ההבדלים בין פייסבוק וגוגל כזירת מכירות!

מיליוני שקלים מוציאים חברות, מותגים ובתי עסק על פרסום. בדרך כלל הרבה לפני הקמפיינים יושב כל משרד פרסום משובח ועושה סיעור מוחות ופרזנטציות כדי להבין מי נגד מי בפרסום הזה. מיהם המתחרים שלנו ? מי הלקוחות הפוטנציאליים? מה הגילאים שלהם. איפה הם גרים עם 4 מיליון גולשים בפייסבוק אין ספק שכמעט חצי מעם ישראל יכול לראות את הפוסט שלכם, השאלה היא אם אפשר לשנות את המהות של פייסבוק כרשת חברתית ולהפוך אותה לזירת מכירות? שאלה חשובה שיש עליה כמה תשובות. . איך הם מתנהגים, למה הם יקנו דווקא את המוצר שלנו? איך לפנות אליכם. מהי האסטרטגיה השיווקית הכי נכונה עבורם ואיך נצליח להציג את היתרונות בשוק התחרותי שלנו.

ואז הם יוצאים בקמפיין יקר, מרושת שאמור להביא להם תוצאות. אבל שום מוצר ולא חשוב אם הוא מותג או לא, לא שולח את לחמו על פני המים לפני שהוא יודע האם אי שם בחוף ההוא יחכו לו קהלי היעד שזקוקים ורוצים את המוצר הזה.

פרסום בגוגל

פרסום ממומן בגוגל אדוארדס או גוגל אדסנס ועוד יוצא בקמפיינים של מבצעים, מוצרים חדשים, חיזוק מותגים, ועוד באופן של העלאת מודעות או באנרים. כל מי שרוצה להתוודע לקמפיין פרסום צריך ללחוץ על המודעה והוא יגיע לדף נחיתה או לאתר שמבשרים לו את החדשות האחרונות לגבי המוצר או השירות שהוא מחפש. בנוסף יש פרסום בגוגל באמצעות קידום אורגני – תהליך טבעי להגעה למקום הראשון במנוע החיפוש.

כל מי שלוחץ על המודעות או הבאנרים דרך גוגל, לרוב הוא בעל עניין כלשהו בנושא המודעה, ולרוב הוא נכנס לגוגל כדי לחפש משהו.
יש אחוז כלשהו של הקלקות לא איכותיות, אבל בדרך כלל מגיעים למודעות גולשים שחלקם יכולים בהחלט להפוך ללקוחות פוטנציאליים.

פרסום בפייסבוק

מומחים למכירות יאמרו לך כי גם אם תהיה המוכר הכי טוב בעולם, כאשר אדם אינו רוצה לרכוש משהו והוא אינו פתוח להקשיב לך, לא תוכל למכור לו כלום. זה בערך מה שקורה בפייסבוק. פייסבוק כעיקרון היא רשת חברתית שמטרתה לחבר בין אנשים לאנשים לא בין אנשים לעסקים. אבל יש אנשים שפתחו פרופיל עסקי בפייסבוק ויש אנשים שהפכו (לאור ההרשאה האחרונה) את דף הפרופיל האישי שלהם לדף עסקי (בלחיצת כפתור עשו המרה) ולכן יש הרבה עסקים גם בפייסבוק.

השאלה הנשאלת האם אפשר לעשות עסקים בפייסבוק?

יש לציין כי מבחינתו של כל עסק חשוב מאוד שיהיה לו גם דף עסקי בפייסבוק. למה ? כי כולם שם, כל העסקים כמעט וזוהי נוכחות בזירה סוערת ועצומה. יש בפייסבוק גם כלים למיקוד פרסום שיכולים להוביל קמפיינים נכונים.

השאלה המרכזית היא האם מי שגולש בפייסבוק כאשר המטרה שלו היא חברתית, יכול עכשיו להתעניין בספה לסלון.
התשובה היא כזו: אם בדיוק עכשיו הוא עבר דירה והוא צריך ספה, הוא יתעניין, אם הספה מוצאת חן בעיניו, הוא יתעניין, אם המחיר של הספה אטרקטיבי, הוא יתעניין כלומר, הגולש שנכנס לפייסבוק מסיבות חברתיות עשוי לגלות עניין במוצר או שירות מסוימים רק אם הם נמצאים בסדר היום שלו. אי אפשר לעניין גולש בדיור מוגן אם הוא בן 20 ואי אפשר לקנות פרחים אם לאף אחד אין יום הולדת. כלומר. כל סיעור המוחות של אנשי הפרסום, הפרזנטציות ופילוח הלקוח לפרטי פרטים לא נעשה לשווא. לכל מוצר ושירות יש את קהל היעד שלו (ולא כולם בפייסבוק), לכל מוצר ושירות יש את הזקוקים לו (ואולי הם בכלל לא בפייסבוק) לכל מוצר ושירות יש את הגילאים שלו(והם לא כל היום בפייסבוק). בקיצור: בשביל שיווק טוב צריך אסטרטגיה וזה שבפייסבוק יש 4 מיליון משתמשים עוד לא הופך אותו לזירת מכירות.

חשיפה מעולה, מערכת יחסים ושימור לקוחות בפייסבוק

אז למה בכל זאת יש קמפיינים בפייסבוק ולמי זה עוזר?
מטרתם של קמפיינים בפייסבוק היא לוו דווקא לשם מכירה כמו לצורך יצירת קשרים, בניית מערכת יחסים, יצירת אמפטיה, היכרות עם מוצרים או שירותים חדשים. הקמת מועדון לקוחות ושימור לקוחות קיימים.

כל הפעולות הנ”ל הן לב ליבו של כל קמפיין שיווקי מוצלח ולכן תהליך של פרסום בפייסבוק לא מוכר ישירות אבל הוא תורם תרומה עצומה לבניית הלקוחות, לשימור לקוחות קיימים ולחשיפה של מידע אצל הקהל הפוטנציאלי.
דף עסקי בפייסבוק חייב להיות המשך טבעי לכל עסק או חברה שרוצים חשיפה מול 4 מיליון ישראלים כי ביום שהם יצטרכו את המוצר או השירות שלכם הם יזכרו אתכם ויגיעו אליכם. יש מה להרוויח מפייסבוק אבל צריך סבלנות.

פרסום בפייסבוק
תוכן עניינים

ליצירת קשר עם יועץ מקצועי השאירו פרטים וניצור איתכם קשר בהקדם:

ליצירת קשר עם יועץ מקצועי השאירו פרטים וניצור איתכם קשר בהקדם:

דברו איתנו

לפגישת ייעוץ ללא התחייבות השאר פרטים עכשיו או התקשרו:
03-5361513