחות לעסקים בכל סדר גודל, בכל תחום ומכל רחבי הארץ. הכול מתחיל באפיון ובניית אסטרטגיית מיתוג נכונה. 

בניית אתר אינטרנט – התשתית הראשונה והטובה ביותר שאתם צריכים:

לאחר בניית האפיון ואסטרטגיית המיתוג שלנו נצטרך לבנות תשתית איכותית. בניית אתרים או יותר נכון אתר לעסק תהיה הצעד הבא שלנו. לעתים רבות יהיה חשוב להקים גם עמוד עסקי בפייסבוק או ברשת חברתית אחרת, אולם בלא קשר לכך חשוב לבנות אתר מקצועי לעסק. אתר זה לא רק יהיה כרטיס הביקור של המותג שלכם באינטרנט אלא ממש תשתית חזקה וחשובה לבניית המותג, להוביל את הגולשים במסנן השיווקי שלכם, לבנות עמם יחסים וכמובן לאפשר להם להשאיר פרטים או ליצור אתכם קשר בדרכים נוספות. במידה ומדובר באתר חנות הרי שהוא משמש גם כתשתית לפרסום מוצרי החברה ומאפשר ללקוחות לבצע הזמנות אונליין במהירות ובנוחות.

היכן נשקיע את תקציב הפרסום והמשאבים שלנו?

כדי להביא לידים חשוב להשקיע את הכסף והמשאבים של העסק בצורה נכונה. יש טכניקות פרסום רבות, חלקן טובות יותר, חלקן פחות, דבר אחד בטוח – תצטרכו להתאים אותן לצרכים שלכם. לצורך העניין, יכול להיות עדיף עבור עסק אחד להשקיע בקידום אורגני בגוגל בעוד עסק אחר יצטרך להשקיע יותר בפייסבוק או ביוטיוב למשל. להן כמה אפשרויות בולטות ומומלצות:

  • קידום אתרים בגוגל – ביצוע פעולות שונות במטרה לקדם את האתר במעלה תוצאות החיפוש בגוגל לביטויים רלוונטיים בתחום שלכם. 
  • פרסום ממומן בגוגל – תשלום לגוגל ופרסום באמצעות מערכת הפרסום גוגל אדס על מנת להעביר לקוחות במהירות לעסק. יקרה יותר מטכניקות אחרות אך טובה למי שצריך לידים ולקוחות במהירות.
  • פרסום בפייסבוק – הרשת החברתית הגדולה בעולם עם מגוון אפשרויות פרסום אורגניות וממומנות, בניית יחסים עם הקהל ועוד.
  • פרסום ברשתות חברתיות אחרות – טיקטוק, לינקדאין, טוויטר, אינסטגרם ואחרות. לכל רשת חברתית סוגי התכנים המומלצים עבורה ואפשרויות פרסום ומיתוג המתאימות לפרסום בהן.

 

טיפים חשובים לשיפור ביצועי הקמפיין:

  • התחילו מפרסום ממוקד – חשוב למקד את הפרסום לקהל יעד ספציפי, במיוחד אם תקציב הפרסום שלכם יחסית מצומצם בהתחלה. נסו להתמקד לפי מוצרים/שירותים ספציפיים שאתם רוצים לקדם ו/או לפי אזור מסוים בארץ בו אתם מספקים שירות. לאחר מכן ככל שתתפתחו הרחיבו את מעגל הפרסום שלכם.
  • בדקו היטב את המסרים שלכם – דאגו למסרים חדים וברורים, ללא התחכמויות וללא מסרים ארוכים מדי וקשים להבנה.
  • חזרו אל הלידים במהירות – כאשר מישהו משאיר לכם פרטים באתר הוא עדיין זוכר באיזה אתר מדובר, מדוע הוא השאיר פרטים ועדיין מלא ברגש שהציף אותו להשאיר את הפרטים – זה הזמן הטוב ביותר לחזור אל הלקוח ולסגור מכירה.
  • הוסיפו קמפיין רימרקטינג – למידע נוסף בנושא התייעצו עם הצוות המקצועי שלנו.
  • שפרו את ההכשרה המקצועית של הנציג הטלפוני – אתם יכולים להביא גם מאות לידים במהלך החודש אבל אם מי שישוחח עמם לא ידע למכור זה לא שווה כלום.
איך לייצר לידים?
תוכן עניינים

ליצירת קשר עם יועץ מקצועי השאירו פרטים וניצור איתכם קשר בהקדם:

ליצירת קשר עם יועץ מקצועי השאירו פרטים וניצור איתכם קשר בהקדם:

דברו איתנו

לפגישת ייעוץ ללא התחייבות השאר פרטים עכשיו או התקשרו:
03-5361513